Skocz do zawartości

[Modernizacja] Stary rower miejski


Rekomendowane odpowiedzi

Spójrz do mojego tematu o renowacji Mistrala:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/207624-renowacja-romet-mistral/

 

Te rowery sa podobne, o ile nie identyczne. Nie wiem, jak geometria ramy. Ja dzisiaj wykonałem pierwszą poważną próbę jazdy. Jeździ się super.

 

Ja mam takie opony:

https://yarmark.pl/pl/p/Opona-Kenda-27-x-1-14-32-630-bialy-bok-retro/157

 

Teraz wziąłbym:

https://yarmark.pl/pl/p/Opona-DURO-27-x-1-14-32-630-bialy-bok-retro/206

 

bo bardziej podoba mi się bieżnik.

 

Co do hamulców, to niestety na felgach stalowych jest bieda. Te szczękowe, stalowe, wg mnie tez szału nie zrobią, nawet z najlepszymi klockami. Remedium, to wymiana obręczy/kół na aluminiowe. Ja musiałem tak zrobić, bo moje były okrutnie pordzewiałe, więc problem sam się rozwiązał (przy uszczerbku budżetu, rzecz jasna). Za kompet dałem 90pln. Teraz gdy przyhamuje, to blokuje koło :) jest bardzo dobrze.

 

Co do suportu i korby, to ja dalej mam teat nie do końca rozwiazany. Mam luzy na suporcie i korba jest już nieco przymęczona, aczkolwiek z zewnątrz wyglada zacnie.

 

Suport tu będzie na miski nabijane. Wyboru wielkiego nie ma. Jeśli planujesz przerzutkę z przodu, jak to oryginalnie w Wagantach bywało, to na allegro trafisz zestawy na wymianę - zarówno pod kwadrat, jak i klin. Jeśli chcesz wymienić całość, to weź pod kwadrat. Zawsze to sztywniejsze trochę.

 

Takie jak ten:

http://allegro.pl/30314-kpl-suportu-na-kwadrat-125-mm-i6343787751.html

 

i korba do Waganta:

http://allegro.pl/korba-prawa-2-rze-52t-40t-165mm-na-kw-z-oslona-i6388498122.html

 

albo, jak nie planujesz przerzutki, to jednorzedową.

 

Jeśli będziesz jeździł po mieście, to ja, osobiście bym nie zakładał przerzutki z przodu, a z tyłu, tylko, jeśli jest.

 

Inna opcja z suportem, to pakiet:

http://allegro.pl/wklad-suportu-sunrace-40-x-127mm-bbs08-wciskany-i6379187982.html

 

jest przenaczony na mufy 68mm, ale ludzie piszą, że działa dobrze i z tym od Rometa - 70mm.

 

Osobiście , teraz, sam skłaniałbym się ku pakietowi, ale zrobisz, jak uważasz.To jest też kwestia budżetu.

 

Piastę, jaką chcesz wymieniać? Tylną?

Ja bym w tym cudzie piasty nie wymieniał. Policz koszty, ile Cie to wyjdzie. Nowe koło alu pod 27" kosztuje 50pln tylne, a przednie 40pln.

 

Fajne malowanie tego Waganta :) Tylko tę rdzę należałoby jakoś zabezpieczyć.

Edytowane przez borsooq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz do mojego tematu o renowacji Mistrala:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/207624-renowacja-romet-mistral/

 

Te rowery sa podobne, o ile nie identyczne. Nie wiem, jak geometria ramy. Ja dzisiaj wykonałem pierwszą poważną próbę jazdy. Jeździ się super.

 

Ja mam takie opony:

https://yarmark.pl/pl/p/Opona-Kenda-27-x-1-14-32-630-bialy-bok-retro/157

 

Teraz wziąłbym:

https://yarmark.pl/pl/p/Opona-DURO-27-x-1-14-32-630-bialy-bok-retro/206

 

bo bardziej podoba mi się bieżnik.

 

Co do hamulców, to niestety na felgach stalowych jest bieda. Te szczękowe, stalowe, wg mnie tez szału nie zrobią, nawet z najlepszymi klockami. Remedium, to wymiana obręczy/kół na aluminiowe. Ja musiałem tak zrobić, bo moje były okrutnie pordzewiałe, więc problem sam się rozwiązał (przy uszczerbku budżetu, rzecz jasna). Za kompet dałem 90pln. Teraz gdy przyhamuje, to blokuje koło :) jest bardzo dobrze.

