Skocz do zawartości

[spd] mt50, m545, m530 czy inne


Yacor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


SPD mt50, m545, m530 czy inne.


 


Po małym rozeznaniu wytypowałem sobie te trzy pozycje i proszę o Wasze opinie, sugestie co do nich.


 


Potrzebuję pedały które by posiadały następujące funkcjonalności:


- spd dwustronne plus platforma


- możliwość w miarę wygodnej paru kilometrowej przejażdżki w zwykłych sportowych butach (żona)


- oprócz jazdy rekreacyjnej po szutrach, kilku wypadach na single, lekkich górkach lubię się "pobawić" rowerem, tj. jakieś małe hopki, elementy trialu, schody itp, ciasne techniczne zjazdy gdzie często jest potrzebna wolna noga.


 


Będą to moje pierwsze spd-ki i raczej pod buty z Lidla o których na forum już pisano że dają radę.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modrzew - słuszna uwaga, m530 wylatują

 

chudeusz09 - PD-A530 z tego co widzę są jednostronne, też odpada. Przy częstym wypinaniu się nie mam ochoty skupiać się na znalezieniu właściwej strony do wpięcia, wpięcie ma być intuicyjne i szybkie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Yacor, wiele razy spotkałem się z pytaniem o takie pedały jakich teraz szukasz i z tego co wiem nie ma idealnego modelu. Konstrukcja mechanizmu SPD jest taka, że żeby dało się wpiąć bloki butów w pedały, szczęki w pedałach muszą trochę wystawać ponad ewentualną platformę podtrzymującą resztę podeszwy buta. W związku z tym przy konstrukcji dwustronnej SPD jazda w zwykłych adidasach powoduje, że zawsze "coś kuje" w środek podbicia i nie da się wygodnie oprzeć nogi o całą platformę. Dlatego robi się dedykowane do mieszanego użycia pedały jednostronnie platformowe, jednostronnie SPD.

Najbliżej twoich oczekiwań będą pedały z serii miejskiej CLICK`R. W modelu PD-T700 mechanizm SPD jest najbardziej schowany, ale niestety ma on miększą sprężynę. Dzięki zmodyfikowanej sprężynie oraz blokom wielokierunkowym 56 można się wypinać z tych pedałów z mniejszą siłą i w kilku kierunkach, co uniemożliwia zastosowanie trialowe. 

Tak więc albo pedały jednostronnie SPD, albo kompromisowa przyczepność w zwykłych butach.

Możesz rozważyć zakup pedałów platformowych z pinami do BMX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CentrumRowerowe.pl - kurde, ale odpowiedź! Lepiej i jaśniej nie mogłeś wyłożyć tematu. Jak dotąd używam platform z pinami i zachciało mi się spd.

A może są jakieś dwustronne spd z nakładkami które można łatwo i szybko zakładać i demontować (żona)

 

 

Muszę jeszcze raz przemyśleć temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o nakładkach bo są problematyczne. Najpopularniejsze są wykonane z plastiku i po założeniu na pedały bardzo ciężko jest je zdjąć, a jak już się uda to "noszą wyraźnie ślady użytkowania" ;). Po kolejnym demontażu mogą się już do niczego nie nadawać. Większość klientów, którzy używają mieszanych pedałów wybiera model XT PD-T780, to jest najlepsza opcja w turystyce rowerowej, ale może warto spróbować. Tylko trzeba by zmienić bloki na SM-SH51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za rzeczową i jasną wypowiedź.

Myślę że teraz już wiem jak mniej więcej podejść do tematu i na co zwrócić uwagę, a po świętach odbieram nowego bika i będę myślał co dalej z pedałkami :teehee: .

 

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co autor wątku. Właściwie przez 80% czasu mogę jeździć w butach SPD czy turystycznych, ale czasami muszę założyć coś bardziej eleganckiego i wtedy jakieś platformy by były dobre. Jeżdżąc z obecnymi pedałmi VP zniszczyłem już podeszwy w trzech parach butów. Najbardziej odpowiadają mi pedały PD T400, ale z tego co czytałem zawsze obracają się zapięciem do dołu przez co wpinanie się jest uciążliwe. No chyba, że są jakieś bardziej "eleganckie" buty na rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są eleganckie SPD od Giro. Ale to raczej ciekawostka w kraju ;) Choć może ktoś sprowadza, a ja nie wiem. Pedały mieszane platformy z SPD zawsze będą obracać się mechanizmem wczepiającym do dołu, bo jest cieższy. Model PD T400 ma słabszą sprężynę niż zwykłe SPD z nazwą serii PD M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Yacor, wiele razy spotkałem się z pytaniem o takie pedały jakich teraz szukasz i z tego co wiem nie ma idealnego modelu. Konstrukcja mechanizmu SPD jest taka, że żeby dało się wpiąć bloki butów w pedały, szczęki w pedałach muszą trochę wystawać ponad ewentualną platformę podtrzymującą resztę podeszwy buta. W związku z tym przy konstrukcji dwustronnej SPD jazda w zwykłych adidasach powoduje, że zawsze "coś kuje" w środek podbicia i nie da się wygodnie oprzeć nogi o całą platformę. Dlatego robi się dedykowane do mieszanego użycia pedały jednostronnie platformowe, jednostronnie SPD.

