Slayer666 Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Witam, Kolejny etap uszosawiania mojego crossa. W moim Author Avion z 2011r. mam amor RST VOGUE AIR 60mm, który faktycznie pomaga na dziurawej drodze, ale jednak bardzo przeszkadza na podjazdach. Przy moich 100 kg jadąc na stojąco wytrąca mi sporo energii, a że jeżdźę i tak po szosie to nie jest mi potrzebny. Szukam widelca przełajowego, bo wejdzie też szersza opona - zależy mi do tak do 700x32c żeby weszła. Mocowanie pod v-brake i na błotnik. Ramę mam karbonową to i widelec przydałby się karbonowy. Oczywiście jak najlżejszy byle wytrzymał moją wagę ;] W oko mi wpadły 2 takie widelce : 1. PRO Carbon CYCLO CROSS Przełajowy 460gram 2. WIDELEC KARBONOWY BIRIA - CROSS, PRZEŁAJE 500 g Jaki polecacie tak w granicach 1000 zł? Może jeszcze jakiś inny? Jeszcze takie pytanko, jak po zmianie na sztywny zmieni się styl jazdy? Kierownica będzie niżej i będę miał bardziej sportową pozycję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Jeśli te widelce są sporo krótsze od dotychczasowego to najzwyczajniej zepsują geometrię roweru i niewiele ma to wspólnego ze „sportową pozycją”... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Wysłałem zapytania do sklepów o długość tych widelców. Inaczej sprawdzić się nie da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 widelec przydałby się karbonowy. Oczywiście jak najlżejszy byle wytrzymał moją wagę ;] O to bym się nie martwił. Widelec kompozytowy jest wytrzymalszy od stalowego. Różnica polega na tym, że stalowy pochłonie energię wyginając się. Kompozytowy może zostać obciążony jeszcze kilkukrotnie większa siłą i wtedy pęka. To tak jak z diamentem - najtwardszy materiał na ziemi, ale idzie go rozkruszyć młotkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Przełajowe są cięższe od szosowych więc powinny też być mocniejsze, tylko co z tą geometrią.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Dowiedziałem się że widelca PRO już nie ma i nie będzie a wysokość widelca Biria od osi piasty do dolnej miski sterowej wynosi 400 mm (tyle samo ma Widelec Ritchey WCS Carbon CycloCross 28') gdzie w moim armorze ma 470 mm. Natomiast sugerowana waga maksymalna rowerzysty wynosi 95 kg w widelcu Biria. Czyli co jak to zmieni? Zawsze można podnieść kierownice podkładkami i odwrócić mostek (teraz mam mostek na minusie a kierę na samym dole) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 A suport jak podniesiesz? Podkładkami między koroną widelca a główką ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Nie pisałem że chcę suport podnosić tylko podnieść wysokość kierownicy względem podłoża.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Czyli obniżenie suportu o 70mm jest ok? Może przyłóż sobie miarkę do roweru i zobacz gdzie znajdą się korby, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wodzu Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Poza tym znacznie zmieni się kąt główki ramy i rury podsiodłowej, co nie będzie obojętne dla zachowania roweru w trakcie jazdy. Też mnie kusiła taka zamiana, ale póki co odpuściłem właśnie dlatego, że dostępne widelce sztywne dla koła 28 cali są sporo niższe niż amortyzowane, więc efekt jest trudny do przewidzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Ten byłby idealny gdyby mocowanie było na v-brake.... http://allegro.pl/widelec-28-29-700-trigon-mc11a-carbon-rower-karbon-i5352953217.html Kurcze jak będę w domu przymierzę jak będzie wyglądało po obniżeniu o 7 cm suportu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 A jak ma wyglądać? Nijak. Zbudujesz pokrakę, której właściwości jezdne będa wypadkową obniżenia suportu (fajnie zarwać korbą w glębę?) i bardziej stromych kątów główki i rury podsiodłowej. Zjazd czy skręt tym to mogą być niezapomniane przezycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Pamietać nalezy jeszcze o sagu obecnego amora, pewnie się ugina z 15mm gdy siądziesz na rower, tak więc sztywny widelec powinien mieć wysokośc 455. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 No właśnie amortyzator ugina się maksymalnie 6 cm w dół i wtedy też się zmienia geometria jazdy chodż tylko na chwilę.... Taki ma 415 mm niewielka różnica... http://allegro.pl/trekking-force-28-carbon-v-brake-disc-w-wa-i5403998166.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 NIe o maksymalne ugięcie chodzi a o SAG czyli 20 - 25% całego skoku =~15mm Ugięcie wstępne, czyli to wywołane tylko Twoją masą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Ok rozumiem. Chyba jedyną opcją jest jednak aluminiowy widelec długości 450mm : http://allegro.pl/widelec-alu-28-cross-treking-i5564698115.html Czy taki będzie odpowiedni do mojego roweru?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Czyli obniżenie suportu o 70mm jest ok? Jakim cudem? Przy obniżeniu przodu o 70mm suport obniży się, ale na pewno nie o 70mm. Stawiam, że o jakieś 30-35mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Czyli obniżenie suportu o 70mm jest ok? Może przyłóż sobie miarkę do roweru i zobacz gdzie znajdą się korby, itd. Kolega modrzew zwyczajnie orłem z matematyki nie był i teraz wypisuje takie bzdury. Wg mnie suport obniży się o 20-30mm, ale to i tak sporo. A wracając do widelca, to aluminium będzie najgorszym z możliwych opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Dlaczego aluminiowy będzie taki zły? Pytałem pod moją wagę będzie ok... A jeżeli chodzi o amortyzator to w domu wsiadłem na rower na sucho i się ugioł o 3,5 cm. To już lepiej karbonowy 415mm długości ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 14 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 Z ciekawości zmierzyłem o ile się obniży suport przy widelcu krótszym o 7 cm. Wtedy odległość od dołu ramy ( gdzie jest zamontowany suport ) do podłogi odległość będzie wynosić 26 cm z hakiem albo odległość środka suportu do ziemi 28 cm. Czyli i tak o 0,5 cm więcej niż w tym rowerze: http://www.soteshop.cyclosport.pl/rower-28-biria-cross-carbon-deore-xt-slx-3x10.html W tym temacie kolega zaryzykował i był zadowolony: http://www.forumrowerowe.org/topic/124936-geometriazmiana-widelca-na-sztywny-i-mniejsze-zmiany/ tu też: http://www.forumrowerowe.org/topic/67148-sztywny-widelecritchey-comp-ud-carbon/ Chyba więc też zaryzykuję, najwyżej będę miał mało używany wicelec karbonowy do sprzedania..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 Widelec alu nie jest najlepszym pomysłem gdyż materiał ten kiepsko nadaje się na części roweru których zadaniem jest pochłanianie np wibracji. Zależnie od konstrukcji może być źle albo jeszcze gorzej, oczywiście rzecz względna; ogólnie sensownym wyborem żeby choć trochę poprawić komfort jest stal albo karbon. Może nie są do duże wartości zmienne ale jednak. Ważne będzie również jakie ciśnienie masz w oponach, wysokie w połączeniu z "drewnianym" widelcem może jeszcze wzmocnić dyskomfort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 CIśnienie mam maksymalne, 9,5 bar przód ale rowery szosowe też mają takie i sztywne widelce i nikt nie narzeka..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Jeździsz na 700x23C, że bijesz takie ciśnienia do crossa? Rowery szosowe po pierwsze, jak sama nazwa wskazuje jeżdżą tylko po szosach, a po drugie poza najbardziej budżetowymi modelami innych widelców niż karbon nie znajdziesz w szosach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Tak 700x23C na przodzie, 700x25C na tyle, koła szosowe: piasty Novatec, szprychy sapim race, jedna obręcz Mavic cxp33, druga DT swiss R460. Też jeżdze tylko po szosie, chodź nie najlepszej jakości, przynajmniej na drodze dojazdowej do pracy, ale wtedy zmieniam opony na 700x30 i 700x32 ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.