 

Co do suportu i korby, to ja dalej mam teat nie do końca rozwiazany. Mam luzy na suporcie i korba jest już nieco przymęczona, aczkolwiek z zewnątrz wyglada zacnie.

 

Suport tu będzie na miski nabijane. Wyboru wielkiego nie ma. Jeśli planujesz przerzutkę z przodu, jak to oryginalnie w Wagantach bywało, to na allegro trafisz zestawy na wymianę - zarówno pod kwadrat, jak i klin. Jeśli chcesz wymienić całość, to weź pod kwadrat. Zawsze to sztywniejsze trochę.

 

Takie jak ten:

http://allegro.pl/30314-kpl-suportu-na-kwadrat-125-mm-i6343787751.html

 

i korba do Waganta:

http://allegro.pl/korba-prawa-2-rze-52t-40t-165mm-na-kw-z-oslona-i6388498122.html

 

albo, jak nie planujesz przerzutki, to jednorzedową.

 

Jeśli będziesz jeździł po mieście, to ja, osobiście bym nie zakładał przerzutki z przodu, a z tyłu, tylko, jeśli jest.

 

Inna opcja z suportem, to pakiet:

http://allegro.pl/wklad-suportu-sunrace-40-x-127mm-bbs08-wciskany-i6379187982.html

 

jest przenaczony na mufy 68mm, ale ludzie piszą, że działa dobrze i z tym od Rometa - 70mm.

 

Osobiście , teraz, sam skłaniałbym się ku pakietowi, ale zrobisz, jak uważasz.To jest też kwestia budżetu.

 

Piastę, jaką chcesz wymieniać? Tylną?

Ja bym w tym cudzie piasty nie wymieniał. Policz koszty, ile Cie to wyjdzie. Nowe koło alu pod 27" kosztuje 50pln tylne, a przednie 40pln.

 

Fajne malowanie tego Waganta :) Tylko tę rdzę należałoby jakoś zabezpieczyć.

 

Dałoby radę wsadzić nowe koło aluminiowe do takiej ramy ?, nie 27 (jeśli wejdzie to jak najbardziej tak), ale np 26, i jak z hamulcami by to wyglądało nie za długie będą ?

Jak już wymieniam to całe koło nie tylko obręcz :)

Edytowane przez stevann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałoby radę wsadzić nowe koło aluminiowe do takiej ramy ?, nie 27 (jeśli wejdzie to jak najbardziej tak), ale np 26, i jak z hamulcami by to wyglądało nie za długie będą ?

Jak już wymieniam to całe koło nie tylko obręcz :)

 

26" to będzie wyglądało jak z roweru dziecięcego. Możesz spróbować z 28", będą trochę mniejsze i hamulce mogą być za krótkie (na pewno będą potrzebne o długości szczęk 70-75mm). No i zanim kupisz sprawdź rozstaw widelca czy tylnego trójkąta (choć tu jeszcze można coś rozginać). Romety miały chyba rozstaw widelca 96mm, a z tyłu 126mm. A współczesny standard szosowy to 100mm i 130mm. Można szukać kół od starych francuzów (Motobecane, Peugeot) - one miały obręcze 27" i piasty takie same jak Romety, albo kupić same obręcze alu i je przepleść na stare piasty, ew kupić współczesne koła, rozgiąć tylny trójkąt i wymienić widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi na myśl kupić ramę oczywiście starszą mniej więcej podobną do mojej aktualnej (mojego rometa), ale do bardziej możliwej rozbudowy opierających się na nowych częściach, ramy do której będzie pasować np nowy widelec, większa możliwość rozbudowy układu hamulcowego itp. Czytałem tak sobie właśnie teraz o Wagantach i niezbyt chwalą jeżeli na przykład chciałbym przejść na OK. Więc jeśli jest rama w której można dodać coś więcej nowego to podajcie jakieś marki wtedy wybiorę się w poszukiwaniach na złom :)

Edytowane przez stevann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz budowę roweru na starej rami i tylko i wyłącznie chcesz ją wykorzystac, to o ile nie masz lakiernika, który ci to polakieruje za darmo, to... lepiej kup nową, najtańszką ramę i na niej zrób. A najlepiej nowy cały rower - będzie szybciej, raczej taniej, a jeździć bedziesz móg od razu.

 

Chyba, że koniecznie chcesz :), ale pod względe ekonomii i rozsądku, to nie ma sensu wielkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...