Skocz do zawartości
KarCzoH

[amortyzator] Fox 34 Talas 29" 120-150mm

Rekomendowane odpowiedzi

KarCzoH

Witam forumowiczów,

 

Chciałbym się was poradzić przy zamianie amortyzatora w rowerze. Mój rower to Spec Camber z 2016r. skok z tyłu 120mm i z przodu Rock Shox Recon TK Silver 120mm (chętnie go sprzedam ma dopiero 2mc, mały przebieg). Znalazłem na allegro gościa, który ma na sprzedaż nowy amor Foxa 34 Talas 29" FIT CTD skok dwu pozycyjny 120-150mm Factory Series z 2014r. nówka wersja oem 6mc gwarancji za 2099zł do negocjacji. I pytanie do was czy w tej kasie nie ma czegoś lepszego? Czy cena za niego skoro jest do negocjacji to ile mógłbym zbić z ceny?

Edytowane przez KarCzoH

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mieteczek

Pytanie trochę bez sensu.Nikt nie jest jasnowidzem, że będzie wiedział czy gość zejdzie z ceny o 10zł czy o 100zł.Jeżeli chodzi o amor Recon to dobry i sprawdzony wideł.Zależy na czym jeździsz, jeżeli masz ultralekkie, sztywne koła i połowę osprzętu z karbonu(sztyca, kierownica, rama itp)to wtedy warto wymienić na talasa.Jednak jeśli masz krossa za 2tyś, to odpuść sobie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KarCzoH

Na myśli miałem czy ten amortyzator jest wart te 2000zł? Rower to tak jak napisałem Specialized Camber 29 z 2016r.

Edytowane przez KarCzoH

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Qbek84

W swoim Camberze też wymieniałem amortyzator, ale posiadam starszy model, gdzie fabrycznie był wsadzony 100mm. Kontaktowałem się nawet z "service desk" Speca by zapytać czy mogę sobie zmienić na taki ze skokiem 120mm i odpowiedź był pozytywna - został zaprojektowany pod widelce 100-120mm. Nie wiem czy masz zamiar cały czas jeździć na tym ustawieniu mniejszym czy może przełączać na 150mm przy zjazdach, ale to może źle się skończyć dla roweru, a jeszcze gorzej dla Ciebie.

 

Druga sprawa - czy Talas na skręconym skoku pracuje równie płynnie i wykorzystuje 100% swojego potencjału. Może jest tak, że tylko przy 150mm działa w pełni swoich możliwości, a te 120mm jest takim ukłonem by usprawnić podjeżdżanie.

 

Co do ceny... za 2000 można by próbować poszukać Pike'a, ale trudno będzie dostać takiego ze skokiem 120mm. Pozostanie ewentualnie wymiana AIR SHAFT by skrócić skok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KarCzoH

W sumie bardzo dobry pomysł mi podsunąłeś, aby zapytać ludzi z Specialized jaki mogę amortyzator wsadzić z największym skokiem w przypadku modelu mojej ramy. Na myśli miałem tego Talasa właśnie, aby używać 120mm na płaskim i podjazdach, a zjazdach przełączać na 150mm. Ale gdyby była opcja do mojej ramy założyć nawet i 160mm to na takiego PIKE chętnie bym się połakomił. W chwili obecnej przy 120mm mam odczucie, że jakbym dołożył na stałe 140mm to wielkiej różnicy w geometrii osobiście nie odczuję, a na zjazdach z takim 140mm PIKE w porównaniu do RECON TK SILVER 120mm na pewno już tak.

PS: dlaczego zmienianie ze 120mm na 150mm mogło by się źle skończyć dla mnie i roweru co masz na myśli ?

PS2: Rock Shox PIKE 29" z roku 2016 jest dostępny w rozmiarach 120/130/140/150/160mm .. ale oczywiście cena kosmos :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Qbek84

Jak będzie się ten rower zachowywał z większym skokiem amortyzatora okaże się dopiero po podmianie. Może się polepszy, może się pogorszyć prowadzenie... trudno powiedzieć. W takiej specyfikacji jak wychodzi jest to bardzo fajny, uniwersalny rower szlakowy z zachowaniem proporcji między podjazdami, a zjazdami.

 

Co do czarnowidztwa - jeżeli rower został zaprojektowany pod konkretne parametry, to zmiana geometrii i sił działających np. na spawy główki ramy może spowodować jej pęknięcie. Producent na pewno wtedy odrzuci roszczenia gwarancyjne, o ile jeszcze będziesz po takiej przygodzie funkcjonował :)

Z drugiej strony z tego co czytałem w recenzjach, Spec w modelach Stumpjumper FSR i Camber na rok 2016 zastosował taki sam przedni trójkąt ramy. Inną geometrię uzyskał skokiem widelca, tylnym wahaczem, elementami łączącymi damper. Najlepiej byłoby zadać pytanie właśnie do "service desk".

 

Nowy Pike ze sklepu to faktycznie konkretny worek pieniędzy - pozostaje jedynie wyszukać okazji typu: wyprzedaż posezonowa, nowy z rozbiórki roweru, używany, ale serwisowany.

 

Podstawowemu Camberowi brakuje jednej rzeczy, która bardzo poprawia komfort użytkowania na zjazdach (np. w górach). Mianowicie sztycy regulowanej, którą montują dopiero od wersji karbonowej. Nie wiem czy masz dokupioną takową, czy może opuszczasz ręcznie. Jeżeli nie to przy następnym wypadzie przez zjazdem opuść sobie siodełko - zobaczysz wtedy różnicę i może w pierwszej kolejności kupisz sobie taką sztycę zamiast pakować amortyzatory jak do roweru enduro :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×