falrond Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Witam serdecznie, Kilka miesięcy temu przeprowadziłem się do Łodzi, dostałem pracę i kupiłem swój pierwszy, całkiem przyzwoity rower trekkingowy aby dojeżdżać nim do pracy ( ok. 12 km w obie strony). Wróciła miłość do kolarstwa z przed kliku lat i przez ostatnie tygodnie intensywnie poszukuję roweru mtb. I w tym momencie zaczęły pojawiać się pytania. Przeczytałem wiele artykułów i wątków na różnych stronach dotyczących doboru kół, osprzętu, upgrade'u jak i doboru samego roweru. W sklepie rowerowym, w którym kupiłem poprzedni rower, przymierzałem się do kilku modeli, niestety nie ma tam możliwości przejechania się na nowym sprzęcie. Pojawiła się opcja ściągnięcia roweru : KROSS A7 19" z 2014 http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a7 w cenie 2900 zł Moje pytanie brzmi czy warto zapłacić takie pieniądze za rower na 26 calowych kołach? Jak będzie wyglądała kwestia późniejszego upgrade'u takiego sprzętu, gdyż nie ukrywam, że jest do dla mnie wielka frajda porównywalna z samą jazdą. Czy może zakup roweru na kołach 27,5/29 cali ze słabszym osprzętem, za być może mniejsze pieniądze, ale z otwartą furtką do przyszłej modyfikacji będzie lepszym wyborem? Rower wykorzystywany będzie teraz do treningów w terenie( lasy, szutry), czasami dojazdów do pracy w mieście, oraz do częstych wypadów w góry, w trudniejszy teren. Mam 180 cm wzrostu, noga 84 cm. Prosiłbym o pomoc w podjęciu decyzji. Dzięki i pozdrawiam, Michał
fotofx Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Za 2999 zł kupisz nowy Kross LEVEL A8 + gratis pompka do amortyzatora http://allegro.pl/kross-level-a8-l-deore-xt-recon-gratis-za-149zl-i6020740484.html
rzezniol Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 W tych pieniądzach i kole 26 cali poszedłbym w używkę ... Bez problemu da się kupić rower w świetnym stanie z np amorkiem leżącym kilka regałów wyżej czy kompletnym XT w napędzie. Rynek dla 26`stek jest okrutny ... dziś kupisz nowego Levela w "świetnej cenie" a jak ci się odwidzi to po miesiącu z śladowym przebiegiem będziesz miał problem go sprzedać 2/3 ceny. Idealny okres na szukanie wysoko wyposażonych używanych rodzynków na kole 26. Jak dobrze poszukasz to nie dość że kupisz rower z lepszymi kołami, Rebą czy SID`ed, to jeszcze jest bardzo duże prawdopodobieństwo że rower będzie ważył 10 - 11 kg a nie 13 . Pozdrawiam
Alsew Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 A7 za 3000 to nic nadzwyczajnego , to już lepiej poszukać czegoś na 27,5. A8 juz lepiej wypada i można rzeczywiście się nad nim pochylić.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Marca 2016 Mod Team Napisano 13 Marca 2016 A7 2014 ma już główkę taperowaną, a A8 2013 nie ma - to a propos wymiany amorka w przyszłości.
Alsew Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Do 26 to akurat jest na rynku większy dostęp amor ów bez tapera
Rulez Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 180 cm wzrostu i pakowanie się w rower na kołach 26" to nieporozumienie, lasy szutry, do pracy i czasem w góry - zdecydowanie szukaj czegoś 29" nadającego się do rozbudowy
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Marca 2016 Mod Team Napisano 13 Marca 2016 @ Alsew Fakt - w końcu to 26 " Ja przy podobnych warunkach mam od niedawna 27,5 " i na razie sobie chwalę. Na 29 " może przyjdzie jeszcze pora.
falrond Napisano 13 Marca 2016 Autor Napisano 13 Marca 2016 180 cm wzrostu i pakowanie się w rower na kołach 26" to nieporozumienie, lasy szutry, do pracy i czasem w góry - zdecydowanie szukaj czegoś 29" nadającego się do rozbudowy a mógłbyś coś polecić w tej cenie? Przyglądałem się również ofercie niemieckiego Radona, i w grę wchodziłyby 2 modele: http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-50/ http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-60/ nie widzę jedynie ramy w rozmiarze 19, i musiałbym się zorientować w kwestii wysyłki, natomiast z krajowych wpadł mi w oko: http://www.expertbike.pl/unibike-flite-29-2015-p-471.html Zdaję sobie sprawę, że za tą kwotę mogę dostać jedynie "poprawnie" funkcjonujący rower zwłaszcza na kołach 29, ale jeżeli są modele w takiej cenie, które posiadają solidną bazę pod wszelakie modyfikację, to chętnie rozważę zakup takiego własnie sprzętu.
Rulez Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 180 cm i 27,5 to owszem, ale raczej jako full, sztywniak jednak 29" ... Z Radonem to jest taki problem, że rama 18" będzie pewnie za krótka, a 20" i nodze 84 cm za wysoka - zdecydowanie konieczna przymiarka ... Natomiast Unibike ma długie ramy i tu proponował bym się przymierzać do 17" ...
falrond Napisano 13 Marca 2016 Autor Napisano 13 Marca 2016 dzięki wszystkim za odpowiedź, prosiłbym jeszcze o podanie kilku propozycji 29erów w tej półce cenowej, bądź tańszych, które dzięki przyzwoitej ramie, będą nadawały się do upgrade'u. I tu pojawia się kolejne pytanie, czy w takiej sytuacji w ogóle warto wydawać taką kwotę? Czy może lepiej kupić coś tańszego np. B3/B4 krossa i systematycznie modyfikować rower.
Alsew Napisano 13 Marca 2016 Napisano 13 Marca 2016 Za chwilę na rynku powinien się pojawić Kross R7/B7 i jeśli Kross utrzyma cenę a Ty umiesz się targować to kupisz go za jakieś 3600 i za wyjątkiem opon nie będziesz musiał za dużo wymieniać... Do tego nowoczesna rama i 2 sztywne osie, napęd 2x10 i fajny amor... Lepiej trochę dołożyć na początku niż później wymieniać. Co do rozmiaru to przy 29er rama 19 cali będzie ci za duża...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.