narcisio Napisano 1 Sierpnia 2015 Napisano 1 Sierpnia 2015 Mam teraz nową Tiagrę 52-39 która wraz z wkładem waży 1300g. Pytanie czy warto wymienić na używaną Shimano Dura-Ace 52-39 na suport Hollowtech II o masie łącznej około 800g. 500g to dużo ale czy warto sie bawić w wymianę i koszty? Jestem laikiem więc pytam i ilę daje taka zmiana masy w szosie?
tobo Napisano 1 Sierpnia 2015 Napisano 1 Sierpnia 2015 A czego oczekujesz od takiej zamiany? Czy różnica w wadze wpłynie na coś - kwestia dyskusyjna. Korba używana = używane komponenty tej korby, w tym zębatki - sprawdź ile kosztuje nowy blat do takiej korby. Oczywiście możesz założyć każdy, jednak wpłynie to na masę i na aspekt wizualny. Nowy blat DA to kilkaset zł. Korba DA jest sztywniejsza mimo niższej wagi. Gdybam że jak założysz korbę z tej grupy to bedziesz chciał też zmienić inne komponenty. Cała kolejka rzeczy do wymiany i zapłacenia.
narcisio Napisano 1 Sierpnia 2015 Autor Napisano 1 Sierpnia 2015 Zastanawiał się ile da mi te 500g w czasie jazdy.
lukaorlov Napisano 1 Sierpnia 2015 Napisano 1 Sierpnia 2015 przejedź się z pełnym bidonem, a potem bez niego. taka mniej więcej będzie różnica wagowa.
Charvel Napisano 1 Sierpnia 2015 Napisano 1 Sierpnia 2015 Zastanawiał się ile da mi te 500g w czasie jazdy. Conajmniej -5km/h do średniej prędkości. Naprawdę nie masz większych problemów?
tobo Napisano 1 Sierpnia 2015 Napisano 1 Sierpnia 2015 Zastanawiał się ile da mi te 500g w czasie jazdy. W Szczecinie? Nic. Na obszarze nizinnym nie masz raczej żadnej szansy poczuć tej różnicy. Jeśli jesteś ciężki - DA może być wyczuwalnie sztywniejsza. Może.
radziuGD Napisano 2 Sierpnia 2015 Napisano 2 Sierpnia 2015 Zamiast DA pomyśl nad 105 5600, zapłacisz 360 za nową a ważyć bedzie 850. Tez bedzie sztywniejsza a różnicę masy odczujez głownie na schodach(jesli musisz po jeździe wnieść rower na któreś piętro)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany