Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana napędu na Deore FC-M615 38x24


lokumaster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

Witam,

 

Chcę wymienić napęd w Kross Level R2...(http://www.kross.pl/...xc-275/level-r2)

 

 

Planuje zakupić Deore FC M615, tylko mój rower jest na kwadrat a ten na HT II.

 

http://allegro.pl/ko...272076713.html�

 

 

Z uwagi na moje bardzo małe doświadcznenie w wymianie sprzętu to nie wiem czy przy moim rowerze mogę na teki sprzęt to wymienic...

 

Zacząłem dość regularnie smigac na maratonach MTB i napęd mi trochę szwankuje i dlatego mysle nad wymianą ma 2 rzędzy x 10...

 

na tył kaseta też deore...

 

Proszę doświadczonych rowerzystów o porady:)

 

Lokumaster

 

Napisano

 

 

Z uwagi na moje bardzo małe doświadcznenie w wymianie sprzętu to nie wiem czy przy moim rowerze mogę na teki sprzęt to wymienic...

Wymienić możesz , tylko dobrze wcześniej wykonać frez mufy suportu bo inaczej łożyska mogą szybciej padać. Hollowtech nie jest trwalszy od kwadratu , wręcz przeciwnie.

 

 

Napisano

 

 

tylko dobrze wcześniej wykonać frez mufy suportu
Serio? Po co? Uważasz że to konieczny zabieg? W dwóch różnych ramach miałem zewnętrzne łożyska i nigdy nie wykonywałem podobnych operacji
Napisano

Niektóre ramy są frezowane u producenta. Jak nie ma lakieru w miejscu gdzie będzie łożysko to była frezowana.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Zasadniczo to jak chcesz mieć 10 s to czeka Cie wymiana całego napędu + manetki. 

Przy 9 s może zostać tylna przerzutka , tylko będziesz bez 1 biegu a przednia powinna sobie poradzić z ciut węższym łańcuchem.

 

 

 

mowi ze jak ma kwadrat to takiego deore to nie założe...

To źle mówi. Oni by Cie najchętniej naciągnęli na wymianę ramy. Gdybyś miał gwint włoski to może być nie założył , ale przy bsa założysz.

 

No 10 s to spoko opcja , dobrze rozłożone biegi , precyzyjny dobór. Tylko właśnie wtedy napęd trzeba ogarnąć jak pisałem. 

Napisano

Spotkałem się z kilkoma przypadkami Krossów, że nawet pomimo sfrezowania mufy (co w przypadku Krossów powinno być oczywistą oczywistością ze względu na spieprzone spawy i grubą warstwę krzywego lakieru w tym miejscu) był probem z HT2 wynikający z nieosiowości gwintów w ramie (jeden w stosunku do drugiego pod minimalnie innym kątem). Nie dało się później wsunąć osi przez oba łożyska ew. wchodziła z pomocą młotka (w tym przypadku nie wróże żywotności większej niż 1k km). Gdy wszystko jest jak trzeba oś wchodzi z wyczuwalnym oporem ale bez problemu wsuwa się ręką.

Druga sprawa SM-BB52 jest nieco lepszy (ze względu na poprawione uszczelnienia)  w stosunku do 51. Możesz oczywiście kupić każdy wyższy model do HT2/BSA ale poza masą raczej lepiej nie będzie.

 

Napisano

 

 

w Kross Level R2.

ten rowe waży 14,7 kg???

troszkę masakra jak na wyścigi....

Tyle to waży mój krosiak z koszyczkami, błotnikami, bagażnikiem....

spróbuj go odchudzić rozsądnymi częściami.

Napisano

ok, no to cały naped doo wymianki...z nadzieją że ładnie wejdzei w rame:)

 

Wiem ze na wyścigi to troche ciezko i dlatego tez probuje coos odchudzić...a na nowa rame to raczej musze uzbierac:) dam znac jaki status za jakiś czas jak to się ma...:)

Napisano

Teraz patrzę, 38/24 i 27,5" koło. 11-36 mocno na podjazdy by wyszło, ekwiwalentem porównawczym z kołem 29" było by 11-34. Ciężko doradzić na odległość. Wcale nie gorsza jest 11-32 ze swoimi ciaśniej zestopniowanymi dwoma najmniejszymi koronkami. No ale to są świadome wybory, trzeba wiedzieć co się chce. Nic nie stoi na przeszkodzie by za te 110zł łącznie kupić dwie kasety 11-32 i 11-36, jedna na bardziej płaskie, druga górskie tereny.Z czasem wyrobi się własną potrzebę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...