Haitz Napisano 4 Listopada 2015 Napisano 4 Listopada 2015 Witam. Chciałbym złożyć rower dla kogoś kto chce zacząć przygodę z downhillem. Z tego co słyszałem, najlepiej zacząć na sztywniaku z odpowiednią do tego sportu geometrią. Chciałbym swój rower składać na części(nie składałem go nigdy, ale wymieniałem takie rzeczy jak kierownica, koła, opony. Czego nie będę umiał, to zrobi za mnie serwis który mam niedaleko), bo zawsze lubiłem składać wszystko samemu. Wpadła mi w oko rama Darmoor hornet i koła raczej 26/27,5 i amortyzator ok.150mm ale nie znam się na tym, więc proszę o waszą propozycję, jestem niziutki, więc żeby rama nie była za duża. Budżet na całość: 4000-4500, na rzeczy typu ochraniacze mam oddzielny budżet. Nie mam nic z poprzedniego roweru, co by się nadawało. Wzrost:156cm Waga:52kg
beskid Napisano 4 Listopada 2015 Napisano 4 Listopada 2015 Można i w ten sposób ale docelowo konieczny jest full. Sztywniak to powinien być stan szybki/przejściowy więc nie wiem czy nie lepiej zwyczajnie kupić używkę. Tym bardziej, że w tej kwocie i tak wszystkiego nowego byś nie był w stanie złożyć.
Haitz Napisano 4 Listopada 2015 Autor Napisano 4 Listopada 2015 Z używkami nie ma problemu, mogą być. Po prostu nie czuję się gotowy na fulla, chciałbym bardziej sztywniaka z jakimś dobrym osprzętem i potem np. zmienić ramę. Można też kupić za ok. 2,5-3k i resztę zbierać na jakiegoś fulla w przyszłości.
beskid Napisano 4 Listopada 2015 Napisano 4 Listopada 2015 Na sztywniaku się za wiele nie nauczysz poza pracą nóg i balans ciałem. Nie zwlekaj długo z fullem po i tak tutaj będziesz się musiał uczyć na nowo. Ja bym kupił na max sezon używkę taką jak ten Hornet a potem już tylko w pełne zawieszenie. Bać się fulla nie ma co bo obecne konstrukcje używane już są dostępne za 6-7K. Za rok będzie jeszcze lepiej.