Skocz do zawartości

[1500-2000] Hybryda CROSSxMTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry.

 

Szukam roweru w przedziale cenowym 1500-2000 zł.

 

Mam 180 cm wzrostu, około 80 kg wagi.

 

Szukam roweru do DYNAMICZNEGO przemieszczania się po terenie takim jak  las, łąki, mniejsze lub większe pagórki, drogi bardziej lub mniej utwardzone (Mazury) oraz takiego który dobrze radziłby sobie na asfalcie.

 

 

Rowery MTB nie pasują mi za bardzo, ze względu na przełożenia, 44 ząbki na blacie to za mało.

 

Czy znajdę jakąś hybrydę między MTB (wytrzymałość) a CROSS (48 ząbków, odpowiednie opony, rozmiar kół)?

 

 

 

Jeżdżę dynamicznie, non-stop "ogień" (oczywiście jeżeli mam jeszcze energię). Zależy mi na prędkości w każdym terenie.

 

 

Wiele lat jeździłem taki modelem:

 

http://i.imged.pl/giant-gsr-100-stan-idealny-malo-uzywany-2508538856.jpg

 

(Giant GSR 100)

 

Jednak stracił geometrię po upadku.

 

 

Co byście poradzili?

 

 

dziękie

 

<peace>

 

Napisano

Dynamika + różny teren = przełaj ale szykuj się na pomniejszenie swojego portfela. 2k to za mało. 

 

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

 

 

Niestety 2000 zł to górna granica.

 

 

Czy znajdę jakiś rower MTB, ale z blatem od crossa?

 

Czy znajdę jakiś rower CROSS, którym nie bałbym się przycisnąć w lesie?

Napisano

Za 2000zł to jest w obecnych realiach rynkowych jedynie atrapa MTB, rower będzie słaby w teren a zbyt toporny na szosę, IMHO nawet po kombinacjach z oponami, itp. bo nie tylko tu będzie leżeć przyczyna. Blaty bądź całą korbę można po prostu wymienić na trekingowe.

Naprawdę zorientował bym się w realnej cenie tego Accenta i przynajmniej przymierzył do tego typu roweru żeby poczuć o co chodzi.

Są jeszcze rowery typu fitnes, może tańsze, ale im bliżej szosy niż przełaja, tyle że nie mają baranka.

Napisano

Np. http://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-2015 Nie wiem za ile realnie można go kupić, ale sezon się skończył więc można liczyć na rabat. Może coś z marek bazujących na sprzedaży wysyłkowej by się znalazło.

 

 

Kiedyś czytałem, że rower Kands Maestro (bądź Lazaro Integral) mają bardzo dobry stosunek  CENA/JAKOŚĆ.

 

Czy po założeniu szerszych opon "dawałby" radę na nieutwardzanych szlakach?

 

Czy odczuwacie dużą różnicę w jeździe między 26 cali a 28? Czy na nowo trzeba się "uczyć" techniki (kręte ścieżki) ?

Napisano

A do czego tam szesze opony? Zobacz sobie co się zakłada do przełajówki i jak da się tym jeździć ;) Tym bardziej, że ma być jeszcze asfalt.

Kands/Lazaro to znośne budżetowe rowerki dla kogoś z niewielkim i sztywnej budżetem. Taki cross mógłby być dobrym pomysłem, tylko warto by się pozbyć tego pseudo-amortyzatora z przodu na rzecz sztywnego widelca żeby dodać mu trochę lotności. O ile oczywiście nie bajerujesz nas tu swoimi opisami ;)

Napisano

Ale z czym mam bajerować? :)

 

Zobacz jak wygląda rower którym jeżdżę teraz (jeszcze): GIANT GSR 100.

 

Sztywny widelec, koła 26 cali.

 

Oponom zrobie zdjęcie, bo nie pamiętam jakie mają parametry, ale są idealne, nie "zamulają" na asfalcie a w terenie dają dobrą

 

"nośność".

 

 

Sztywny widelec mi odpowiada. Przy przejściu z kół 26 na 27,5 (albo 28) nie powinienem chyba musieć uczyć się "od nowa" brykać furką?

 

Jeżdżę także zimą, do -15C, czy jest śnieg czy go nie ma. Oponki i rozmiar kół też  będzie miał znaczenie, co by ciepło w gaciach

 

się nie robiło za każdym zakrętem.

