Skocz do zawartości

[silverback sola 3 29] Który z dwóch wariantów do rekreacyjnego XC na płaskich terenach ?


dominikpl72

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba znalazłem wreszcie rower dla siebie :)
Ale są dostępne dwa warianty w identycznej cenie i zastanawiam się, który wybrać.

1. 29r SILVERBACK SOLA 3 RAIDON FULL DEORE SZTYWNA OŚ
http://allegro.pl/29r-silverback-sola-3-raidon-full-deore-sztywna-os-i6079146355.html
Wybrane cechy:
amortyzator: Suntour Raidon XC-LO-R
Manetki:    Shimano Deore (610?), 3x10 Trigger, Black
Przednia przerzutka: Shimano Deore (610?), Triple, Clamp-on 34.9mm, Black
Tylnia przerzutka:    Shimano Deore (XT?) Shadow RD Plus, Long Cage, 10 Speed, Black
Przednia oś: 15mm
Opony: Maxxis Sphinx (łagodniejszy bieżnik)

2. 29er SILVERBACK SOLA 3 ROCK SHOX SLX 2016
http://allegro.pl/rower-29er-silverback-sola-3-rock-shox-slx-2016-i5967191750.html
Wybrane cechy:
amortyzator: Rock Shox Recon Silver TK29, Remote PopLoc
Manetki: Shimano Deore SL-M610, 3x10, Trigger, Black
Przednia przerzutka: Shimano Deore FD-M610, Triple, Clamp-on 34.9mm, Silver
Tylna przerzutka: Shimano SLX RD-M675 Shadow Plus, Long Cage, 10 Speed
Przednia oś: 9mm
Opony: Maxxis Crossmark (ostrzejszy bieżnik)

Mam pytania do bardziej doświadczonych forumowiczów:
1. Nie mam doświadczenia z amortyzatorami powietrznymi
- czy któryś z tych amortyzatorów jest lepszy/bardziej trwały ?
- Który się lepiej serwisuje ?
- czy któryś amortyzator / oba mają możliwość dołożenia blokady z kierownicy ?
2. Rower będzie używany raczej na płaskich terenach Wielkoposki i rzadko (wakacyjnie) w górach,
czasem miasto-asfalt / większość szutr/ścieżki leśne/XC (mam jeszcze crossa/trekkinga do miasta)
- którą wersję byście wybrali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym chyba pierwszy, ze względu na sztywną oś i nie mam jakoś uwag do pracy amorów SRS, ale w Raidonie chyba nie będzie możliwości dołożenia manetki. Choć będzie pewnie łatwiejszy w serwisie.

 

Recon Silver w drugim chyba ma możliwość dołożenia manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo zacny zestaw osprzętu (przerzutki/ manetki i amortyzator) ma ta Univega, ale droga trochę...

No ale widzę, że jest też model Univega Summit 6 na osprzęcie bardziej porónywalnym do Silverbacków - ten z kolei ma atrakcyjną cenę:

http://allegro.pl/rower-mtb-29-univega-summit-6-slx-hollowtech-air-i6027978667.html

 

Pan ze sklepu powiedział mi właśnie, że to jest marka Focus'a i ramy są Focus'a - wiedziałem, że skądś znam ten kształt.

Sklep jest w Poznaniu - więc przejdę się do sklepu i przymierzę :)

Edytowane przez dominikpl72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Univega Summit LTD 29R Twenty Niner Mountain Bike 2015

Rahmen: Univega MTB 29R 1.5 alloy

Gabel: Manitou Marvel LTD, remote lockout

Federweg: 100mm

Schaltwerk: Shimano XT

Umwerfer: Shimano XT

Schalthebel: Shimano XT

Kurbelsatz: Shimano XT

Übersetzung: front: 40/30/22, rear: 11-36, 30-Gang

Lenker: Concept SL flat

Vorbau: Concept SL

Sattel: Concept EX

Sattelstütze: Concept SL

Bremsen: Concept EX

Naben: Shimano RM-33, Disc, QR

Felgen: Concept SL, with eyelets

Reifen: Schwalbe Rapid Rob, 57-622

Pedale: MTB, flatpedal

Farbe: (1) Magicblack matt / Magicblack glossy, (2) Piperorange / Black matt

Größen: (29") - S/42cm, M/48cm, L/54cm

Gewicht: ca. 12,7kg

Geometriedaten: siehe Artikelbilder/Artikelbeschreibung

 

Ja bym wybrał tą Univege, 200 zł drożej, a jest pełne XT, kolorek matowy i całkiem przyzwoita waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GTZaskar1991:

 

No kurcze chyba jestem jestem ślepy :)

- pierwszy link - podany w poście kolegi kinky - prowadzi do aukcji Univega Summit LTD - model 2016 - w cenie 3699 PLN:

http://allegro.pl/rower-mtb-29-univega-summit-ltd-full-xt-manitou-i6030099442.html

- drugi link - w moim poście - prowadzi do aukcji Univega Summit 6.0 - model 2016 - w cenie 2849 PLN

http://allegro.pl/rower-mtb-29-univega-summit-6-slx-hollowtech-air-i6027978667.html

 

Za choinkę nie znajduję więc:

- linka do Univega Summit LTD - model 2015

- różnicy w cenie 200 PLN względem którejkolwiek z powyższych cen

 

:) Oświećcie mnie :)

Edytowane przez dominikpl72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciutkie te ramy Univega, jak crossy z większymi oponami, ale do takiej jazdy akurat ...

