Skocz do zawartości

[Klamkomanetki Shimano Sora]Nie reagują na zmiane biegu


GoldenRC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ostatnio zacząłem mieć problem ponieważ klamkomanetka dopowiadająca za zmianę przedniej przerzutki przestała reagować na zmiane biegu. Można ją przesunąć w prawo, lecz nie ma tego kliku. Tak samo jest na tych "wypustkach". Przerzutka tylnia działa normalnie. Linka jest dobrze naciągnięta i patrząc na nią podczas próby zmiany biegu, pozostaje ona w miejscu, tzn nie rusza się.Macie może jakieś pomysły co mogło się zepsuć? Pozdrawiam

 

 

 

Dodam że z przodu mam 2 biegi. I aktualnie znajduje się na "2" - czyli większej zębatce, jednak nie wiem czy jest dobrze czy źle, bo może być na "1" a łańcuch może być założony na "2" jednak jej nie zrzuci bo nie reaguje na ruch.

Napisano

Ciekawa sprawa , jak by linka pękła to powinno spaść na 1. Rozbierz manetkę i sprawdź czy dźwignia nie pękła , wszystko całe etc. Nie masz nadmiernego luzu na dźwigni? Możesz doraźnie spróbować napryskać wd40 i pozmieniać przełożenia , czasem pomaga , także od tego zacznij.

 

Napisano

 

 

Rozbierz manetkę i sprawdź czy dźwignia nie pękła , wszystko całe etc.

Prawdopodobnie albo stary smar z kurzem skleił bebechy, albo coś pękło , albo sprężyna wyskoczyła . Ale z rozkręcaniem Sory trzeba być ostrożnym. To trochę mechaniki precyzyjnej i są bardziej skomplikowane niż tradycyjne cyngle. Niemniej da się to zrobić i nic nie zepsuć jak się ma jakieś pojęcie o działaniu takich mechanizmów. Tu jest przykład rozłożenia klamkomanetki szosowej (choć nie Sory)

 

Napisano

Hmm, a orientujecie się ile taka usługa może kosztować w serwisie?

Dodam że hamulec na tej klamkomanetce działa dobrze

https://youtu.be/o-lvwOJfreE

 

Może to coś pomoże, 1sza to ta zepsuta 2Ga działająca normalnie. Dodam że naciskam maksymalnie i nic się nie dzieje z biegiem(w pewnym momencie nie da się dalej ciągnąć)

Napisano

Niedawno miałem podobny problem. Zacznij od zdjęcia dekla, sprawdzenia ułożenia linki, przeczyszczenia mechanizmu bez rozbierania go - zobacz czy bez obciążenia sprężyną przerzutki zapadka działa prawidłowo. Zastanów się kiedy i dlaczego przestała działać. 

Napisano

Kiedyś miałem podobny problem, chociaż mniej drastyczny, bo działało ale "w cały świat". Ja zdemontowałem klamkomanetkę. Odkręciłem dekiel i porządnie przepsikałem cały układ, kilka razy, w odstępie czasu, sprayem samochodowym do uruchomiania zapieczonych śrub. Po odparowaniu popsikałem układ oliwą narzędziową w sprayu. U mnie to pomogło. Teraz też psikam wnętrze klamkomanetek oliwą w sprayu, przy okazji. Wychodzę z założenia, że nie są idealnie szczelne. Do mechanizmu dostaje się woda, więc może przestać działać. Jeżeli chodzi o rozbieranie to forum jest pełne wpisów tych co rozebrali. Niestety mniej jest tych co prawidłowo złożyli :)

Napisano

Kurde. Spróbuję coś zrobić, ale to będzie 1szy raz z tym :/

Jednak linka rusza się przy zmianie biegu tylko idzie w 1 stronę a potem wraca

Napisano

Po wypsikaniu całego wd40 jest jakiś efekt. Linka zaczęła się delikatnie przesuwać i prawie normalnie zmieniać biegi. Prawie bo przerzutka rusza się tylko minimalnie.
Film 2:


Co dalej?

@to model 3300

 

Teraz klamka już chodzi tak jak ma chodzić. Jednak za mało rusza przerzutką żeby zmienić bieg.

Napisano

Czy będzie zapadka działała prawidłowo - w ten sposób będziesz mógł stwierdzić, czy to jest kwestia mechanizmu czy tarcia w układzie linki i przerzutki. 

Napisano

Dobra temat z klamkomanetkami skończony-ida do serwisu. Tylko mam problem, jak jechałem to łańcuch spadł mi pomiędzy ramę a Korbe z przodu. Niby łatwo by go wyciągnąć ale tam są takie zabezpieczenia żeby on tam niby nie wpadał, lecz wpadł i te zabezpieczenia go jeszcze teraz blokują. Jak to wyciągnąć?

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...