 

 

A z tym asfaltem to jest tak, że chcę na pełnej prędkości  dojechać w teren i tam cisnąć.

 

Natomiast zimą, jesienią,  dużo jeżdżę w mieście ze względu na to że w terenie wieczorem jest ciemno.

 

 

Wydaje mi się, że szukam czegoś co nie istnieje.

 

 

Napisano

Inaczej, istnieje tylko budżet za mały :/

 

Ale tak czytając ostatni post coraz bardziej byłbym za jakimś crossem od Kands/Lazaro (to ten sam producent jakby co). Jak to ma być rowerek i trochę w teren i dojazd do pracy, itp.

Napisano

Nie, nie do dojazdu do pracy.

 

Rower do "sportowej" jazdy, na maksymalnych obrotach, do ostatniej kropli potu.

 

Fakt, budżet dosyć mały,ale cóż... Nie ma co naginać rzeczywistości :) większy nie będzie

Napisano

No to niestety, albo zbierasz dalej albo kupujesz to co jest w ramach budżetu i masz „woła roboczego” ;)

Co nie znaczy, że będzie Ci się źle na tym jeździć, zwłaszcza jeśli poprzedni sprzęt był już mocno zużyty.

IMHO nic godnego przymiotnika sportowy w tym budżecie nie będzie, co najwyżej „sportowy” albo „mtb”.

Już chyba mniejszy byłby problem jakbyś chciał śmigać po szosie, bo jest np. zbierający dobre opinię Triban 300 z Decathlonu, tyle że to szosówka...

Napisano
Rowery MTB nie pasują mi za bardzo, ze względu na przełożenia, 44 ząbki na blacie to za mało.

 

Czy znajdę jakiś rower MTB, ale z blatem od crossa?

Czytając takie wypowiedzi odnoszę wrażenie że kolega jeździ zbyt twardo. Poczytaj z jaką kadencją powinno się jeżdzić na rowerze żeby nie robić sobie krzywdy i żeby pedalowanie bylo efektywne. Tak z ciekawości zapytam. Jak jedziesz 25 km/h na asfalcie to jakie masz w tym momencie ustawione przerzutki?

 

Sztywny widelec mi odpowiada. Przy przejściu z kół 26 na 27,5 (albo 28) nie powinienem chyba musieć uczyć się "od nowa" brykać furką?

Jak wybierzesz przelajówke to technikę w terenie na pewno będiesz musial podszkolić. Inaczej po lesie jeździ się na retro MTB z laczkiem 26x2.0 a inaczej na rowerze gdzie maks wejdzie opona 35mm. Do tego dochodzi kwestię komfortu. Między oponą 2.0 a 35mm w tej materii jest przepaść. Nie bez znaczenia dla komfortu, przy braku amortyzatora, jest także to z czego rower jest zrobiony. Stalowy Giant, przy aluminiowej przelajce to luksus :thumbsup:

Napisano
"Jak jedziesz 25 km/h na asfalcie to jakie masz w tym momencie ustawione przerzutki?"

 

 

Nie mam pojęcia, nie mierzę prędkości.

 

Rower przełajowy odpada, nie przemawia do mnie (np. te cienkie opony odstraszają).  Poza tym nie kupię używanego roweru, bo jak widzicie nie znam się na tym.

 

 

 

Stalowy Giant, przy aluminiowej przelajce to luksus 

 

 

Mój Giant jest z aluminium.

 

 

Chyba kupię crossa (np. lazaro integral/kands) i założe opony bardziej terenowe.

 

 

Tak jak to zrobił ktoś tutaj:

 

http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=31995&page=455

 

Napisano
Nie mam pojęcia, nie mierzę prędkości.

A jakich przelożeń najczęściej używasz?

 

Mój Giant jest z aluminium.

Zbadaj to magnesem...

 

Chyba kupię crossa (np. lazaro integral/kands) i założe opony bardziej terenowe.

Tak samo możesz kupić mtb 29er i wrzucić do niego większą korbę... jeśli bardziej stawiasz na jazdę w terenie to bierz 29er, a jak stawiasz bardziej na jazdę po utwardzonych nawierzchniach to crossa. Do crossa szerszego laczka niż 2.0 raczej nie wsadzisz, a nawet 2.0 nie do każdego wchodzi.

Napisano

 

 

Zbadaj to magnesem...

