Skocz do zawartości

[rower] najlżejszy do startów MTB


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Trosze zainspirowany tym tematem

http://www.forumrowerowe.org/rower-Scott-S...905-t19000.html

a raczej tym

http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=94

 

chciałem dociec, jaki rowerek nadaje sie do startów, ale by jednak sie spisywał i nie rozleciał, bo ten 6-kiliowec to chyba strach jeździc ...

 

 

Na podstawie tego próbowałem to obliczyć:

 

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=411&g=13&str=1

 

 

i wyszło mi tak:

(ps. pedały dla uproszczenia ujednoliciłem do 300 g)

 

Test carbonowych hardtail'i

 

---

Giant XTC Composite

Cena: 9999 zł

 

wagi:

- całość - 10 200 + 300 pedały

- rama - 1340 g

- koło p - 1555 g

- koło t - 2090

- amor - 1540

- korba - 815

- reszta - 2860

 

---

 

Merida Carbon Team

Cena: 13500 zł

 

wagi:

- całość - 9370 + 300 pedały

- rama - 1430 g

- koło p - 1210 g

- koło t - 1640 g

- amor - 1540

- korba - 785

- reszta - 2765

 

 

---

 

Trek Elite 9.9

Cena: 23 900 zł

 

wagi:

- całość - 9800 + 300 pedały

- rama - 1420 g

- koło p - 1715 g

- koło t - 2110 g

- amor - 1020

- korba - 700

- reszta - 2835

 

----

Wheeler Eagle Carbon

Cena: 11 999 zł

 

wagi:

- całość - 10 730 + 300 pedały

- rama - 1500 g

- koło p - 1760 g

- koło t - 2200 g

- amor - 1695

- korba - 865

- reszta - 2710

 

---

 

I teraz, gdyby panowie z redakcji poskładali najlżejsze częsci z każdego bika, mogli by otrzymac teoretycznie:

 

wagi:

- rama - 1340 g

- koło p - 1210 g

- koło t - 1640 g

- amor - 1020

- korba - 700

- reszta - około 2800

 

- razem jedyne: 8,7 kg + pedały

 

Znacie lżejsze ścigacze ?

 

Inna sprawa, że gdyby zebrać najcięzsze rzeczy z tych rowerków wartych średnio 15000 zł, to powstało by cos takiego:

 

wagi:

- rama - 1500 g

- koło p - 1760 g

- koło t - 2200 g

- amor - 1695

- korba - 865

- reszta - około 2850

 

- razem (ze te cene to aż): 10,9 kg + pedały

 

 

----

 

ps. może my sie tak zabawimy :D

np: mój

- rama - 1720 g

- koło p - 1750 g

- koło t - 2370 g (z kasetą)

- amor - 2200

- korba - około 900 (+ suport)

- reszta - około 3650

- razem - 12,6 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum light-bike.com , jeden z uzytkownikow , no przynajmniej o jednym wiem :] , sciag sie ! maratony itp i to czolowe lokaty w tym sezonie boda na rowerku w okolicy 7-7,5k o ile pamietam. Nie bede podawal jego nicku moze sobie nie zyczy tego ;].

 

Nie da sie jednoznacznie powiedziec jaka waga - sporo zalezy np od masy samego kolarza. Lekkie osoby 50-60kg moga sobie pozwolic na maszynki sporo ponizej progu 7kg.

 

Byla juz podobna dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składał, czy przerabiał jakiś rower za 15 tys ? :)

 

Bo 7-7,5 kg to mniej chyba, niż ściga się PL czołówka, przecież firmowe Orebey czy Teamowe Scotty ważą w okolicy 9-9,5 kg.

 

Moj znajmoy ściga sie czasem na biku bez amorków (raczej niezbyt kamieniste i zjazdowe trasy/zawody), przez to jego waga to około 10 kg, mimo że dał za niego koło 2-2,5 tys. juz z przeróbkami.

 

 

 

http://www.orbea.pl/oferta.php?group=&tabl...id=051025154334

9,85 kg

Alma Team

---

Team 06

http://www.orbea.pl/image.php?src=images/0...jpg&w=457&h=297

9,95 kg

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie kupuje w sklepie trzeba slono placic.

 

Tak jest dostepny ale ten co ja mowie to obecny jego rower na ten sezon , mysle ze zima ukarze sie na forum light-bike i z tego z co wiem jest znaczenie lzejszy od tego starego :]

 

Zaden wedlug mnie rower , no 99% ;] , ktore mozna kupic gotowe nie jest az tak dobrze dopracowany tak naprawde i jak ktos chce lekki rower to zdecydowanie skladac. Poza tym jak ktos faktycznie szuka hiper lekkie maszynki to wie czego chce i nie jest zwyklym zjadaczem chleba :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dzisiejszą technologią to bym się nie zdziwił jak by się okazało że MTB

 

Nie realne, tyle waży najlżejszy rower MTB na light-bikes, takich w Polsce zapewne nie mamy...

