kal800 Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 jak w temacie. jaki hamulec tarczowy byście polecili? zastanawiam się albo nad XT albo Elixir 9. W zasadzie osprzęt mam shimanowski ale hamulce avida i chyba bym w tym klimacie został... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Bierz slx m675 do xt nie warto dopłacać. Tutaj masz w ciekawej cenie ale musisz sprawdzić czy długość przewodu będzie odpowiednia. http://allegro.pl/shimano-slx-br-m675-bl-m675-nowy-przod-oem-i6321575319.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 A gdzie bedziesz uzytkowal ten hamulec ,w jakim terenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 cross country. trójmiejskie lasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 No to slx 675 z metalikami kool stopa a reszta floty do skarbonki. Mam slx w 2 rowerach i spisuja sie gienialnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitey Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Rzeczywiście nie ma sensu dopłacać do xt. Co prawda mam w swoim rowerze xt m785 ale często jeżdżę z kumplem który ma slx m675 i nie widzę różnicy w pracy. Często śmigamy po górach, tłuczemy się po Rychlebskich Ścieżkach więc hamulce nie mają lekko. Według mnie slx starczy Ci aż nadto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 czyli konkluzja, żeby trzymać się shimano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitey Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Sam podejmiesz decyzję, dla mnie obecnie to jedyna opcja. W zeszłym roku używałem deorki m615 i też ładnie pracowały. Kup slx 675 i będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 A może magura? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Może do hamulców XT rzeczywiście nie warto dopłacać,ale do tarcz owszem. Polecam SM-RT-81/86. W Sbike.pl cena XT tańsza od SLX o 30 PLN wiec sam zdecyduj jaka to oszczędność :-) http://sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-slx-br-m675-+-bl-m675-f03c-przedni-o_l_158_1100.html http://sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-deore-xt-br-m785-+-bl-m785-przedni-srebrny-o_l_158_1086.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitey Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Co do tarcz to się zgadzam. Ja poleciałem na bogato - okazyjnie kupiłem tarcze xtr RT-98. Na przód poszła 180mm, na tył 160. Hamulce XT BR-M785 kupowałem w sklepie internetowym wraz z usługą skracania przewodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 dzięki zatem. biorę zatem tarczę XT 180 na przód, a hamulce - SLX albo XT w zależności od fantazji na tył zostanę przy vkach póki co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 jeszcze głupie pytanie - jak wygląda sprawa kompatybilności układu widelec/hamulec/tarcza pod względem średnicy tarczy? raczej się nie spodziewam, że wszystko można wymiennie stosować dla każdego rozmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 24 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Masz rację, rozmiar tarczy jest ograniczony widelcem, po prostu przy większej tarczy może szybciej złapać luzy, jaki masz widelec? Zasadniczo do 'tańszych' widelców lepiej nie dawać nic większego niż tarcza 160mm, do tych wytrzymalszych do 180mm. W przypadku widelców do 'cięższych zastosowań' są jeszcze tarcze 203mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajaraNy Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 plus oczywiście odpowiedni adapter do zamocowania zacisku. Seryjnie zazwyczaj mocowanie na widelcu jest pod tarcze 160mm jeśli chcesz większa musisz zastosować adapter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 widelec mam póki co stalowy pod vbr na gwincie. robię upgrade żeby mieć stery ahead i tarcze. myślałem o czymś takim: https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/sztywne-widelce-rowerowe/mtb/p,widelec-mtb-disc-26-1-1-8-cala-aluminiowy-force,518132.html czyli rozumiem, że 180 mogę założyć za pomocą adaptera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solar21 Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Widelec ma mocowanie w standardzie IS, a hamulce PM. Musisz dobrać odpowiedni adapter IS/PM o dodatkowo odpowiedniej wielkości, w zależności od "rozmiaru" mocowania w widelcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 czyli potrzebuję tego: https://www.rowertour.com/p/48852/shimano-adapter-hamulca-przedniego-sm-ma-f180-ps ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 24 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 4 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 no dobra, hamulec jest. nawet założony, ale mały problemik mam, a jakże. zgodnie z instrukcją, wkręciłem zacisk do adaptera na luźno, zacisnąłem klamkę i dokręciłem śruby mocujące. i było ok - nic nie tarło, wszystko wyglądało dobrze. no to postanowiłem dokręcić śruby już mocniej, do jazdy. no i przez pomyłkę poluzowałem jedną śrubę zamiast ją dokręcić. no to powtórzyłem procedurę, ale już z gorszym efektem - klocki trą o tarczę jak zakręcić kołem. jakieś magiczne sposoby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajaraNy Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 musisz próbować aż do skutku, możesz też spróbować ustawić zacisk na oko, ręcznie tak aby tarcza była mniej więcej po środku. Często również się zdarza bijąca tarcza co bardzo komplikuje ustawienie zacisku idealnie. Tutaj masz wszystko ładnie opisane http://www.1enduro.pl/regulacja-i-docieranie-hamulcow-tarczowych/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitey Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 U mnie też na początku po zamontowaniu zacisku z przodu klocki lekko ocierały. Nie przejmowałem się tym zbytnio - po pierwszym tripie i kilku hamowaniach wszystko się ładnie dotarło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kal800 Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 załatwione. błąd taki robiłem, że za mocno luzowałem śruby mocujące zacisk, w efekcie zamiast ruszać się tylko na boki, ruszał się też góra dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.