kosciczek Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Stoję przed wyborem opon typu slick i na 90% padnie na Kenda Kwest tylko mam jedno pytanie do osób które przesiadły się z szerszych opon. Chodzi mi o to że często piszecie że różnica z przesiadki na węższą oponę jest znaczna ponieważ jest lżejsza od "standardowych" MTB. Jak to wygląda w przypadku gdy moje RoRo 2.1 ważą 380g, a Kwesty 550g. Czy sam węższy bieżnik zapewni odczuwalne niższe opory toczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 22 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Dotłaczam się do pytania kolegi czy jeżeli moje obecne Crossmarki Exception ważą 440 gram a Kewsty 600 odczuję dużą różnicę w przesiadce podczas jazdy po asfalcie, bo jak wiadomo masa rotacyjna ma również znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 23 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 (edytowane) Oraz jak wygląda oporność na przebicia tej kendy?, do jakiego ciśnienia ją pompujecie?. Edytowane 23 Lipca 2011 przez Grand231 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 23 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Hm.. Kwest nie waży 600g tylko około 530-540g, przynajmniej moje. Opony w teren mam prawie 100g lżejsze (komplet) i różnica jest duuża na korzyść kwesta. Cichutko idą po asfalcie, zauważalnie szybciej a przede wszystkim nie zużywamy opon terenowych (jak ktoś ma nawet w ciągu roku 1000km się na nich przebujać to opłaca się cenowo). Przebicia? W tamtym roku złapałem jednego snake (moja wina) i raz dziura na szkle od potłuczonej butelki. W tym roku przebiłem je raz, po jednym wypadzie zrobiła się zarówno z przodu jak i z tyłu mała dziurka (na następny dzień uchodziło powietrze). Chyba musiałem w coś wjechać.. Czyli ogólnie trwałość uważam za bardzo dobrą bo trochę tysięcy na nich zrobiłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 23 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 A może ktoś wie jak Kwest wypada w porównaniu do Maxxisów Detonatorów 26*1.5, w sumie waga, bieżnik są identyczne warto dopłacać do 30 zł do Maxxisów?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarek555 Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 (edytowane) Tylna opona po ok 3500 km wyzionęła ducha. Kamień rozerwał oponę oraz dętkę ( w oponie rozdarcie ok 2,5 cm). Oglądając ją od spodu zauważyłem, że oprócz tego uszkodzenia widoczne były liczne pęknięcia drutów (?). Pompowana w zakresach od 4,6 do 5 barów, bardzo niskie opory, tania - ja dorwałem ją za 19 zł sztuka, niesamowicie odporna na ścieranie. O dziwo radziły sobie nawet w lekkim terenie. Do najpoważniejszy wad mogę zaliczyć przeciętną skuteczność na mokrym asfalcie oraz to, że potwornie chlapią. Już 22 km/h wystarczą by mieć na sobie pełno błota. Raz złapałem snake,2 dętki przebite + 3 ta co poszła razem z oponą. Przedni Kwest póki co dzielnie się trzyma. Jeszcze jedna poważna wada: niesamowicie ciężko się ją zakłada oraz ściąga. Miałem problemy z wymianą dętki pomimo zastosowania aż 2 łyżek. Opona ma twarde ranty i nie chce za bardzo "współpracować" z obręczą. Edytowane 26 Lipca 2011 przez Kafarek555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Także przymierzam się do zakupu tych oponek, z tym że mam dwa pytania: 1.Czy wersja z napisem na czerwonym tle ma 30TPI, a wersja standard to ta z napisem na żółtym tle czy są to odpowiednio stary i nowy model? 2.Wkładkę k-shield mają wszystkie egzemplarze, bo nie mogę znaleźć informacji na ten temat w opisach aukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekSTW Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Witam, odgrzewam stary temat i liczę na pomoc. mam takie obręcze http://www.velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=6afd1851-c497-4105-b962-a4e3ca13d4ec i zastanawiam się jaką szerokość kendy kwest kupić- 28c 32c czy 35c. Trasy 95% asfalt 5% ubita ziemia. Dodam jeszcze, że ważę dosyć dużo- nie wiem czy to ma znaczenie przy wyborze opony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Temat o kompatybilności nie jest jakoś schowany... http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/ Twoja ma 15 mm szerokości to wg tabelki opony 35c raczej nie powinieneś. 