 

 

Jeśli chodzi o rowery do startów to ludzie ścigają się na rowerach poniżej 8kg i są to sprzęty znoszące bez problemów maratony. Oczywiście takie rowery się składa, bo seryjne z reguły ważą ponad 9kg. A seryjne są czasami przesadnie drogie jak np ten Trek z testu bB - w zyciu nie zapłaciłbym tyle za ten rower :lol: :lol: :lol: IMO nie jest wart tych pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,5kg??? Coś mi tu śmierdzi.Nie wierze.Chyba że bez kół, ramy, napędu, kierownicy, sztycy, siodełka itp...

Rower jest w pełni "sprawny" i można na nim jeździć. Napisałem w cydzysłowie, bo nadaje się tak samo do ścigania jak ten najlżejszy hardtail MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj widzicie- myslalem ze chodzi o najlzejsze na swiecie . Do mtb 5,3 a szosowka 3,5kg, ale to nie w naszym kraju . U nas zapewne poprzeczka bedzie na okolicach 7kg.

A jesli chodzi o ta szosowke to 3,5kg :P , ja bym sie nie odwazyl na niej jezdzic.

Jakim cudem rower moze wytrzymac przeciazenia jakie dochodza podczas jazdy na ramie wazacej 700g i czesciach podziurkowanych jak ser tylko po to by rower byl jak najlzejszy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta z carbonu? Ile takie coś może mieć funkcjonalnego przebiegu?

 

 

Tak sie zastanawiam, czy niedługo nie będą produkowac koszulek/kasków z helem, czy zabrac nam coś z wagi, bo to że puszcza sie to do dentek to wiem - ale oficjalnie to zabronione.

 

 

ps. brakuje mu tylko osłonki aerodynamicznej, takie o wadze 50 g jak w motorach (tylko tam waży z 500 g)

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta z carbonu? Ile takie coś może mieć funkcjonalnego przebiegu?

bo to że puszcza sie to do dentek to wiem - ale oficjalnie to zabronione.

Nie no... B) Do czego to dochodzi hehe. Czy taki zabieg faktycznie ma wpływ na masę roweu, czy to czysta fikcja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, przecież rogi z carbonu potrafią ważyć ponad 100 g, czyli wiecej niz niektóre z alu.

 

Tak samo są już sztyce alu o wadze podobnej do carbonu - 230 g.

 

Podobnie z kierami.

 

Ogólnie carbon raczej odchudza w tych miejscach, gdzie nie musi być na maxa wytrzymały - czyli tak samo jak nie musi byc alu dużo w miejscach cieniowanych.

 

Zaś takie miejsca jak sztyca, kiera o kasecie już nie wspominając - pewno ważą tyle co alu, bo nie mogą być super lekkie/cienkie.

 

Kto wie, czy ta kaseta nie ma wkładki z alu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do carbonu to zacytuje bikeBoard z maja 2006 dotyczącego carbonowych rowerów. "Ogólnie panujący pogląd jest taki, że carbon jest ultra lekki. A to guzik prawda. Z dobrego aluminium można zbudować o wiele lżejszą ramę lub inny komponent rowerowy. Pomijam tu przypadki na maksa wyżyłowane jak carbonowe ramy lżejsze niż kilogram o resursie liczonym w godzinach. Tak naprawdę ramy z włókien węglowych z rowerów w tym porównianiu masą są podobne do aluminiowych ram klasy wyższej. Przewyższają je jednak trwałością i komfortem jazdy." To tyle o carbonie :unsure: najlżejszy rower nie musi być zrobiony z ponad 50% z carbonu. Przykładowo: dlaczego boplight nie podaje wagi ramy z kompozytu tylko chwalą się że, ich aluminiowa rama waży 1330g?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ogólnie panujący pogląd jest taki, że carbon jest ultra lekki. A to guzik prawda. Z dobrego aluminium można zbudować o wiele lżejszą ramę lub inny komponent rowerowy

 

Zdecydowanie się z tym zgadzam. Swoją drogą to pisał kumpel z którym jeżdżę :unsure:

Śmiać mi się chce jak ktoś pisze teksty w stylu "ta rama jest ciężka jak na karbon" (ktoś tak pisał o Magnumie) - poza Scale i kilkoma wyjątkami ramy kompozytowe wcale nie są lekkie. Niektóre z wyścigowych szosowych modeli Look'a z karbonu ważą ~1.7kg. I tak można na nich zbudować szosówkę zbliżoną do limitu UCI (6.8kg) - za to świetnie tłumią i są mega sztywne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...