Skocz do zawartości

[napęd] Niezidentyfikowany dźwięk w okolicach suportu / korby


Karot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W momencie kiedy ramie prawej korby mija godzinę piątą - patrz załącznik - słychać "pyk".
Na pierwszy ogień poszedł suport. Wymiana z FSA BB-1000 na Shimano BB70 ... "pyk" i "pyk". Pykało dalej. Zmieniłem pedały. W sumie sprawdziłem 3 komplety. Pykanie nie odpuściło.
Wybrałem się do serwisu numer 1. Oglądali, oglądali ... Uginali ... I stwierdzili, że skoro suport nowy to muszą go wkręcić raz jeszcze "po swojemu". Nie przekonali mnie tą gadką. Zwłaszcza, że czas oczekiwania na serwis był bliski dwóm tygodniom.
Pojechałem do serwisu numer 2. Rzucili okiem, dokręcili kluczem dynanometrycznym i voila. Odczułem poprawę przez pierwszy kilometr zrobiony dookoła sklepu. Pedałując lekko, nie pyka. Zaczynam naciskać mocniej - i nie mam tu na myśli kosmicznego przyspieszenia... -  "pyk" i "pyk".
Pojechałem do serwisu numer 3. Powiedzieli mi, iż dźwięk słyszalny w okolicy suportu, nie musi  wcale stamtąd dochodzić - dałem im szansę. Przesmarowali "po swojemu" suport. Wyczyścili otwór sztycy i dali się przejechać po dziurawiej, piaszczystej drodze. W tym momencie już nie wiedziałem: pyka, cze nie pyka? Mimo wszystko uwierzyłem w poprawę.
Kolejnego dnia wychodzę na trening, słucham... pyka. Pomyślałem trudno, jadę dalej. Ledwo od domu odjechałem i nerwy mi puściły. Zawróciłem! Pykało jeszcze gorzej, niż na początku.
Wróciłem do serwisu numer 2. Tym razem przyłożyli się. Oznajmili mi, że lewa miska została przekręcona. Zamówiłem u nich kolejny wkład, tym razem acera - podobno nawet lepsze od BB70, a i czarny kolor misek bardziej mi odpowiadał. Odebrałem rower. Ku mojemu "zdziwieniu" ... pykało dalej. Rower pozostał dalej na warsztacie w poszukiwaniu ewentualnych pęknięć ramy. Nic nie znaleźli.
Po dwu tygodniowej podróży po serwisach zostałem z trzema suportami i wgniecioną ramę, prawdopodobnie przez serwis numer 2.
 
Co robić? Po napisaniu powyższych wypocin wpadłem na coś takiego jak tulejka redukcyjna pod pedał w korbie. Czy istnieje możliwość, że to właśnie tulejka "pyka". Czy one są wymienne? Moja korba to FSA comet.
 

post-198913-0-65558400-1470137777_thumb.jpg

Napisano

Rozumiem, że "tulejka redukcyjna pod pedał w korbie" oznacza, że w ramię korby był wstawiany nowy gwint. Jeśli tak to bym na pierwszym miejscu sprawdzał czy coś tam nie puściło. 

Napisano

A z innymi pedałami próbowałeś? Ewentualnie do sprawdzenia śruby od blatów plus wymontować korbę wkręcić oś w imadło (przez deseczki) i próbować naciskać na ramię korby góra dół, FSA lubi sobie czasem "postrzelać" na łączeniu osi z ramieniem korby.

Napisano

Czy któryś serwis sprawdzał siodełko, jarzmo sztycy i samą sztycę? Takie pykanie na godzinie 5 może pochodzić od siodła lub sztycy, ponieważ gdy noga jest w najniższym punkcie to i siodełko trochę się przekręca w stronę tej nogi. U mnie tak pykało, strzelało, aż wreszcie złamała się sztyca w miejscu, gdzie wychodziła z ramy.

Napisano

To może być sztyca, wydaje się, że to suport pyka, jednak dźwięk po ramie się bardzo niesie.

W moim przypadku było podobnie. Podejrzenie padło na suport, pedały, wizyty w serwisie chwilowo pomagały. Teraz jestem pewny, że to sztyca.

Napisano

na czym to sprawdzenie siodełka miało by dokładnie polegać?? wyjąłem sztyce wygląda mi na cała nigdzie żadnych pęknięć nie ma...

Napisano

A ja tez 2x caly rower rozebralem, i finalnie okazało się że to pykały kominy/blaty korby, wykrecilem lekko przesmarowalem i cisza.

Napisano

arczik18 - sprawdź przed wymianą korby sztycę i siodełko!

 

wyjąłem sztyce wraz z siodełkiem z ramy. odkręciłem siodełko od jarzma, przeczyściłem wszystko skręciłem jarzmo tylko ze w trochę innej pozycji niż było wcześniej i co się okazało?? ze te stuki ustały. cisza jak makiem zasiał. dzięki za ta poradę

Napisano

Czyli nie zrobiłeś podstawowego testu przy cpykaniu, tj pedałowania na stojąco :-))

Napisano

Rozumiem, że "tulejka redukcyjna pod pedał w korbie" oznacza, że w ramię korby był wstawiany nowy gwint. Jeśli tak to bym na pierwszym miejscu sprawdzał czy coś tam nie puściło. 

 

W takim razie źle napisałem. Gwinty w ramionach są oryginalne. Po prostu pomyślałem, że mogą tam być jakieś tulejki.

 

 

Napisano

A z innymi pedałami próbowałeś? Ewentualnie do sprawdzenia śruby od blatów plus wymontować korbę wkręcić oś w imadło (przez deseczki) i próbować naciskać na ramię korby góra dół, FSA lubi sobie czasem "postrzelać" na łączeniu osi z ramieniem korby.

 

Próbowałem w sumie z trzema kompletami. Śruby w blacie, hmm ... Sprawdzę! W imadło też wsadzę, dzięki za podpowiedź.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...