Skocz do zawartości

[Amortyzacja] Różne typy tylnego zawieszenia


Cona78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moje pytanie dotyczy różnic między rozwiązaniami tylnych zawieszeń.

Najczęściej spotykane są dwa:

 

- damper pod górną rurą.

- przymocowany w okolicach mufy.

 

b394b0700cee8693.jpg

 

Możecie mi wytłumaczyć jaki to ma wpływ na pracę? A może żadnego a ważniejsze są inne parametry?

Napisano

Pod górną rurą zbiera mniej brudu. Na pracę zawieszenia nie ma to żadnego wpływu, ponieważ wszystko zależy od użytego rozwiązania, a nie miejsca mocowania dampera.

przecież już było napisane to co można napisać...

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano

Kiedyś zaletą mocowania na górze był też łatwy dostęp do dźwigni blokady, jednak w świecie manetek straciło to na znaczeniu. No i blokady nie są aż tak potrzebne jak dawniej, ponieważ tłumiki i zawiasy są lepiej dopracowane. Same tłumiki często zawierają fabryczne ustawienia pod konkretną ramę, tak aby ograniczały bujanie.

Napisano

Niektórzy twierdza ze pionowe położenie dampera poprawia jego smarowanie, zaś poziome pogarsza - górny bok zostaje mniej oleju.

Ile w tym prawdy? Nie wiem.

Napisano

 

 

wady i zalety takiego mocowania.

 

Zasadniczo takie same jak innych czterozawiasów, Często taki montaż jest w ramach o małym skoku

Przy czym damper pod górną rurą daje przede wszystkim inne doznania wizualne i mniej jest narazony na zanieczyszczenia.

 

Napisano

Nie przejmuj się tym, to nie ma żadnego znaczenia. Może poza faktycznie tym, że damper na dole zbiera więcej brudu - ale po jeździe podczas której go ubłocisz i tak trzeba cały rower umyć ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...