Skocz do zawartości

[Cisnienie w kole] Jakie cisnienie w szosówce


DamixB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero zacząłem swoja przygodę ze swoja szosa i mam pytanie jakie cisnienię  będzie odpowiednie do koła 700x23c. Wazę 60kg i wzrost około 175cm 16 lat.  Dędka jest nowa dopiero co założona czy od razu na pompować na tyle ile napiszecie czy stopniowo coraz więcej ? Jestem zupełnie zielony w tych sprawach wiec zwracam się tu z tym pytaniem. Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponie masz napisane maksymalne ciśnienie, na początek możesz trochę mniej napompować, żeby się tyłek przyzwyczaił :D 

Ja na 700x23c kendach mam max 8,5bara, ale na razie jeżdze na 6bar bo brakuje porządnej pomki, na początek mi wystarcza, chociaż te 2,5bar zrobiłoby pewnie sporą różnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem , czytałem to co pisze na opakowaniu dętki i z tego co  czytałem lepiej trzymać się tej dolnej granicy prawda ? Tylko tak myślę czy waga i inne czynniki tez wpłyną na prawidłowe ciśnienie bo też wyczytałem ze im ktoś cięższy to powinien mieć bardziej napompowaną detkę  ale nie wiem czy to prawda czy mit :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna uwaga z mojej strony. Z boku opony znajduje się informacja z zalecanym zakresem ciśnienia. Podane jest minimalne i maksymalne ciśnienie. Przy wadze 60kg powinieneś trzymać się dolnej granicy, ale nie powinieneś schodzić poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pompuję przy 700x23c na 8. Miałem na 6,5 ale miałem wrażenie, że dobijam do obręczy;-) Pora tez chyba schudnąć 184cm i 76kg chyba za dużo na takie cieniuśkie oponki.

 

Przecież to idealna waga, nawet może minimalnie za mała, ja mam 184cm i też okolice 73-75kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o zasadzie według której własną wagę w kilogramach należy podzielić przez 10, a wynik jest ciśnieniem w barach jaki powinno się pompować koła szosowe. Ale nie wiem na ile się to sprawdza i nie wiem co w przypadku kiedy wartość ciśnienia wychodzi poza wartości zalecane przez producenta opony. Taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mess nie rozumiem o co chodzi?  7,5b jest wystarcające na proste asfalty jak i lekko dziurawe. Podejrzewam, ze znaczna część szosowców u nas jeździ na ciśnieniu w okolicach 6b

Cenie sobie przynajmniej trochę komfortu. Testowałem 7,5 i 9 - moim zdaniem jest duża przepaść  w komforcie. Szczególnie, że mam obok siebie dość kiepskie asfalty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower pompowany do okolo 6barow bo na 5 licznik staną (ale to wina sprzetu ) ale mysle ze do 6 min. doszko jutro na stacji benzywnowej sprawdze :D Ale mam problem ponieważ wydaje mi się że po napompowaniu  po jakimś czasie zeszło powietrze do tego stanu z przed pompowania czy to mozliwe ? Ponieważ nie zeszło wiecej niz bylo poprzedniego dnia hm czy to mozliwe czy ja mam juz jakąś opsesje :P  spotkaliscie sie z czymś takim ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę 80 kilo, asfalty lokalne w miarę równe, pompuję 6 barów. Nie dobijam, nie dziurawię dętek, nie odczuwam pływania, opony nie pękają po bokach (często sugerowany skutek zbyt niskiego ciśnienia. Przy ośmiu barach rower robi się "drewniany" komfort bardzo cierpi (mimo komfortowej szosy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kola ida twardo, rama i sztyca tlumia wystarczajaco jak dla mnie. Co kto lubi, ja raczej malo jezdze turystycznie i raczej kazda jazda na szosie jest dosc mocna. No i nie wyobrazam wbic sie w dziure w asfalcie przy predkosci 42 na niskim cisnieniu, kapec z miejsca. Przerabialem to juz raz w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...