adam.s0 Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Witam. Zauważyłem że hamulce w moim rowerze ciężko działają. Zdecydowałem się na wymianę pancerzy i linek. Chciałbym się was spytać: Czy linki teflonowe będą mi dłużej pracowały niż tradycyjne? Jeśli tak to ile razy dłużej? Czy to prawda że teflon często się odrywa i zwiększa tarcie w pancerzu? No i zastanawiam się także czy to prawda że linek teflonowych nie trzeba smarować? Pozdrawiam
BikerLight Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Linek teflonowych nie trzeba smarować a czy teflon się się odrywa czy nie to chyba zależy od producenta. Też słyszałem że się łuszczy i zapycha ale miałem okazję podczas wymiany ramy przyjrzeć się linkom na całej ich długości i przynajmniej w Alligatorach teflon nie zszedł (używane przez około rok). Jedyny ubytek był na samym końcu ale to już skutek mojej nieuwagi i użycia metalowych szczypiec, tu powłoka nie miała szansy
Punkxtr Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Do hamulców nie polecam linek krytych teflonem. Do przerzutek od biedy można, ale tam powłoka również się wyciera. A pamiętaj, że hamując linka przesuwa się na dłuższym odcinku niż podczas zmiany biegu, przy czym klamek używa się raczej często. Kup dobrą (!) linkę wykonaną ze stali nierdzewnej i koniecznie szlifowaną. Do tego nie zapomnij o odpowiednim pancerzu z uszczelnianymi końcówkami.
mklos1 Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Oczywiście pancerze też są na odpowiednim poziomie. Wtedy to ma jakiś sens, choć dobrze oszlifowana linka robi już wiele... Różnice pomiędzy dobrą a kiepską czuć po prostu w palcach.
adam.s0 Napisano 18 Września 2015 Autor Napisano 18 Września 2015 A czy podalibyście jakieś linki do "dobrych" linek i "dobrych" pancerzy? :-) Czy taki komplet będzie dobry: http://allegro.pl/pancerz-linki-hamulca-na-metry-mocny-minimum-1m-i5502052293.html http://allegro.pl/linka-przerzutek-szlifowana-2200-mm-mars-i5176283139.html http://allegro.pl/linka-hamulca-szlifowana-nierdzewna-1700-mm-mars-i5176725818.html http://allegro.pl/koncowki-linki-0-20-zl-szt-i5617344665.html ?
mklos1 Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Pancerze Jagwire L3 mogę polecić praktycznie w ciemno. Z marką noname - jak nie pomacam, to się nie wypowiem. Dwa lata temu kupiłem fajny pancerz po około 4 PLN/m.
Punkxtr Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Linka lince nierówna, także szlifowana. Często później podczas naciskania klamki czuć charakterystyczne tarcie/chrobotanie. Wg mnie świetne linki robi Shimano. Np XTR, przy czym wcale nie są drogie. Pancerz nie musi być wybajerzony. Większość i tak wygląda oraz działa podobnie. Koniecznie kup za to uszczelniane końcówki, np. Jagwire czy jakiekolwiek inne.
Mod Team Puklus Napisano 19 Września 2015 Mod Team Napisano 19 Września 2015 Z doświadczenia wiem ze na dłuższa metę teflon nie wiele daje, zwłaszcza w złych warunkach, predzej gładka szlifowana linka da więcej no i oczywiście rust free
BikerLight Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Czy taki komplet będzie dobry: PANCERZ linki HAMULCA na metry MOCNY MINIMUM 1m. (5502052293) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. LINKA PRZERZUTEK SZLIFOWANA 2200 mm MARS (5176283139) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. LINKA HAMULCA SZLIFOWANA NIERDZEWNA 1700 mm MARS (5176725818) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Jak już szukasz po taniości to rozsądniej będzie kupić zestaw Shimano za trzy dychy http://xtrabike.pl/304/Shimano-linki-pancerz-ham-Standard-Y80098022-Czarne,1,.html Bez teflonu, nieszlifowany ale przynajmniej ma przyzwoitą jakość. Najpewniej będzie lepszy od pancerza no name i linek szlifowanych kompletnie nieznanego producenta.
adam.s0 Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 Dzięki za pomocne odpowiedzi :-). Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest różnica między linkami i pancerzami w rowerach szosowych a górskich? Wymianę panuję w mojej szosie.
Punkxtr Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Różnica jest w linkach hamulcowych, mają inne końcówki. Przerzutkowe są takie same. Często zestawy szosowe są słabiej uszczelnione niż dedykowane MTB.
adam.s0 Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 A te inne końcówki coś zmieniają? Czy szosowe i MTB są "kompatybilne" :-) ?
Garlock Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 A te inne końcówki coś zmieniają? No mają inny kształt więc zmieniają: Środkowa jest do górala a górna i dolna do szosy. Jest inaczej ukształtowane gniazdo w klamce i nie włożysz linki ze złą końcówką. Tzn jeśli mam być dokładny, to znam takich co wkładali linkę MTB do szosy i nawet czasami to działało. Tylko po co kombinować, skoro linka do szosy kosztuje tyle samo co do MTB? Bywają też linki uniwersalne: każdy koniec ma inną końcówkę i odcinasz tę niepotrzebną.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.