Rafako546 Napisano 5 Kwietnia 2016 Napisano 5 Kwietnia 2016 Witam, Jestem posiadaczem takiegoż roweru, kupionego 9 lat temu w markecie. http://olx.pl/oferta/rower-crosswind-CID767-IDeEIIx.html#665af89bc9 Zastanawiam się nad kupnem nowego trekkiingu bo komfort jazdy na w/w rowerze - żaden. Jednak wczoraj wpadłem na myśli by być może spróbować wymienić amortyzator i zobaczyć jakie bedą efekty. Moje pytanie: Czy jakiś nowy, dobry amortyzator, np.SR SUNTOUR NVX ( o tej marce czytałem, może być inny) pasowałby do tego roweru i jest techniczna możliwość wymiany starego amortyzatora na nowy? A jesli tak, to czy wg Was jest to warte zachodu? Jestem laikiem w kwiestii napraw rowerowych ,dlatego pytam. Pozdrawiam.
ACTIVIA Napisano 5 Kwietnia 2016 Napisano 5 Kwietnia 2016 Trzeba by tu było sprawdzić czy masz sterówkę 1" czy 1/1/8"
piciu256 Napisano 5 Kwietnia 2016 Napisano 5 Kwietnia 2016 demotujesz amortyzator i mierzysz suwmiarką lub linijka średnicę rury.
Rafako546 Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Napisano 5 Kwietnia 2016 i jaka średnica powinna wyjść, by można bylo dać nowy amortyzator?
piciu256 Napisano 5 Kwietnia 2016 Napisano 5 Kwietnia 2016 1" ok 2,5cm, 2" ok. 2,86cm lub na całe to 1 i 1,125"
vdcmike Napisano 5 Kwietnia 2016 Napisano 5 Kwietnia 2016 Jeśli mostek wpuszczany to wystarczy zmierzyć średnicę mostka nad nakrętką, jeśli ~22mm to sterówka 1". Jeśli mostek ahead to zdjąć kapsel/top cap i zmierzyć średnicę. Nie oczekuj też jakiejś radykalnej zmiany po zamontowaniu nowego "amortyzatora" w przedziale do 500zł.
Rafako546 Napisano 12 Kwietnia 2016 Autor Napisano 12 Kwietnia 2016 Witam, Średnica rury - 25,4mm. Co to mniej więcej oznacza dla mozliwosci wymiany amortyzatora? @vdcmike, czemu nie mam oczekiwac radykalnej zmiany po wymianie amortyzatora z powiedzmy 50zł na 500zł? Mi tylko chodzi o płynną, nieszparpaną jazdę. Do tej pory kazda, nawet najmniejsza dziura to jest katorga, zero amortyzacji i tłumienia. Wiec pomyslaelem, ze wymienie amortyzator, tudziez opony i problem zniknie. Przeciez nie potrzeba mi nowych przerzutek, hamulcow czy ramy, by zwiekszych plynnosc i komfort jazdy. Dobrze rozumuję Pozdrawiam.
piciu256 Napisano 12 Kwietnia 2016 Napisano 12 Kwietnia 2016 oznacza to tyle że nic lepszego niż aktualny uginacz raczej nie znajdziesz. pod 1" prawie nic nie ma.
piciu256 Napisano 12 Kwietnia 2016 Napisano 12 Kwietnia 2016 teoretycznie wystarczy wymiana samej ramy Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.
vdcmike Napisano 12 Kwietnia 2016 Napisano 12 Kwietnia 2016 Którą średnicę złapałeś? Do pomiaru zdemontowałeś amortyzator czy złapałeś średnicę wspornika kierownicy wystającego z główki ramy (ponad nakrętką kontrującą)? Jeśli chodzi o poprawę to do 500zł z nowych masz praktycznie tylko sprężynowce. Jeśli trafisz akurat z twardością sprężyny w takim np. NRX to będzie super. Problem polega na tym, że to totolotek.
Rafako546 Napisano 12 Kwietnia 2016 Autor Napisano 12 Kwietnia 2016 to drugie. Tam już było oznaczenie - 2,54cm (albo 25,4mm, nie pamiętam)
ACTIVIA Napisano 12 Kwietnia 2016 Napisano 12 Kwietnia 2016 Chłopaki, sprzedaje już nawet nowe Raidony czy Epixony ze sterówką pod 1"
Marcin9 Napisano 12 Kwietnia 2016 Napisano 12 Kwietnia 2016 @@ACTIVIA,Wymieniona rura sterowa? Ile kosztuje taki amortyzator?
vdcmike Napisano 12 Kwietnia 2016 Napisano 12 Kwietnia 2016 Jeśli wspornik (mostek wpuszczany) ma średnicę 1" (a tak twierdzi posiadacz) to rurą sterowa jest 1 i 1/8". Czyli automatycznie powiększa się asortyment.
Rafako546 Napisano 12 Kwietnia 2016 Autor Napisano 12 Kwietnia 2016 Trochę już się pogubiłem:) Będzie coś z tej wymiany czy też dać sobie spokoj?
ACTIVIA Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Trochę już się pogubiłem:) Będzie coś z tej wymiany czy też dać sobie spokoj? Najlepiej to wyciąg stary zrób fotkę i podaj tutaj. @@ACTIVIA,Wymieniona rura sterowa? Ile kosztuje taki amortyzator? Dodatkowo 20zl
tobo Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Moja propozycja - jeśli masz możliwość to odbądź jakąkolwiek jazdę próbną na crossie z lepszym modelem amortyzatora, to pozwoli Ci zweryfikować wyobrażenie o lepszej bądź nie kulturze jego pracy. Jeśli chcesz poprawić komfort możesz próbować też założyć szerszą i wyższą oponę, jeśli się mieści - redukcja ciśnienia ma duże znaczenie dla wrażeń z jazdy.
Rafako546 Napisano 13 Kwietnia 2016 Autor Napisano 13 Kwietnia 2016 Zdjęcia wkrótce zrobię i wrzucę. Jazdę próbną na Crossie wykonałem - Unibike Viper 2016. Jak dla mnie kosmos - amortyzator, nie da się porównać komfortu jazdy do mojego starego roweru. Lecz ów egzemplarz kosztuje 2500 - 2800zł to tez pomyslałem by zmodernizowac (jesli sie da) stary rower wymieniajac amortyzator.
vdcmike Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Na odczucia związane z jazdą crossem ma więcej czynników niż amortyzator. Przede wszystkim geometria i ustawienia. Dodatkowo w droższym/nowszym rowerze napęd pewnie sprawiał wrażenie lepszego/lżejszego działania. Po drodze są jeszcze inne opony z innym ciśnieniem a na końcu pewnie amortyzator.
porcelanowy Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Powitoł Chłopaki, sprzedaje już nawet nowe Raidony czy Epixony ze sterówką pod 1" A pod starą 1" sterówkę na gwint czy pod stery ahead? p.s. ACTIVIA, będziesz chyba powodem dla którego przestanę być fanbojem marki i pod duże koło będę szukał czegoś od suntoura miast FOXA
vdcmike Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 @porcelanowy: każdy hydraulik nagwintuje 1" rurę za dwa browary . @Activia: Czy dostępność materiału w każdym sklepie hydraulicznym czy markecie budowlanym jest powodem tak promocyjnej ceny za przeróbkę?
porcelanowy Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Powitoł Nagwintować to se mogę sam Ale tak, pytanie powinno chyba brzmieć: calowa rura stalowa czy alu? Bo alu to bym wolał nie gwintować
dovectra Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 @porcelanowy: każdy hydraulik nagwintuje 1" rurę za dwa browary . ale nie o skoku do wideł ( chyba 1 mm), tylko hydraulicznym - 1,5 mm Zdjęcia wkrótce zrobię i wrzucę. Jazdę próbną na Crossie wykonałem - Unibike Viper 2016. Jak dla mnie kosmos - amortyzator, nie da się porównać komfortu jazdy do mojego starego roweru. Lecz ów egzemplarz kosztuje 2500 - 2800zł to tez pomyslałem by zmodernizowac (jesli sie da) stary rower wymieniajac amortyzator. no widzisz ale tu nie tylko o amortyzator idzie, tlko o całokształt, waga, lepiej toczne łożyska, lżejsze koła, sylwetkę.....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.