Zgadza się, ale to dlatego, że kat główki 70', a to wymusza stosowanie stosunkowo dłuższych mostków i takie było świadome założenie producenta. Normalnie 8-9 cm , a tu podejrzewam że rowery sprzedają z mostkami 9-10 cm. Trzeba spytać, bo za 3700 to się opyla.

 

dominikpl72 - ja porównałem cene 3699 do tych Silverbacków za 3499.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz rozumiem - czego dotyczyło porównanie cenowe :) Zmyliło mnie to że kolega zacytował w tabelce ze specyfikacją Silverback Summit LTD XT model z roku 2015 :)

 

Szukam dalej - i chyba znalazłem jeszcze inny "złoty środek" - rowery Northtec.Cayon:

Tu jest wersja z XT:

http://nrowery.pl/2016/mtb-29/cayon-xt

Ale - co dla mnie ważne jest też wersja z kompletem osprzętu Deore 610:

http://nrowery.pl/2016/mtb-29/cayon-dr

 

I - uwaga - co najważniejsze - wg informacji znalezionych tu na forum, istnieje możliwość modyfikacji komponentów składowych przez producenta.

I wtedy dla mnie robi się idealna specyfikacja:

Model Northtec Cayon DR (na Deore 610) z amorkiem XCR zastąpionym amortyzatorem SR Suntour Raidon-XC-RL-R-29 Air.

Co o tym sądzicie ?

 

 

Edytowane przez dominikpl72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale to dlatego, że kat główki 70', a to wymusza stosowanie stosunkowo dłuższych mostków i takie było świadome założenie producenta. Normalnie 8-9 cm , a tu podejrzewam że rowery sprzedają z mostkami 9-10 cm. Trzeba spytać, bo za 3700 to się opyla.

 

dominikpl72 - ja porównałem cene 3699 do tych Silverbacków za 3499.

Świadome założenie to rower turystyczno wycieczkowy - krótka rama długi tylny trójkąt, trzeba to mieć na uwadze szukając roweru mtb, np. dla mnie ten rower odpada .

 

 

I - uwaga - co najważniejsze - wg informacji znalezionych tu na forum, istnieje możliwość modyfikacji komponentów składowych przez producenta.

I wtedy dla mnie robi się idealna specyfikacja:

Model Northtec Cayon DR (na Deore 610) z amorkiem XCR zastąpionym amortyzatorem SR Suntour Raidon-XC-RL-R-29 Air.

Co o tym sądzicie ?

Koncepcja tego roweru to też coś w stylu Univega, czyli nadał by się, rozwiązanie ze zmianą amora dobre.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadome założenie to rower turystyczno wycieczkowy - krótka rama długi tylny trójkąt, trzeba to mieć na uwadze szukając roweru mtb, np. dla mnie ten rower odpada .

 

Na wstępie powiem że nie jeżdżę w maratonach, czasem ścigam się sam ze sobą, a generalnie chodzi o zadowolenie z jazdy. Ale posiadam bagaż doświadczeń w różnych warunkach. I zaraz nie neguję twojej wypowiedzi

 

Od tego sezonu mam pierwszy rower z dużą kiszką. Ramę mam z długim bardzo trójkątem, krótką horyzontalną, kąt główki chyba ten sam a co za tym idzie długi mostek w minusie ustawiony.

Odczucia z jazdy:

- Zwrotność wystarczająca, póki co nie miałem nigdzie problemów. Ale tu pewnie jest bardziej uzależniona od rozstaw u kół niż tylnego samego tylnego trójkąta.

- Zjazdy są bardzo stabilne, ale to wynika również z dużego koła. A miałem już Authora (starego na małym kole) gdzie tył był niesamowicie nerwowy.

- Łatwo przenieść ciężar na tylne koło, przy prawidłowym ustawieniu siodełka. Może to wynika z podsiodłowej 73 stopnie ?

- Podjazdy - mam wrażenie że jestem wstanie wjechać w terenie na górkę o większym kącie nachylenia - chyba że to wynika z większego koła. W sumie by się przydał jeszcze mniejszy młynek.

- Przyspieszenie nie ścigam się, nie mam porównania do innego 29er, najlepiej by założyć te koła do innego roweru z krótkim trójkątem.

 

Generalnie dobrze mi się na nim jeździ.

 

Zdaje sobie sprawę że teraz jest tendencja (współczesne ramy) do wydłużonej horyzontalnej i krótkim tylnym trójkącie. I tak jak sobie patrzę na geometrie to musi być fajna rama Sccot Scale 970-950. Posiada mały kąt główki i przy stosunkowo krótkiej główce :). Widziałem go na żywo w sklepie bardzo atrakcyjnie wyglądał - nie zwróciłem uwagi jak długi miał mostek.

Jeżeli autorowi bardziej zależy na nowocześniejszej konstrukcji ramy, to może powinien zobaczy ten rower (970) i ponegocjować cenę ? Tam są koła chyba na ośkach 9mm ?

 

Wiem że sprzętowo wygląda gorzej od konkurencji. Ewentualnie szukać czegoś podobnego..

Edytowane przez Miki74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...