Skocz do zawartości

Napęd.

CBP

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kupiłem niedawno rower Kross Level R2 2016r.

Manetki Shimano Altus SL-M310, 8 biegów Korby SR Suntour XCE 42/32/22T Łańcuch Shimano CN-HG40 Kaseta / Wolnobieg Shimano Altus CS-HG41-8 11-34T Piasta przód Joy Tech D041DSE Piasta tył Joy Tech D142DSE

Z okolic napędu tylnego dobiega dźwięk metaliczny, dokładnie nie wiem skąd ale wydaje mi się, że górna zębatka (ta bliżej kasety).

Czy ta górna zębatka powinna mieć jakikolwiek luz? bo lekko da się ją poruszać na strony i przez to możliwe, że minimalnie łańcuch lata na boki w okolicy tej zębatki, razem z tą zębatką.

Może problem dotyczy regulacji przerzutek? Czy jeżeli tak to czy na pierwszym przeglądzie (darmowym) po zgłoszeniu tej usterki, mają obowiązek wyregulować wszystko poprawnie?

Załączam filmik:

Tak, jestem laikiem w technicznych sprawach rowerowych, więc sorry za brak profesjonalizmu w opisywaniu problemu w związku z tym rozpraszającym od komfortowej jazdy dźwięku :)

Napisano

nie wiem o który dźwięk ci chodzi, ale ja nie słyszę tam nic niezwykłego- widzę za to źle wyregulowaną przerzutkę- za daleko od kasety ;)

(300 post :D )

Napisano

Po pierwsze popraw temat. []

Po drugie nie nagrywaj w pionie. Oczy mamy poziomo w czaszce osadzone, monitory też poziomo stoją.

Po trzecie nic niepokojącego nie słychać. Momentami cykanie bębenka, gdy wolniej pedałkujesz, a dźwięk, gdy pedałkujesz normalnie to zwykłe klepanie rolek. Jak Ci przeszkadza, to nasmaruj łańcuch olejem odparowującym, np finishline czerwonym. Wyciszy napęd. Oczywiście po prawidłowej aplikacji, tj na czysty napęd, przynajmniej dwukrotnie a najlepiej trzykrotnie, z kilkugodzinnymi przerwami.

Napisano

Przy przerzutce lub manetce masz taką srubkę baryłkową. Pokręć nią w lewo lub w prawo, aż przestanie tak strzelać. Poczytaj też o regulacji tylnej przerzutki i pooglądaj filmy na YT. Dasz radę

Zarchiwizowany