Skocz do zawartości

[linki] Trwałość linek pokrytych teflonem


adam.s0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zauważyłem że hamulce w moim rowerze ciężko działają. Zdecydowałem się na wymianę pancerzy i linek.

Chciałbym się was spytać: Czy linki teflonowe będą mi dłużej pracowały niż tradycyjne? Jeśli tak to ile razy dłużej? Czy to prawda że teflon często się odrywa i zwiększa tarcie w pancerzu? No i zastanawiam się także czy to prawda że linek teflonowych nie trzeba smarować?

 

Pozdrawiam :thumbsup:

Napisano

Linek teflonowych nie trzeba smarować a czy teflon się się odrywa czy nie to chyba zależy od producenta. Też słyszałem że się łuszczy i zapycha ale miałem okazję podczas wymiany ramy przyjrzeć się linkom na całej ich długości i przynajmniej w Alligatorach teflon nie zszedł (używane przez około rok). Jedyny ubytek był na samym końcu ale to już skutek mojej nieuwagi i użycia metalowych szczypiec, tu powłoka nie miała szansy ;)

Napisano

Do hamulców nie polecam linek krytych teflonem. Do przerzutek od biedy można, ale tam powłoka również się wyciera. A pamiętaj, że hamując linka przesuwa się na dłuższym odcinku niż podczas zmiany biegu, przy czym klamek używa się raczej często. 

 

Kup dobrą (!) linkę wykonaną ze stali nierdzewnej i koniecznie szlifowaną. Do tego nie zapomnij o odpowiednim pancerzu z uszczelnianymi końcówkami.

Napisano

Oczywiście pancerze też są na odpowiednim poziomie. Wtedy to ma jakiś sens, choć dobrze oszlifowana linka robi już wiele... Różnice pomiędzy dobrą a kiepską czuć po prostu w palcach.

Napisano

Pancerze Jagwire L3 mogę polecić praktycznie w ciemno. Z marką noname - jak nie pomacam, to się nie wypowiem. Dwa lata temu kupiłem fajny pancerz po około 4 PLN/m.

Napisano

Linka lince nierówna, także szlifowana. Często później podczas naciskania klamki czuć charakterystyczne tarcie/chrobotanie. Wg mnie świetne linki robi Shimano. Np XTR, przy czym wcale nie są drogie. Pancerz nie musi być wybajerzony. Większość i tak wygląda oraz działa podobnie. Koniecznie kup za to uszczelniane końcówki, np. Jagwire czy jakiekolwiek inne.

  • Mod Team
Napisano

Z doświadczenia wiem ze na dłuższa metę teflon nie wiele daje, zwłaszcza w złych warunkach, predzej gładka szlifowana linka da więcej no i oczywiście rust free :P

Napisano

Czy taki komplet będzie dobry: PANCERZ linki HAMULCA na metry MOCNY MINIMUM 1m. (5502052293) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. LINKA PRZERZUTEK SZLIFOWANA 2200 mm MARS (5176283139) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. LINKA HAMULCA SZLIFOWANA NIERDZEWNA 1700 mm MARS (5176725818) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

Jak już szukasz po taniości to rozsądniej będzie kupić zestaw Shimano za trzy dychy http://xtrabike.pl/304/Shimano-linki-pancerz-ham-Standard-Y80098022-Czarne,1,.html

Bez teflonu, nieszlifowany ale przynajmniej ma przyzwoitą jakość. Najpewniej będzie lepszy od pancerza no name i linek szlifowanych kompletnie nieznanego producenta.

Napisano

Dzięki za pomocne odpowiedzi :-).

Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy jest różnica między linkami i pancerzami w rowerach szosowych a górskich?

Wymianę panuję w mojej szosie.

Napisano

Różnica jest w linkach hamulcowych, mają inne końcówki. Przerzutkowe są takie same. Często zestawy szosowe są słabiej uszczelnione niż dedykowane MTB.

Napisano

 

 

A te inne końcówki coś zmieniają?

No mają inny kształt więc zmieniają:

Linki%20hamulca%20zakonczenia.jpg

Środkowa jest do górala a górna i dolna do szosy. Jest inaczej ukształtowane gniazdo w klamce i nie włożysz linki ze złą końcówką. Tzn jeśli mam być dokładny, to znam takich co wkładali linkę MTB do szosy i nawet czasami to działało. Tylko po co kombinować, skoro linka do szosy kosztuje tyle samo co do MTB? Bywają też linki uniwersalne: każdy koniec ma inną końcówkę i odcinasz tę niepotrzebną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...