Skocz do zawartości

[pedały] Xpedo


pepa22

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Napisano

pytam dlatego bo w sklepie mi powiedział że te 520 najlepiej schodzą i nikt nie narzeka ...

dzięki za pomoc sprawa do przemyślenia

planuję na wiosnę cały komplet z butami

Napisano

Z tego co wiem to do rozebrania 520 potrzeba jakiegoś specjalnego klucza a do 540 wystarczy zwykły płaski tylko nie wiem jaki rozmiar bo z moimi nic się nie dzieje wiec jeszcze do nich nie zaglądałem

Napisano

Tak, żeby zrobić serwis 520/530 potrzebujesz specjalnego klucza, dostępny jest np u bitula za parę złotych. Sam jeżdżę na 520 i 530 i do amatorskiej jazdy są godne polecenia

Napisano

pytam dlatego bo w sklepie mi powiedział że te 520 najlepiej schodzą i nikt nie narzeka ...

 

W takim razie ja ponarzekam. 520 zamknięte są taką nakrętką, do której potrzebny jest specjalny klucz i pod którą w mokro-błotnych warunkach potrafi wejść syf. Zależnie od egzemplarza ta nakrętka może być mniej lub bardziej szczelna. Mam dwa egzemplarze 520 i jeden serwisowałem dość szybko po zakupie a drugi po 2-3 sezonach. Generalnie da się z tym żyć a przy odrobinie szczęścia do egzemplarza i unikaniu złych warunków można nie dowiedzieć się co to serwis.

 

540 nie mają tej śmiesznej nakrętki i wyglądają na skonstruowane tak, że żaden serwis może w ogóle nie być potrzebny. Mam jeden egzemplarz z małym stażem: 2500km (ok. 10% przebiegu dwóch pozostałych kompletów). Jedyna ich obsługa do tej pory to przykręcenie do korby.

 

Generalnie jakość i niezawodność pedałów shimano jest tak dobra, że szukanie czegoś innego to proszenie się o problemy.

  • Mod Team
Napisano

520 miałem kilka kompletów. Spisywały się bez większych zarzutów, co jakiś czas wymagały serwisu, normalna sprawa. Xpedo też mam i jeśli chodzi o trwałość to powiedziałbym, że wypadają podobnie. Raz wymieniałem w nich łożyska, są dostępne za grosze. Wizualnie za to zdecydowanie ładniejsze, bardziej filigranowe i lżejsze (314g, a 520 chyba 374g). Xpedo mają na końcach nakrętki z gniazdem na imbus, dzięki czemu łatwiej się do nich dobrać. Raz mi taka nakrętka pękła na pół, nie wiem dlaczego, może gdzieś kiedyś uderzyłem, ale udało się dorobić 2 szt. za 20 zł :)

Napisano

W xpedo nie ma co wymieniać, bo tuleja nie jest wymienna a wymiana samych łożysk dużo nie pomoże...

520 mają plastik, który też lubi się wykniatać w niekórych egzemplarzach, więc żywotność i serwis jest na zasadzie "zależy" - dlatego poleciłem 540. Szczerze to jeśli miałbym kupić dziś 520 to wybrałbym starutkie 505...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...