 

Hehe. Zbadałem... Ja tyle lat jeżdżę i wmawiam wszystkim (i sobie) , że to aluminium. Magnes się "lepi" do ramy :)

 

 

Tak samo możesz kupić mtb 29er i wrzucić do niego większą korbę... jeśli bardziej stawiasz na jazdę w terenie to bierz 29er, a jak stawiasz bardziej na jazdę po utwardzonych nawierzchniach to crossa. Do crossa szerszego laczka niż 2.0 raczej nie wsadzisz, a nawet 2.0 nie do każdego wchodzi.

 

 

 

Myślę teraz nad zakupem Kands Comp Er 27,5 .

 

Chciałbym  właśnie wstawić twardsze przełożenia i ewentualnie opony 1,95 ze średnio agresywnym bieżnikiem.

 

Myślę o kołach 27,5 ze względu na zwrotność, wydaje mi się że 29 byłby zbyt "koślawy".

 

Jak to jest z długimi trasami na MTB? Czy geometria MTB pozwoliłaby na jazdę powiedzmy 50 km?

 

 

Napisano

Może ja nie jestem zbyt  elokwentny.

 

Magnes klei się do ramy bo jest ze stali.

 

A ja ciągle myślałem, że ten giant jest z aluminium (dosyć lekki).

 

-----------------------------------------------------------

 

Czy jeździcie długie trasy na rowerach MTB? Jak tam wasze plecy?

Napisano
A ja ciągle myślałem, że ten giant jest z aluminium (dosyć lekki).

 

Nie rób jaj ze ten rower jest lekki :)

Mam GSR 300 i ta rama to kloc ponad 3 kg.

Być może dorównuje wagą współczesnym konstrukcją aluminiowym ale zwróć uwagę na to że są amotyzowane z przodu :).

 

Co do wymagań do nowego sprzętu ...

44 blat jest jak najbardziej OK ... aktualnie masz 48 ale z koronka 14 w wolnobiegu, to daje przełożenie 3,48 ...

Blat 44 z koronką 11 to przełożenie 4,0 i jest sporo twardsze od tego co masz teraz. Aby dorównać temu przełożeniu do Gianta musiałbyś założyć blat 56t (!).

 

Co do rodzaju roweru ... obstawiam rower crossowy z jakimiś szerszymi papciami typu Smart Sam 28x1,75.

Na asfalcie nie będą ci aż tak ciążyć a w terenie jeszcze jadą. 

 

Pozdrawiam

Napisano

Więc Cross.

 

Kapcie teraz mam 26x1.95, są prawie idealne. Nawet w zimę dobrze trzymają i nie walę za dużo "orzełków".

 

Bieżnik:

 

2vai646.jpg

 

 

 

Napisano

Ok.

 

Teraz myślę nad takim rowerem:

 

  • koła 27,5 (większa zwrotność i przyspieszenie niż na kołach 28 i 29 - dosyć istotne dla mnie, tym bardziej że jeżdżę zimą na śniegu i lodzie)

 

  • 44 zęby na blacie

 

  • rower na trasy 50-60 km (głównie teren)

 

  • zakres cenowy 1500-2000 zł

 

Mission Impossible?

Napisano

Skoro w 29`nerach za tą kwotę kupisz delikatnie rzecz ujmując kiepski rower to w 27`5 sytuacja będzie podobna ...

1500 - 2000 zł ... owszem rower kupić się da ale nie spodziewajmy się cudów ... nie będzie to konstrukcja "marketowa" ale wciąż i nadal będzie to rower mocno budżetowy. 

Różnicy w zwrotności względem rowerów 29 i 28 nie zauważysz ... tym bardziej że dotychczas jeździłeś na takim a nie innym sprzęcie ...

 

Z bliżej niewytłumaczonych względów kurczowo trzymasz się twardej korby z blatem 44/48t ... gdzie 42t, to blat jest typowy dla MTB z kołem 26.

Uwierz mi nie masz takiej mocy w nogach aby 44t było konieczny warunkiem brzegowym w nowym rowerze z kasetą gdzie najmniejsza zębatka to 11t i kołami większymi niż 26`.

Jeżeli jest inaczej to najprawdopodobniej masz kiepska technikę pedałowania albo ciągle z górki :).

 

Piszesz na forum wiec wychodzę z założenia że internet masz ... przejrzyj oferty, zrób wstępny odsiew pokaż te, które cię interesują ... ewentualnie coś doradzimy.

Nikt za ciebie roweru szukać nie będzie.

 

 

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...