28 to totalnie na asfalt, ale za to będzie szybsza niż 32, na której będzie trochę wygodniej. Sam wybierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anko Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Mam pytanie odnośnie kendy kwest. Mam te oponki w wersji 1.5'' i zastanawiam się czy nie zmienieć ich na 1.25''. Przesiadłem się z opon górskich 1.95'' i powiem szczerze, że nie zaobserwowałem jakieś widocznej poprawy prędkości. Na pewno rower stał się lżejszy, przyspiesza szybciej owszem, ale tylko do pewnej prędkości tak około 22km/h później niestety... Jeżdzę już troszkę na tej samej trasie kendzie i nie udało mi się pobić średniej prędkości tej której miałem z oponami 1.95'' Co jest nie kuku? :-) W ogóle to proszę o poradę czy jest sens zmieniać na 1.25'' ? Czy będzie jakaś poprawa? Nie wiem, może więcej powietrza wpakować do tych 1.5'' i przy nich pozostać Pozdrawiam. Edytowane 10 Czerwca 2013 przez anko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisz98 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Jestem posiadaczem kendy kwest 26x1,25 . Kupiłem je za 29.90 zł w centrum rowerowym . Jestem z nich bardzo zadowolony średnia prędkość z 16,8 km/h wzrosła do 22 km/h . Pompuje je najczęściej od 4,5 bara nawet do 5,5 zależy jaka droga. Upchnąłem do nich dętki kendy 1,75 do 2,125 . pobiłem swój również rekord prędkości 59.km/hGorąco polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anko Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Jestem posiadaczem kendy kwest 26x1,25 . Kupiłem je za 29.90 zł w centrum rowerowym . Jestem z nich bardzo zadowolony średnia prędkość z 16,8 km/h wzrosła do 22 km/h . Pompuje je najczęściej od 4,5 bara nawet do 5,5 zależy jaka droga. Upchnąłem do nich dętki kendy 1,75 do 2,125 . pobiłem swój również rekord prędkości 59.km/h Gorąco polecam a jak z trzymaniem się drogi? Bo te moje, to przyznam się że czasem "tańczą" :-) A ktoś kto jeździł na 1.5 i 1.25? Jest sens zmieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisz98 Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 a jak z trzymaniem się drogi? Bo te moje, to przyznam się że czasem "tańczą" :-) A ktoś kto jeździł na 1.5 i 1.25? Jest sens zmieniać? Z trzymaniem się drogi jest dobrze o ile nie ma na niej piasku . Ani razu mi jeszcze nie uślizgneła . No i jedyna wada którą zauważyłem to chlapanie przy 20 km/h. Nie polecam szarżowania na malowanych pasach w deszczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
latek2 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) Jak wypada Rubena V80 syrinx na tle tej Kendy Kwest? Która bardziej wytrzymała, która ma mniejsze opory? Warto kupić takie tanie opony za 3 dyszki? Czy lepiej dołożyć i kupić jakieś slicki schwalbe, maxxsisa, continentala? Jak opory i wytrzymałość tych droższych opon? Czy te 100 gram różnicy w ciężarze na oponie da dużo przy ciężkim rowerze MTB? Jak myślicie czy rubena/kenda wytrzyma wyprawę rowerową z sakwami taką na kilkaset km? Zależy mi na jak najniższych oporach w moim góralu, obecnie jestem w stanie zrobić 180 km na grubych oponach Continental Race King 2.2, czy znacząco zwiększy się mój "zasięg" na slickach ? Duża różnica w wytrzymałości między 1,25 a 1,5? Może wziąć 1,0?? Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez latek2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 ja mam 1,5", 3000km przebiegu i jak nowe, szybko się rozpędzają, cena/jakość nie mają sobie równych, pewnie w porównaniu do 1,25" czy 1" jest różnica w oporach, ale kosztem komfortu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
latek2 Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 (edytowane) A czy do Kwestów 1,25 da się upchnąć zwykłą dętkę? W moim rowerowym mają właśnie te 1,25 i się zastanawiam czy je brać czy zamawiać 1,5 na allegro. Duża różnica te 0,25 cala ? Do 1,5 chyba upchnę zwykłą dętkę. Edytowane 29 Sierpnia 2013 przez latek2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Upchniesz spokojnie, ja upchnąłem chociaż szczerze mówiąc radziłbym to jako ostateczność, bo i ciężar niepotrzebny i dętka jest "ugnieciona" w kole - nawet się nie rozciąga do końca po napompowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 (edytowane) Tymczasowe wcielenie mojego norciaka na maraton szosowy Kaszebe Runda 2013 szosowe opony Kenda Kwest 26x1.5 druciaki po 28 pln/szt - najcieńsze jakie można zakładać na moje obręcze (wg producenta) na szuter to ich kompletnie nie widze (szczególnie że kupiłem szerokość 1,5 - są też szersze w sprzedaży). Jak na dojeździe do pracy na szutrze pod ostrą górę stanąłem na pedały - to czywiście od razu zerwałem koło - zero przyczpności na sypkim . To są opony na asfalt - moim zdaniem wyłącznie na asfalt Toczenie na asfalcie przy 4bar w porownaniu do maxxis-ow larsenow - ktore dobijalem na Żuławy Wkoło 2012 nieporównywalnie lepsze. No i ciszaaaa (tzn trochę oczywiście szumią - ale nie bzyczą jak larseny ani nie pierdzą jak inne bardziej terenowe opony). Asfalt był suchy/wilgotny(miejscami) - nie miałem problemów z przyczepnością na zakrętach, ale też jakoś ekstremalnie się nie wykładałem. Zresztą nikt rozsądny na mokrym chyba nie kładzie się na maksa. Nie twierdzę - że to są super-najlepsze opony na świecie, ale jak ktoś potrzebuje tanich opon na asfalt - są warte zakupu moim zdaniem. Zresztą kupiłem je po przeczytaniu opinii o tych oponach w dziale 'testy' na naszym FR Waga moich po przejechaniu ok.800km jeśli nie ma się wyśrubowanych oczekiwań typu : ferrari w cenie trabanta trudno być zawiedzionym. Ich największą wadą jest chyba masa (Continental X-King 26x2.2 waży ok. 485g ) ale też dzięki masie nie przebiłem ani razu dętki, bo warstwa bieżnika jest gruuuba. A dętkę miałem schwalbe 14a , czyli tę co waży 95g Edytowane 7 Września 2013 przez bartnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisz98 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Kendy zrobiły na moich obręczach 3000 kilometrów+odporna na ścieranie+ prętkość wzrosłaZaliczyłem tylko jedną wymiane dętki nie z mojej winy ponieważ musiałem się ratować przed udęzeniem w samochód (Babka o tabilicach CB 5**** )Był również upadek jeden przy prętkości 32km /h zyt położyłem się na zakręcie i zaliczyłem niezły śliz kolanem o aswalt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeh Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Zgadzam się z tym że jest nie droga i dość dobra. Na przykład jak tutaj pisze http://www.open-info.eu/opona-rowerowa-kenda-kwest/ ma dość słabe boki co można zobaczyć w sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 O matko ten koleś Jego filmy były nie tak dawno hitem tematu "największe absurdy rowerowe", bo takie rzeczy wygaduje czasem... Po pierwsze primo to ta opona jest tylko i wyłącznie w wersji drutowanej z tego co wiem. Dlatego jak na szosową oponę jest całkiem ciężka. Po co Ci mocne boki w oponie na asfalt? Mało Ci już wagi? Boki w oponach terenowych są wzmacniane, żeby opony nie rozedrzeć na kamieniu, a tu pod warunkiem zachowania odpowiedniego ciśnienia nic się nie powinno stać. A moim zdaniem to narzekanie na boki w oponie za 30 zł sztuka to już czepialstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 W ogóle cała dyskusja poświęcona oponie za 30zł jest nie na miejscu,w kategorii jakość/cena to jest to zdecydowany lider slicków/semi-slicków do 26"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeh Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 (edytowane) Opony takie jak i cena - czyli średnie Edytowane 4 Maja 2014 przez tomeh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi