Habibek Napisano 18 Września 2006 Napisano 18 Września 2006 Czy mogę użyć jakiegoś zamiennika oleju do haydraulicznych Saintów? Pytam, bo jest na rynku tyle mineralnych olejów hamulcowych i być może warto zdecydować się na jakąś inną alternatywę? Nie wiem jak jest z Shimano ale w Magurach stosowałem olej Citroenowski do zawieszeń. Czy mógłbym użyć np Magury Blood? Czy jest to zły pomysł? Ma ktoś jakieś doświadczenia z używaniem zamienników jeśli idzie o olej hamulcowy? Poradźcie...
tobo Napisano 18 Września 2006 Napisano 18 Września 2006 cena oryginalu jest koszmarna to fakt. zapytaj moze w redakcji bikeboardu. maja kompetentne doradztwo w tym wzgledzie. ja stosuje tylko oryginalny. wymienialem raz w ciagu 4 lat bo zmienialem przewody.
skrzynia Napisano 18 Września 2006 Napisano 18 Września 2006 Słyszałem, że ktoś używał takiego Motorexa do hamulców na mineralnym, ale cena IMO spora - najtaniej widziałem za 21zł/100ml. Nie wiem jak sprawowałby się LHM+ w Shimano, bo zalewałem nim tylko Magury.
[t][o][m] Napisano 20 Września 2006 Napisano 20 Września 2006 Habibek, a tak troche poza tematem moglbys napisac cos wiecej o pracy i skutecznosci dzialania tych hamulcow? Przymierzam sie do calego kompletu Saint'ow z tarczami 160mm, ale nie slyszalem wielu opini od osob ich uzywajacych... Pozdrawiam.
Habibek Napisano 20 Września 2006 Autor Napisano 20 Września 2006 Hamulców używam do DH. Monolityczne zaciski są gwarantem wytrzymałości a jesli idzie o skutecznosć, cóż. Porównać je moge wpierw do Magury Julii a potem do Magury Marthy... Hm, jak by to powiedzieć.. nie jestem zwolennikiem Shimano ale hamulce sa doskonałe. Bardzo mały skok klamek (mówię o klamkach, nie o zestawie z DC), świetna modulacja i bardzo dobrze wyczówalny moment, kiedy klocki zaczynają brać tarcze. Hamulce sa o wiele bardziej czułe niż sprzęt do XC, nadają się zwłaszcza do FR/DH. Jeśli idzie o pozostałe oprzyżadowanie, to zdecydowanie za krótki przewód przedniego hamulca (jeśli masz amor o dużym skoku lepiej weź dwa tylne przewody). Nie wiem co więcej powiedzieć. Jeśli zamierzasz to zestawić z piastami Sainta - pomyśl dwa razy bo Center Lock w tych piastat to tzw. powiększony CL (co skazuje Cię na jeszcze droższe tarcza ) Odeniam je bardzo wysoko, to najlepsze hamulce, jakich dłużej używałem. Zdecydowanie. Jeśli idzie o zakup, polecam Ci ten sklep www.probikes.pl
[t][o][m] Napisano 20 Września 2006 Napisano 20 Września 2006 Ja tez za produktami od wielkiego "S" nie przepadam, ale jestes kolejna osoba, ktora ocenia ten hamulec bardzo wysoko. Nie myslalem nawet o DC, bo to ma byc zestaw do roweru 4X, chociaz z tarczami 160mm. Ciesze sie tym malym skokiem klamki, bo nie lubie "glebokich" dzwigni. Jedyne nad czym sie teraz zastanawiam to uzycie przedniego z nieoryginalna tarcza, bo pomysl z duzym CL odrzucilem na wstepie (wystarczy mi CL z tylu i luzy na tarczach po tygodniu eksploatacji). Co do ProBikes to faktycznie ceny dobre, ale ja bede bral sprzet prosto z hurtowni. Dzieki za informacje i utwierdzenie mnie w przekonaniu, ze Saint'y (czy one sie czyms roznia od Hone'ow?) to dobry wybor. Pozdrawiam.
Habibek Napisano 20 Września 2006 Autor Napisano 20 Września 2006 różnią się materiałem i uszczelkami na tłoczkach. poza tym w razie jakby co, do Saint`a pasują klamki z Hone`a i LX-ów. Pozdr.
wookie Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 I od Deore tez pasuje ;] , wszystkie pasuje bo budowa jest praktycznei ta sama. Ja mam klamki deore wlasnie , poki co jeszce sie docieraja , na 160 ale wyraznie lepiej hamuja od xt 2003.