Najbliżej twoich oczekiwań będą pedały z serii miejskiej CLICK`R. W modelu PD-T700 mechanizm SPD jest najbardziej schowany, ale niestety ma on miększą sprężynę. Dzięki zmodyfikowanej sprężynie oraz blokom wielokierunkowym 56 można się wypinać z tych pedałów z mniejszą siłą i w kilku kierunkach, co uniemożliwia zastosowanie trialowe. 

Tak więc albo pedały jednostronnie SPD, albo kompromisowa przyczepność w zwykłych butach.

Możesz rozważyć zakup pedałów platformowych z pinami do BMX.

 

Wskazane przez Ciebie pedały PD-T700 opisane sa na waszej stronie jako przeznaczone do jazdy trekkingowej. Co to oznacza? sam używam ich od jakiegoś czasu, min. startując w maratonach, ale nie mam porównania i zastanawiam się czy używając ich coś tracę w stosunku do np PD M8020...? czy chodzi o 50g więcej wagi? Czy może ten opis jest po prostu taki bardziej marketingowy.

Zastanawiam się co bym zyskał zmieniając PD-T700 na bardziej "ściganckie" pedały na maratony. Z drugiej strony czasem wygodnie jest popedałować kawałek nie wpinając butów w bloki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zaj

Jedyna istotniejsza różnica między modelem, który posiadasz, a np. PD M8020 to słabsza sprężyna mechanizmu SPD w PD T700 (system Click`r).Słabsza sprężyna, w zamierzeniu Shimano, ma ułatwić wpinanie i przede wszystkim wypinanie. Dokładnie mówiąc, wystarczy przyłożyć mniejszą siłę, aby wypiąć but z zatrzasku. Jeśli do tej pory nie zdarzały ci się niezamierzone wypięcia podczas jazdy, nie ma się czym przejmować i pedały z serii turystycznej (literka T w oznaczeniu modelu) są dla ciebie odpowiednie. W twoich pedałach jest mechanizm regulacji naciągu sprężyny, więc zawsze można ją podkręcić, co podniesie próg wypięcia. Jeśli zdarzyły ci się niezamierzone wypięcia gdy mocniej naciskałeś na pedały, a sprężyna jest już maksymalnie podkręcona, znaczy to, że musisz przejść na tradycyjny system SPD.

Jest jeszcze kwestia bloków. Z pedałami serii turystycznej dostarczane są zazwyczaj bloki SH 56, Pedały SPD klasyczne wyposażone są w bloki SH 51. Różnica jest taka, że SH56 umożliwiają wielokierunkowe wypinanie, a blok Sh51 wypnie się z pedałów tylko przy ruchu piętą na zewnątrz (od koła). Oba bloki są kompatybilne z wszystkimi butami i pedałami Shimano z serii SPD i Click`r (oprócz szosowych SPD SL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej, hej, hej... no i znalazłem, przynajmniej częściowo złoty środek, a jest to TIME model MX2.

 

Po przestudiowaniu lektury wielu wątków odnośnie klików wybrałem się w rajd po sklepach żeby dotknąć tych cudów, i po pierwszym spotkaniu z Shimano, to one od razu odpadły. Mechanizm zatrzaskowy zdecydowanie za wysoko wystawał ponad ramkę platformy i nie trzeba było jazdy próbnej żeby stwierdzić że jazda w zwykłych butach raczej odpada.

 

W jednym tylko sklepie namierzyłem Time  model Z i od razu po oględzinach "dotykowych" można było domniemać że można ich dosiąść też w zwykłych butach.

 

Zaryzykowałem i kupiłem, co prawda nie Z, a najtańszy model MX2.

Pomimo opinii że Time to nie najlepszy wybór na pierwsze "spd" ponieważ mogą źle się wpinać i wypinać na początku to zaryzykowałem, i nie mam najmniejszych problemów  z nimi !

Nie mam porównania do Shimano i nie wiem na ile sztywno trzymają buta, tutaj natomiast jest fajny i spory luz boczny oraz delikatny pionowy tak że stopa nie jest "przyspawana" do pedała, a w połączeniu z miękkimi turystycznymi butami daje jeszcze większą swobodę dla stopy i jak mniemam chyba nie obciąża tak kolan?

 

Natomiast nie było tego WOW! o jakim piszą inni po przesiadce z platform na cliki (może myślałem że teraz rower zacznie latać?).

Mam wrażenie że są to opinie ludzi którzy wcześniej albo nie latali na platformach pinowych i dobranych do nich butach które dobrze się z platformą zgrywają, albo nie wiem co.

 

Co prawda przejechałem raptem 20k po płaskim próbując wpięć i wypięć się, zatrzymywań i na razie bez wizyty w lesie nie mówiąc już o górkach to mam mieszane odczucia co do spd i z tyłu głowy cały czas chodzi mi powrót do platform... Zobaczymy jak pęknie pierwszy tysiąc i jakaś górka.

 

Podsumowując:

- na Time-ach spokojnie przejedziemy się do parku w zwykłych sportowych butach, a i do pracy w pikolakach też :thumbsup:

czyli dwa moje piewrwsze kryteria spełniają

- nie wiem jak to będzie z techniczną zabawą na rowerze, ale trzeba zrobić wpierw parę kilometrów żeby się wjeźdźić

 

Aha, i jeszcze podobną konstrukcję jak TIME mają MAVIC, ale są zdecydowanie droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...