Skocz do zawartości

[Cisnienie w kole] Jakie cisnienie w szosówce


DamixB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero zacząłem swoja przygodę ze swoja szosa i mam pytanie jakie cisnienię  będzie odpowiednie do koła 700x23c. Wazę 60kg i wzrost około 175cm 16 lat.  Dędka jest nowa dopiero co założona czy od razu na pompować na tyle ile napiszecie czy stopniowo coraz więcej ? Jestem zupełnie zielony w tych sprawach wiec zwracam się tu z tym pytaniem. Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponie masz napisane maksymalne ciśnienie, na początek możesz trochę mniej napompować, żeby się tyłek przyzwyczaił :D 

Ja na 700x23c kendach mam max 8,5bara, ale na razie jeżdze na 6bar bo brakuje porządnej pomki, na początek mi wystarcza, chociaż te 2,5bar zrobiłoby pewnie sporą różnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem , czytałem to co pisze na opakowaniu dętki i z tego co  czytałem lepiej trzymać się tej dolnej granicy prawda ? Tylko tak myślę czy waga i inne czynniki tez wpłyną na prawidłowe ciśnienie bo też wyczytałem ze im ktoś cięższy to powinien mieć bardziej napompowaną detkę  ale nie wiem czy to prawda czy mit :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna uwaga z mojej strony. Z boku opony znajduje się informacja z zalecanym zakresem ciśnienia. Podane jest minimalne i maksymalne ciśnienie. Przy wadze 60kg powinieneś trzymać się dolnej granicy, ale nie powinieneś schodzić poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pompuję przy 700x23c na 8. Miałem na 6,5 ale miałem wrażenie, że dobijam do obręczy;-) Pora tez chyba schudnąć 184cm i 76kg chyba za dużo na takie cieniuśkie oponki.

 

Przecież to idealna waga, nawet może minimalnie za mała, ja mam 184cm i też okolice 73-75kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach