Skocz do zawartości

[Kross Level B5] Nowy model Krossa w kolekcji 2017


sedymen

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli się nie mylę to w kolekcji na 2017 rok Kross wprowadził nowy model Kross Level B5, który nie występował wcześniej.

http://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b5

Wygląda na oko sensownie. Dla mnie jego słabe strony to hamulce Shimano BR-M396, które miały opinie mało trwałych na uszczelnieniach oraz bardzo przeciętne piasty Shimano FB/HB-M475, które nie są maszynowe a w tej klasie mogą nie być uszczelniane szczególnie skutecznie. Amorek ekonomiczny XCM, ale jeżeli rower nie w góry a do lasu to powinien wystarczyć.

Mocnymi strony jest pełna grupa 10x deore w manetkach i przerzutkach, suport sprawdzony na octalink, nowe poprowadzenie linki do przedniej przerzutki, blokada amora na manetce.

Tak wiec moim zadaniem za 3200 zł ciekawa propozycja. Hamulce w ostateczności można zmienić jak wyzioną ducha. Piasty, bardziej upierdliwa sprawa, ale nie wszyscy twierdzą, że maszynowe są lepsze a z takim amorem na ekstremalne ujeżdżanie i tak nikt go nie kupi.

Edytowane przez sedymen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie "+" to też gniazda pod bagażnik w tylnym trójkącie. Wraz z wagą może sugerować, ze rama nie jest zbytnio odchudzona. Kwestia optyki.

Ja patrzę rekreacyjnie a nawet turystycznie. Zatem wolę taką ramę niż lżejszą, ale wymuskaną i wydelikaconą.

Uważam, że rowery z tej półki cenowej są najwyżej do aktywnej rekreacji. I nic po za tym. Nie przykładajmy zatem kryteriów wyczynowych bo to nie ma sensu.

 

Zresztą dopiero zestawienie go z innymi ofertami na rynku może dać odpowiedź co do tego czy warto czy też nie.

 

Jak słyszę porady, "kup se ten a za rok zmienisz amorka" to mnie zjada. Znaczy zmienię na co? Na FOX`a za 1/2 ceny całego roweru? I amor ten z wielkim wdziękiem pokona mega wyzwanie w postaci korzenia w lesie na kilkunasto kilometrowej wycieczce.

Wiele porad tuta nie odnosi się do zasadniczej kwestii. Jakie cele przed rowerkiem stawia właściciel. To taka ogólna konkluzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymagania są różne jak widać, ale nie zmienia to faktu, że ludzie z Kross'a ( i nie tylko ) życzą sobie zbyt wiele za to co oferują ( wystarczy spojrzeć na B9 ).

Dlatego lepiej łowić okazje np. ubiegłoroczne niż przepłacać za nowości ( chyba że kogoś stać i ma taki kaprys ).

Tak się składa, że amorek niezłej klasy swoje kosztuje, więc nie ma się co dziwić, że to wydatek stanowiący często spory procent wartości roweru.

Różnica w pracy pomiędzy takim XCM, a np. Rebą jest na tyle duża ( właściwie niebo, a ziemia ), że jeśli kogoś stać, to warto inwestować w lepszy osprzęt.

Możesz mi wierzyć, że przyjemność z jazdy jest o wiele większa na lżejszym i lepiej wyposażonym sprzęcie. 

Oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku, więc jeśli jest to powolne niedzielne toczenie na dystansie kilkunastu kilometrów, to w zupełności wystarczy coś w stylu Venturilo. :icon_lol:

W tym B5 nie podoba mi się np. chaotyczne prowadzenie linek.

Poza tym dopiero w B7 dostajemy taperowaną główkę ramy, więc dla mnie to kolejny minus.

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omawiany rower jest na poziomie dajmy na to Unibike'a Evo więc w czym problem?? Są gorsze oferty a jak ktoś oczekuje Reby za 3K to ma nie równo pod deklem. Całkiem fajnie poskładany rowerek za niezłe pieniądze bo nawet na nówki sztuki są paruset złotowe rabaty. Poza tym tego typu rowery w tym budżecie służą raczej do rekreacji lub spokojnej jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy chcecie od tych hamulców? Wiadomo, że na zjazdy w górach się nie nadają bo podczas jazdy pójdą z dymem ale do jazdy po lasach czy lekkim terenie działają. Używanie i umiejętność hamowania jest ważniejsza niż hamulce, które wyrzucą Cię z roweru bo nie umiesz ich obsługiwać;)

Co do roweru cena wysoko bo jak wyżej koledzy pisali jest to nowość. Chcesz, płać. Lepiej kupić rower z wyprzedaży a co do zdania, że jeździsz rekreacyjnie to loooz ale lepiej jeździć rekreacyjnie na powietrznym niż sprężynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...