Skocz do zawartości

[łańcuch] Pierwsza zmiana łańcucha w rowerze


szymonski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Shimanko wszystkim chcącym pomóc ;) Nadszedł czas na zmianę łańcucha w moim bajku, posłużył mi długo, już jest w złym stanie, zajechał mi praktycznie tarczę od korby na amen... Nie wiem dokładnie ile km na nim zrobiłem ale myślę że może i nawet 2000. Miałem KMC x 10 więc potrzebuje czegoś w ten deseń, do napędu srama 2x10, z korbą s800 36/22. Nie znam się na temacie, toteż nie wiem czy łańcuch jest wystarczająco dobry, czy lepiej kupić trochę lepszy. Czym właściwie różnią się poszczególne łańcuchy oprócz masy i trwałości, także nie za bardzo wiem... Słyszałem, że mądrym wyjściem jest kupno 2-óch, może ciut gorszych i zmienianie ich co jakieś 500km, co o tym ? Proszę o jakieś propozycje, co robić, co kupić, opinie etc. :D

Będę wdzięczny za wszystko. h5!

Napisano

Polecam Kmc  x10.93.Jazda na 2 łańcuchy to dobry pomysł. Łancuchy  oprócz trwałości i wagi różnią się też powłoką antykorozyjną.Jak zjechany blat,to i kaseta pewnie też.Sprawdź to.

Napisano

To Cie czeka wymiana kompletu a nie tylko łańcucha, sprawdź tak jak pisze kolega wyżej.

Napisano

 

 

zajechał mi praktycznie tarczę od korby na amen... Nie wiem dokładnie ile km na nim zrobiłem ale myślę że może i nawet 2000.

Że co? W 2000km zajechałeś blat korby? A co z kasetą? Nie zgubiłeś jednego zera?

X10.73 - to jest moja propozycja, tańszy o dobre 20zł od X10.93, a jedyna różnica to inne wykończenie blaszek zewnętrznych. Efekt czysto wizualny, antykorozyjny raczej średnio, bo pozostałe elementy łańcucha i tak są identyczne. W sumie czy one też nie są pokryte z zewnątrz jakimś innym sposobem niklowania tak jak np. kasety HG300 vs 400? Nie zdziwił bym się.

Napisano

W najbliższym wolnym czasie postaram się o lepsze, wraz ze zdjęciami kasety. Wiem, że te aktualne to jakaś maniana ale naprawdę grafik ostatnio mnie nie rozpieszcza z wolnym czasem... 

Napisano

Pytasz jaki łańcuch założyć, a odpowiedź jest na zdjęciu które zamieściłeś "SRAM CHAIN ONLY"    :laugh:  (tak z przymróżeniem oka).

Napisano

Ok jestem ponownie, znalazłem trochę wolnego tajmu więc pojawiają się i zdjęcia. Jakość trochę lepsza wg mnie, jest ich więcej. Proszę o jakieś diagnozy czy coś... Kaseta da jeszcze radę ? Co z tą przednią tarczą ?

post-188427-0-57330900-1473968709_thumb.jpg

post-188427-0-08023000-1473968711_thumb.jpg

post-188427-0-63080100-1473968712_thumb.jpg

post-188427-0-20820900-1473968714_thumb.jpg

post-188427-0-30641600-1473968717_thumb.jpg

post-188427-0-32849500-1473968972_thumb.jpg

post-188427-0-07695600-1473968974_thumb.jpg

post-188427-0-04642200-1473968976_thumb.jpg

Napisano

Zębatki z przodu nie mają aż tak dużego wpływu na to co się dzieje z tyłu, nawet brak jednego czy dwóch zębów. Ale gdy zmienisz na nowy łańcuch i zauważysz że podczas pedałowania słychać głośną prace z przodu oraz jakby chamowanie nawet na miękim obrocie to blat jest do wymiany. Można też zdjąć tylnie koło, uchwycić rękami łańcuch na odcinku połowy opasania zębatki którą sprawdzamy i spróbuj go przesuwać do przodu i tyłu jeśli się da - zębatka do wymiany. No i decydujące zjawisko, podczas zmiany przełożenia łańcuch nie wchodzi od razu w zagłębienia tylko unosi się po i ch wierzchołkach aby w końcu w nie wpaść lub spaść...Zębatka straciła tkzw. średnice podziałową. To jakiś frezer (zawód) mógłby wytłumaczyć znaczenie średnicy podziałowej. Wzrokowo wygląda to jakby zębatka, którą opasa łańcuch była za mała dla tego łańcucha.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

