Adik_Kal Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 Witam. Bardzo proszę o opinie nt. tego roweru mtb TREK X-CALIBER 9 (najlepiej osoby posiadające ten rower). Jestem bardzo zainteresowany kupnem tego roweru i chciałbym nim przede wszystkim jeżdzić po twardej nawierzchni, czyli przez miasto (asfalt, kostka, sciezka rowerowa), zdarza mi się również jeździć też po lasach i parkach. Czy takim właśnie rowerem będzie jeździło mi się fajnie i przyjemnie po mieście, jak i również wybiore się w tzw. jazde długo dystansowa na 20-30 km po twardej nawieżchni ? Koła które posiada, czyli 29, sprawiaja że jest szybki a powietrzne amortyzatory powinny oferować mi komfort w jeżdzie. Podpowiedzcie mi, czy dobrze robie, chcąc kupić właśnie ten rower i czy będę z niego zadowolony i nie sprawi mi tzw. topornej męki w jeździe ?LINK: http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/2015/archive/trek/x_caliber_9/#/pl/pl/archive-model/details?url=pl/pl/bikes/2015/archive/trek/x_caliber_9
tobo Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 Czy będziesz zadowolony to jedynie Ty możesz powiedzieć, po jakimś czasie użytkowania. Na żywo prezentuje się bardzo efektownie, mimo niemęskiego koloru ramy. Jak każdy Trek przy cenie katalogowej jest drogi w stosunku do przypiętego do niego osprzętu. Rama nie ma możliwości konwersji do zamocowania koła z grubą ośką, widelec podobnie - coś co oferują modele wyższe. Słabe jakościowo hamulce, stery na wiankach. Na forum chyba żaden użytkownik nie wypowiedział się źle o właściwościach jezdnych.
seraph Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 To jeździec sprawia, że rower jest szybki, a nie koła Rowery MTB nie są przeznaczone na twarde nawierzchnie. Jeśli chcesz uniwersalny rower, którym od czasu do czasu można pojeździć po lesie (domyślam się, że po suchych ścieżkach) to weź jakiegoś crossa. Będzie i szybszy i wygodniejszy. Szerokich opon tego roweru podobnie jak powietrznej amortyzacji za nic nie wykorzystasz - to będzie takie Bugatti Veyron, bo może i pojedzie 400 km/h, ale "ni ma gdzie" Crossa za te pieniądze dostaniesz nawet lepiej wyposażonego i z powietrznym amortyzatorem, ale crossowym o mniejszym skoku. Nie mniej jednak rower ok i jak chcesz to bierz i się ciesz
Adik_Kal Napisano 16 Września 2015 Autor Napisano 16 Września 2015 Czy jest jeszcze ktoś kto mógłby się wypowiedzieć nt tego roweru pod kątem jazdy po twardej nawierzchni ?
Rulez Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Zakres zębatek korby trochę za mały na jazdę po asfalcie czy szutrach ...
Stahoozet Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Jeżdzę takim i jestem zadowolony. Rzeczywiście jeśli chcesz szybko się przemieszczać to crossem będzie lżej. Co do zębatek, to rzeczywiście brakuje mi jednego biegu, aby mocniej "depnąć".
Adik_Kal Napisano 17 Września 2015 Autor Napisano 17 Września 2015 Ale jeżeli chodzi ogólnie mówiąc o takie fajne rekreacyjne wyprawy 20-30 km zarówno po twardej jak i miękkiej powierzchni to sprawdzi się ten rower ? Ja najczęsciej będę nim jeździć po mieście, po scieżkach rowerowych ale głównie ma mi on służyć w celach rekreacyjnych, dlatego czy spisze się ten rower i będzie mi sie nim przyjemnie jezdzilo?
Stahoozet Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Będziesz się cieszył, bierz w kolorze szarym
Adik_Kal Napisano 17 Września 2015 Autor Napisano 17 Września 2015 Akurat u mnie w miescie jest ostatnia sztuka niebieskiego i moge na niego dostac fajny rabat a co zły ?
tobo Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Będziesz nim najczęściej jeździł po mieście ale głownie w celach rekreacyjnych? To jest rower mtb, do jazdy w terenie. Do Twojego zastosowania wymyślono rower typu cross. Rower mtb będzie miał do takiej jazdy zbyt szerokie opony,za szeroką kierownicę.
Stahoozet Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Będziesz go musiał bardziej pilnować, bo rzuca się w oczy. Fajny sprzęt, nie mam zacięcia do maratonów, ale przy normalnej jeździe da radę prawie wszędzie. Testowałeś jazdę? Kolega Tobo dobrze mówi. U mnie więcej jazdy w terenie.
Adik_Kal Napisano 17 Września 2015 Autor Napisano 17 Września 2015 To takim rowerem po mieście i po szosie nie ujade ? Nie testowalem jeszcze niestety jazdy :/ Ten rower ma być przeznaczony przeze mnie do jazdy na każdym terenie, zarówno po drodze, ścieżkach rowerowych (asfalt), piasek, żwir itp.
Stahoozet Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Chodzi o to, że jak masz głównie jeździć po mieście i twardym, to nie wykorzystać potencjału maszyny. Da radę wszędzie, tylko cross w Twoim przypadku będzie własciwszy. Miałem ten sam dylemat, ale ciągnie mnie w góry, więc dlatego wziąłem xcalibra.
tobo Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Pojedziesz. Problem w tym że konfiguracja osprzętu roweru mtb jest przeznaczona do roweru mtb i by był on bardziej efektywny /wygodny na asfalcie wymaga zmian. Te też kosztują.
CZESTNUT Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Szczerze rower za te pieniądze do jazdy po mieście to jakieś nieporozumienie. Niech się autor przyzna, że mu zależy na wyglądzie i szpanie a nie na 100% możliwościach wykorzystania maszyny. Nie zdziw się jak Cię z lekkością będą dymali na prostej właściciele leciwych składaków lub crossow o szosach nie wspominając. Głównie tu chodzi o lekkość, szybkość, brak męczenia się z niepotrzebnymi oporami toczenia i brakiem przełożeń A zresztą... twoje pieniądze, twój wybór
olkar Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Ja jezdze Trekiem troche innym, bardziej terenowym. Jezdzenie glownie w terenie, czasem asfalt. Jak trzeba tez pojedziesz, wbijasz wieksze cisnienie w opony i rower idzie ladnie. Fakt, ze szkoda opon, bo to nie sa opony na asfalt. Sam sie zastanawiam nad trekiem xcaliber dla zony, bo moim zdaniem jak dobrze dopasujesz rame to sa bardzo wygodne rowery i zwrotne, cos jest w tej ramie. Stac Cie, rower Ci sie podoba, wypozycz go na jeden dzien, jak Ci podpasi, kup. Ja kompletnie nie rozumiem argumentu, ze ktos Cie bedzie "dymal" na rowerze crossowym Z tego co widze scigac na razie sie raczej nie chcesz. Fakt, ze ja swojego nie zostawiam nigdzie, do jezdzenia po miescie po bulki mam inny rower, takiego roweru raczej nie zostawiasz, wiec zalezy do czego ma Ci sluzyc. Ale jak kiedys zlapiesz bakcyla na smiganie w terenie to maszyne masz super, crossem juz srednio. Mam paru znajomych, ktorzy pokupowali rowery crossowe, po prau wypadach w lasach zaczela sie myslowa Mysle, ze to kwestia glownie czy masz sie okrutnie szarpac finaswowo na ten rower czy jest to dla Ciebie akceptowalny wydatek, bo jak masz sie zapozyczac czy wydawac w stresie taka kase i jezdzic tylko po miescie, to moze naprawde lepiej poszukac innego roweru. Tez bedzie fajny, ale juz nie super jak TREK
Rulez Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Ten rower to nie jest optymalny wybór, niestety napaliłeś się na niego i na siłę szukasz naszej akceptacji, moim zdaniem chcesz podjąć złą decyzję, co nie zmienia faktu, że da się nim dosyć efektywnie poruszać po utwardzonych drogach.
Adik_Kal Napisano 17 Września 2015 Autor Napisano 17 Września 2015 Nie napaliłem się na niego. Po prostu chciałbym rower, którym będzie można pojeździć wszędzie, czytałem dużo o treku x-caliber i wiele osób nie ma do niego zastrzeżen i go poleca. Poza tym, został ostatni egzemplarz tego roweru w sklepie stacjonarnymi z odpowiednia rama, ktora pasuje idealnie jak na Mój wzrost, dlatego też, ze jest to ostatnia sztuka, dostane na niego spory rabat, wiec pytam się Was o opinie, tylko tyle
Przemek1 Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Ten Trek pojedzie i w terenie, po utwrdzonych polniakach, asfalcie itp... Pamiętaj jednak ,że x caliber jest rowerem MTB i jego przeznaczenie i geometria są przystosowane do innej jazdy jak ta po asfalcie. Jeżeli jednak nie przeszkadza Ci to i bardzo go chcesz to nie ma żadnych przeciwskazań. Ja osobiście do poruszania się po mieście i "w koło komina" poszukałbym czegoś innego.
mismic Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 chciałbym nim przede wszystkim jeżdzić po twardej nawierzchni, czyli przez miasto (asfalt, kostka, sciezka rowerowa), zdarza mi się również jeździć też po lasach i parkach. Jak nic przełaj. O tyle lepszy od crossa, że ma sztywny przód (a nie jakiś niby resor, którego przy takiej jeździe i tak się nie wykorzysta) no i z barankiem, więc będziesz mógł lepiej pocisnąć na szosie. Jeśli dołożysz jedyne 4200 zł, to możesz mieć fajnego takiego ceiksa: https://www.canyon.com/pl/road/inflite/2016/inflite-al-9-0.html Ewentualnie, jeśli ci żal tych dodatkowych paru groszy (co by było dziwne - chodzi w końcu o rower), możesz wziąć bez dokładania i do tego uznanej ceiksowej marki: http://www.bike4race.pl/product-pol-543-Rower-przelajowy-RIDLEY-X-BOW-20-DISC-kolor-XBO-01AM-Tiagra-.html
Adik_Kal Napisano 17 Września 2015 Autor Napisano 17 Września 2015 A co sądzicie o rowerze szosowym SCOTT Speedster 20FB ? Podoba mi się bardzo wyprostowana pozycja, jaka oferuje ten rower. LINK: http://www.scott.pl/produkt/182/557/rower-speedster-20-fb/galeria/
Przemek1 Napisano 17 Września 2015 Napisano 17 Września 2015 Czy będzie wyprostowana pozycja...no nie wiem.. Najlepiej ostudzić emocje i na spokojnie przejść się do dobrego sklepu rowerowego. Można się wtedy przymierzyć do różnych rowerów, typów i będziesz wiedział co będzie dla Ciebie odpowiednie.
Adik_Kal Napisano 8 Października 2015 Autor Napisano 8 Października 2015 Będziesz nim najczęściej jeździł po mieście ale głownie w celach rekreacyjnych? To jest rower mtb, do jazdy w terenie. Do Twojego zastosowania wymyślono rower typu cross. Rower mtb będzie miał do takiej jazdy zbyt szerokie opony,za szeroką kierownicę. Testowałem X-calibera 9 i powiem szczerze ze jeździ mi się nim świetnie, nie patrząc czy to jest miasto czy teren, pokonuje elegancko dziury, nierówności, krawężniki itp. Opony zmienie na ciut węższe i mam tylko pytanie dot. kierownicy bo rzeczywiście jest ona szeroka. W tym rowerze jest możliwosc aby zamontować krótszą kierownice, aby się mieścic i wjezdzac w węższe ścieżki ?
Mod Team michuuu Napisano 8 Października 2015 Mod Team Napisano 8 Października 2015 W tym rowerze jest możliwosc aby zamontować krótszą kierownice, aby się mieścic i wjezdzac w węższe ścieżki ? Możesz i 500mm założyć ale się 'urobisz' przy skręcaniu. Duże koło wymaga trochę większego ramienia na kierze co by nie 'zapierać' się przy kręceniu.
tobo Napisano 8 Października 2015 Napisano 8 Października 2015 Wystarczy obciac z obu stron. Kierownica ma "markery" widoczne po zdjeciu chwytow.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.