[t][o][m] Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 Klamki to wiem, bo w sumie wszystkie sa niemal identyczne, ale i tak chce Saint, bo roznica cenowa niewielka, a komplet to komplet Co do zacisku to jestes pewny Habibek, ze tylko tym? Pytam z tego wzgledu, ze zadne inne hamulce Shimano nie dostaja tak dobrych opini... Moze inna srednica tloczkow? Wieksze otwory przelotowe? Pozdrawiam.
Habibek Napisano 21 Września 2006 Autor Napisano 21 Września 2006 materiał to główna różnica, poza tym tak jak już napisałem - materiał uszczelnień jest inny bo i ciśnienie w przewodzie nieco wyższe. jeśli idzie o klamki deora, to owszem pasują, ale nie dają tak dobrek kompresji do średnica tłoczka jest inna. poza tym git. żeby się przekonać czym różni się Saint od LXa poza kolorem - polecam wziąć do ręki obie klamki Począwszy od rodzaju uszczelek w klamce, skończywszy na rodzaju śrub regulacyjnych (głębokość zapadania klamek) i jakości wykończenia - Saint daje realne poczucie wyższości Sainta nad hamulcami innych grup. Wartow wydać kasę. Pozdr.
[t][o][m] Napisano 22 Września 2006 Napisano 22 Września 2006 Habibek i wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. Teraz jestem juz zdecydowny na caly komplet Saint! Dzieki
wookie Napisano 22 Września 2006 Napisano 22 Września 2006 To ciekawe musze obmacac klamki saint ale chyba nigdzie raczej mi sie nie uda. moje hamulce pochodza z rozlozonego roweru zjazdowego wiec w sumie skoro ktos tam zapakowal deorki a nie saint to przmyslal sprawe ;] , zwlaszcza ze reszta czesci tez byla bdb , na saincie itp
Habibek Napisano 22 Września 2006 Autor Napisano 22 Września 2006 wiesz, 80 zł oszczdności na klamkach, to 10% ceny chamulca. Zakładając, że w momencie dzwonu np z drzewem pierwsze, co idzie do kosza, to klamki - to rozsądne miejsce oszczędności. Ja jednak chciałem mieć kompletny zestaw jednej grupy Pozdr.
wookie Napisano 22 Września 2006 Napisano 22 Września 2006 Nie no ja rozumiem , fakt faktem ze sam bym chcial takie klamki bo to wlasnie zestaw a a tak lubie ;] no i kolor tez lepszy :] , ale akurat taki moglem kupic i nie zaluje bo mam nowe z gwarancja i za naprawde dobra cene. Klamka Deore to bodaj 91 zl jak znalazlem najmnije a saint 130 zl.
gtsim Napisano 14 Stycznia 2009 Napisano 14 Stycznia 2009 panowie a saint "a da sie polaczyc ze zwykla tarcza 6 srob np xt,xtr.mam takie koal .to moje 1 hydraulkiki i sie waham miedzy avidem 7 a sintem.pakuje je do lekkiego enduro.
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2009 Mod Team Napisano 17 Lutego 2009 Jezeli chodzi i płyny do hamulców to sprawa jest prosta. Ogolnie nie wolno zamieniać oleju na DOT, z prostej przyczyny dot jest zroący i potrafi strawic uszczelki zacisków ktore sa do oleju przeznaczone. Wiem bo sam mam magure, kupilem uzywana, byl zapowietrzony wiec sie tytm zajalem, w srodku byl dot i widac było ze uszczelki sie lekko jak by rozpuszczały. Natomiast jezeli układ hydrauliczny jest przeznaczony na olej mozemy wlac kazdy olej hydrauliczny ktory ma odpowiednia gestość. ja np. jeżdze na Castrolu automatic, hamulce jak brzytwa zadnego zapowietrzania, tłoczek odbija jak nalezy, jazda po sniegu i mrozie rowniez działanie prawidłowe. Mozna Kupić "Oryginalny" płyn który kosztuje 40zł za 200ml (przykładowo) albo pojść do motoryzacyjnego i kupić 500ml za 20 zł wybór jest wasz P.S. ja jak nie musze, to nie lubie płacic za sama nazwe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.