@szymonski

 

Może troszeczkę poza tematem ale strasznie brudny ten twój sprzęt nawet po czyszczeniu - dramat!!!. Powinieneś zmienić zwyczaje i zacząć od starannego czyszczenia, a wówczas nie będziesz miał takich problemów "jak dbasz tak masz". Co do meritum to na początku dokładne ale to dokładne mycie kasety oraz sprawdzenie linek przerzutki jak i samej przerzutki (mycie i oliwienie), następnie zmiana łańcucha może być ten o którym pisali poprzednicy i słuchasz jak chodzi. Jeśli będzie głośno to jeszcze przesmaruj łańcuch. Jak nadal będzie głośno to się bierz za kasetę, a w ostateczności za blat korby. Najlepiej podjechać do kogoś kto się zna (sklep rowerowy) niech zobaczy to na żywo, wtedy można dokładnie sprawdzić, gdzie są luzy, co się wytarło i co jest do wymiany.

 

Pozdrowionka.

Napisano

Że co? W 2000km zajechałeś blat korby? A co z kasetą? Nie zgubiłeś jednego zera?

X10.73 - to jest moja propozycja, tańszy o dobre 20zł od X10.93, a jedyna różnica to inne wykończenie blaszek zewnętrznych. Efekt czysto wizualny, antykorozyjny raczej średnio, bo pozostałe elementy łańcucha i tak są identyczne. W sumie czy one też nie są pokryte z zewnątrz jakimś innym sposobem niklowania tak jak np. kasety HG300 vs 400? Nie zdziwił bym się.

A jaka jest różnica między hg300 a hg400 bo jestem przed zakupem? Warto dopłacić do hg400?
Napisano

Na początku tego roku (marzec) wymieniłem całość napędu. Oryginalnie miałem łańcuch KMC X10.93. Zatem nie bardzo kombinując kupiłem taki sam.

Dbałem o niego. Czyściłem, smarowałem. I co?

We wrześniu spotkała mnie taka niespodzianka jak na zdjęciu. Szczeliło ogniwo.... Przebieg około 2400 km. Głównie w terenie...

 

Znowu stanąłem przed wyborem. Co kupić.... Przeglądałem forum i nie mogłem się zdecydować. W końcu "zaryzykowałem" i kupiłem HG95..

Zrobiłem dopiero 3 wypady na nim, zatem powiem tylko, że w porównaniu do KMC X10.93 na pewno jest cichszy. Generalnie nie słychać napędu....

 

Mam wrażenie, że lepiej śmiga mi przy zmianie przełożenia z 24 na 32 (koronki FSA).

 

ps.

Przed zakupem założyłem 2 spinkę do KMC i też chodzi. Ale niesmak został. Bo co by było gdyby taka usterka spotkała mnie 50km od domu....

 

post-181150-0-70107200-1476277898_thumb.jpg

Napisano

Zapewne masz racje. Tylko w tym przypadku miałem problem z wybiciem nita bo ogniwa szczeliły po przekątnej.

Skuwacz jaki mam (jakiś złom jak się okazało) nie mógł sobie poradzić, wyginał ogniwo...

Ostatecznie zeszlifowałem kawałek bolca z uszkodzonego ogniwa i pozbyłem się resztek.

W tym konkretnym przypadku w terenie bym poległ... Dobrze, że awaria była zaraz pod domem.

 

BTW

Kupiłem rower i oryginalnie łańcuch był KMC z napisem XXSP.

Jak kupiłem sam w sklepie, ten KMC X10.93 miał już XSP

 

Tylko napis czy jednak coś na rzeczy jest?

Druga sprawa. W sklepie był łańcuch w wersji BOX 10 zł droższy i w wersji montażowej. W papierze i foli ale bez pudełka (wersja dla sklepów)..

 

Przypadkiem na forum znalazłem http://www.forumrowerowe.org/topic/178426-lancuch-popekany-lancuch-kmc-x10-xxsp/

Zatem moje zaufanie do KMC zostało lekko podkopane.

 

Tyle negatywów, a pozytyw z użytkownaia dwóch KMC to:

 

1. spinka w komplecie do łańcucha gratis.

2. łańcuch ładnie się prezentuje z nikolwanymi ogniwami gdy jest czysty.

3. nie widać rdzy jak zostawimy rower po jeździe na mokrym a czyszczenie odłożymy na później.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...