Skocz do zawartości

[suport] wybór odpowiedniego


ankosz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Stoję przed wyborem odpowiedniego suportu do roweru Giant Rincon.

Obecny suport, ktory byl zamontowany to : RPM BB-7420

Dlugosc : <126mm, gwint angielski,

Dlugosc mufy : <68mm

 

Znalazłam o taki odpowiednik : http://www.ebay.co.uk/ulk/itm/301836687141

Opcja : 127,5 na 68 mm

 

Moze moglibyacie podrzucic inna propozycje?

Roweru uzywam do jazdy po miescie, nic bardziej skomplikowanego.

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam,

Ankosz

Napisano

Ja po zniszczeniu jednego suportu na wiankach po 600 czy 700 km kupiłem suport NECO, najlepszy model tego producenta na kwadrat, jaki mogłem kupić w Warszawie. Od tej chwili przejechał około 2700 km i brak jakichkolwiek luzów, choć lewe ramie korby zaczęło się lekko giąć (nie z winy suportu), co zniszczyło pedał. Na suporcie nie zrobiło to wrażenia. Jego symbol to Neco B920HAL

 

Podobny jak ten:

http://allegro.pl/suport-neco-b920al-127-5mm-st-al-wklad-suportu-wwa-i5759987435.html - u tego sprzedawcy jest dość drogi

 

Z zewnątrz różnił się tym, że mój miał chromowaną oś.

 

Poszukaj B920HAL lub B920AL o swojej długości osi.

 

Edit:

 

Znalazłem w dobrej cenie

127,5 mm

http://allegro.pl/maszynowy-alu-neco-dobry-tanio-127-5-mm-su07-i5926830556.html.

http://allegro.pl/b920-al-wklady-suportu-neco-1-37-x24t-127-5mm-i5667678415.html

 

126 mm nie znalazłem, ale te 1,5 mm nie ma wielkiego znaczenia dla linii łańcucha (0,75 mm na stronę).

Napisano

Nie wierz w to co masz zamocowane w rowerze, bo ja się przejechałem. Miałem niezbyt popularny fabrycznie wkład o długości 124,5mm. Tymczasem korba jaką miałem fabrycznie i nowa, wymieniona ma zalecaną długość 122,5mm. Podejrzewam więc, że fabryka wkładała co miała, co było tańsze i dostępne niż to, co rzeczywiście było danej korbie pisane.

 

 

Mój wkład poddał się po 20kkm, pękło jedno z łożysk, zewnętrzna bieżnia. Szukałem łożysk do fabrycznego ale bez szans, jakieś nieznormalizowane, dzikie coś, do sprowadzenia z Chin za 50pln sztuka. Absurd.

 

 

Kupiłem Neco, póki co 2500km za mną na nim, zero niepokojących objawów. Kosztował 24pln, ma (nie pamiętam jakie) znormalizowane łożyska gdybyś kiedyś chciał się bawić w zmianę łożysk na rasowe zamiast całego pakietu.

 

 

Pozdrawiam kolegę od Rincona.

Napisano

Dziekuje bardzo za propozycje. Niestety w Angli jest prawie niemozliwie zdobycie tej marki. Moze macie na celowniku inne modele? Fundusz do 60zl.

Napisano

Kup cokolwiek, może być nawet sh*tmano :) Nie wiem co tam masz, VP może? A może masz jakieś znormalizowane jednak łożysko i chcesz kupić je za zeta sztuka i po prostu wymienić? Czy tam lepsze jakieś, najtrwalsze 2RS po 10pln sztuka SKFa?

 

 

Zerknij w oznaczenia na uszczelnieniach i daj znać.

Napisano

Nie interesuje mnie raczej wymiana poszczegolnych elementow. Interesuje mnie calosc, w jednym kawalku. Jeszcze gdyby ktos mogl mi wytlumaczyc o co chodzi z suportem z zewnetrznymi lozyskami?

Napisano
Nie interesuje mnie raczej wymiana poszczegolnych elementow. Interesuje mnie calosc, w jednym kawalku.

Więc poszukaj obojętnie jakiego suportu na kwadrat z  odpowiednią długością osi. Różnic w jakości nie ma dużych.

Jeśli to ten rower  to odpowiednią długością do korby fc-m151 będzie 122,5mm Ale jeśli producent uznał że lepszy jest 126 to może lepiej poszukaj 126

 

 

Jeszcze gdyby ktos mogl mi wytlumaczyc o co chodzi z suportem z zewnetrznymi lozyskami?

Jest to suport do korby z zintegrowaną osią.

 korba-hollowtech-shimano.jpg

Napisano

Moj rincon to starszy rocznik z fabrycznie montowanym alivio na tyle. Korbe mam model FC-TX70/71 dł 170mm.

 

Super, dzieki za informacje . Wszystko jasne :)

Napisano

I dokładnie taka sytuacja jak u mnie. Korba pod 122,5 a suport "jakiś" jaki mieli. Dziwne i nie podoba mi się to.

 

 

A jak się szuka na stronie Gianta starszych modeli? Szukam specyfikacji Gianta Rincona ale 2008.

 

 

 

Napisano

Wydaje mi sie, ze moj rincon jest z 2006. Mialam fabrycznie zamontowane tektro v-brake. Zamowilam suport 122.5 mm, znalazlam gdzies specyfikacje do tej korby w ktorej jak wol napisane 122.5mm.

Ale za to pieknie dziekuje za pomoc i owocna dyskusje.

 

Pozdrawiam,

Ankosz

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

Podczepię się pod temat bo też dotyczy  Gianta Rincona tyle, że rocznik 2004.

Przyszedł czas na generalny remont. Zamierzam przesiąść się na grupę deore. A, że za bardzo się na tym nie znam w związku z tym moje pytanie czy do tej ramy będzie pasowała korba  FC M610 42X32X24T, 175mm i suport SM-BB51 BSA.

Nie wiem jaka była oryginalna specyfikacja w tym rowerze.

Aktualnie zamontowany jest suport BB-40 kwadrat 68x113 oraz korba alivio FC-M410/411 175mm 42-32-22.

Z dzięki za odpowiedzi i wszelkie podpowiedzi.

Robert

Napisano

Korba Deore ze zintegrowaną osią i suport do niej będzie pasować przy twojej ramie (masz BSA) , licz się tylko z dość szybką wymianą fabrycznego BB51 - jest kiepski jakościowo (jak byś miał możliwość przy zakupie to  wymień na przynajmniej BB70).

Napisano

To jeszcze jedno pytanie, czy byście coś zmienili w tym zestawieniu:


 


Korba Shimano Deore FC-M610 10speed 42T czarna Długość ramion 175mm w komplecie łożyska suportu SM-BB52 jak się uda podmiana na Shimano XT SLX SM-BB70


Przerzutka przednia Shimano Deore FD-M610-10 Top-Swing


Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M610 czarna


Manetki Shimano Deore SL-T610 czarne


Kaseta Shimano Deore CS-HG62 10speed 11-34T


Łańcuch Shimano Deore CN-HG54 10speed 116 ogniw


Klamki hamulcowe Shimano Deore BL-T610 czarne


Hamulce Shimano Deore BR-T610 V-Brake czarne KPL


Piasty Shimano DEORE HB T610 +FH T610


Obręcz Mavic XM 317 36H czarna


Jaka długość wózka? GS czy SGS? Jakie szprychy? Rower czasami byłby wykorzystywany w turystyce- jazda z sakwami.


 


Napisano

A czym tak bardzo różni się BB51 od BB70? Identuczne miski, identuczne łożysk z tylko jednym uszczelnieniem, uszczelka i tu i tu fatalna, plastikowy korek. Ta sama technologia, żadnych wodotrysków.

 

By mówić o lepszym wkładzie łożysko powinno być uszczelnione z obydwu stron + to uszczelnienie dodatkowe. Od środka tak jest, jest podwójnie bo tuba na oringi, a na zewnątrz gdzie więcej brudu wpada i wody, dali w tych modelach po jednym.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...