Skocz do zawartości

[amortyzator] Opór przy pierwszym ugięciu


Rekomendowane odpowiedzi

Po kilkunasto-kilkudziesięciu sekundach nie uginania amortyzatora, czuć opór przy pierwszym ugięciu. Sprawia to wrażenie przyklejonej uszczelki, przy kolejnych naciśnięciach na kierownice tego nie czuć i amortyzator ugina się płynnie. Jak usiądę na rowerze, odczekam chwilę i zejdę to wtedy też czuć ten moment "przełamania" i dopiero się rozpręża.

Myślałem, że może nasmarowanie uszczelek coś pomoże ale rozebrałem wszystko(oprócz kartridża), przeczyściłem i nasmarowałem, a gąbki olejowe namoczyłem w oleju. Nic to nie pomogło. 

Mam epixona RL-RC z 2015 roku - http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-rc-29-os-15mm-taper-czarny-2015/706

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkunasto-kilkudziesięciu sekundach nie uginania amortyzatora, czuć opór przy pierwszym ugięciu. Sprawia to wrażenie przyklejonej uszczelki, przy kolejnych naciśnięciach na kierownice tego nie czuć i amortyzator ugina się płynnie. Jak usiądę na rowerze, odczekam chwilę i zejdę to wtedy też czuć ten moment "przełamania" i dopiero się rozpręża.

Myślałem, że może nasmarowanie uszczelek coś pomoże ale rozebrałem wszystko(oprócz kartridża), przeczyściłem i nasmarowałem, a gąbki olejowe namoczyłem w oleju. Nic to nie pomogło. 

Mam epixona RL-RC z 2015 roku - http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-rc-29-os-15mm-taper-czarny-2015/706

 

Oto się nie martw. Bo teraz robię każdemu serwis zerowy i masz na pewno wymienioną tą do dupu uszczelkę tłoczka na oring. Oring jest dopasowany przez to jak amorek sporo czasu spędza w pozycji zerowej to stawia opór przy pierwszym nacisku. Przynajmniej masz pewność że długo długo na nim sobie pojeździsz bez wymiany uszczelki na tłoczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to lepiej usprawnić to wejś spuść powietrze, odkręć korek u góry i nalej trochę gęstego oleju min 80W potem zakręć korek i napompuj go. Podczas pracy jak będzie miał więcej oleju to lepsza będzie praca tłoczka. Sporo osób usuwa elastomer natomiast leją sporo oleju, np 30-40ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pd pewnego czasu w amorkach wymieniam już na te lepsze uszczelki. Możesz być akurat tym szczęściarzem i już mieć uszczelkę wymienioną. Tak samo sa uszczelki przeciwkurzowe fabryczne są bez wargi zaś udaje mi się sprowadzać z wargą co są sporo lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...