Skocz do zawartości

[opona] Kenda Kwest


mewes

Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed wyborem opon typu slick i na 90% padnie na Kenda Kwest tylko mam jedno pytanie do osób które przesiadły się z szerszych opon. Chodzi mi o to że często piszecie że różnica z przesiadki na węższą oponę jest znaczna ponieważ jest lżejsza od "standardowych" MTB. Jak to wygląda w przypadku gdy moje RoRo 2.1 ważą 380g, a Kwesty 550g. Czy sam węższy bieżnik zapewni odczuwalne niższe opory toczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hm.. Kwest nie waży 600g tylko około 530-540g, przynajmniej moje. Opony w teren mam prawie 100g lżejsze (komplet) i różnica jest duuża na korzyść kwesta. Cichutko idą po asfalcie, zauważalnie szybciej a przede wszystkim nie zużywamy opon terenowych (jak ktoś ma nawet w ciągu roku 1000km się na nich przebujać to opłaca się cenowo). Przebicia? W tamtym roku złapałem jednego snake (moja wina) i raz dziura na szkle od potłuczonej butelki. W tym roku przebiłem je raz, po jednym wypadzie zrobiła się zarówno z przodu jak i z tyłu mała dziurka (na następny dzień uchodziło powietrze). Chyba musiałem w coś wjechać.. Czyli ogólnie trwałość uważam za bardzo dobrą bo trochę tysięcy na nich zrobiłem.. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna opona po ok 3500 km wyzionęła ducha. Kamień rozerwał oponę oraz dętkę ( w oponie rozdarcie ok 2,5 cm). Oglądając ją od spodu zauważyłem, że oprócz tego uszkodzenia widoczne były liczne pęknięcia drutów (?). Pompowana w zakresach od 4,6 do 5 barów, bardzo niskie opory, tania - ja dorwałem ją za 19 zł sztuka, niesamowicie odporna na ścieranie. O dziwo radziły sobie nawet w lekkim terenie. Do najpoważniejszy wad mogę zaliczyć przeciętną skuteczność na mokrym asfalcie oraz to, że potwornie chlapią. Już 22 km/h wystarczą by mieć na sobie pełno błota. Raz złapałem snake,2 dętki przebite + 3 ta co poszła razem z oponą. Przedni Kwest póki co dzielnie się trzyma. Jeszcze jedna poważna wada: niesamowicie ciężko się ją zakłada oraz ściąga. Miałem problemy z wymianą dętki pomimo zastosowania aż 2 łyżek. Opona ma twarde ranty i nie chce za bardzo "współpracować" z obręczą.

Edytowane przez Kafarek555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Także przymierzam się do zakupu tych oponek, z tym że mam dwa pytania:

 

1.Czy wersja z napisem na czerwonym tle ma 30TPI, a wersja standard to ta z napisem na żółtym tle czy są to odpowiednio stary i nowy model?

 

2.Wkładkę k-shield mają wszystkie egzemplarze, bo nie mogę znaleźć informacji na ten temat w opisach aukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, odgrzewam stary temat i liczę na pomoc.

mam takie obręcze http://www.velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=6afd1851-c497-4105-b962-a4e3ca13d4ec

i zastanawiam się jaką szerokość kendy kwest kupić- 28c 32c czy 35c.

Trasy 95% asfalt 5% ubita ziemia. Dodam jeszcze, że ważę dosyć dużo- nie wiem czy to ma znaczenie przy wyborze opony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o kompatybilności nie jest jakoś schowany...

http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/

 

Twoja ma 15 mm szerokości to wg tabelki opony 35c raczej nie powinieneś. 28 to totalnie na asfalt, ale za to będzie szybsza niż 32, na której będzie trochę wygodniej. Sam wybierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kendy kwest.

 

Mam te oponki w wersji 1.5'' i zastanawiam się czy nie zmienieć ich na 1.25''. Przesiadłem się z opon górskich 1.95'' i powiem szczerze, że nie zaobserwowałem jakieś widocznej poprawy prędkości. Na pewno rower stał się lżejszy, przyspiesza szybciej owszem, ale tylko do pewnej prędkości tak około 22km/h później niestety... Jeżdzę już troszkę na tej samej trasie kendzie i nie udało mi się pobić średniej prędkości tej której miałem z oponami 1.95'' Co jest nie kuku? :-)

 

W ogóle to proszę o poradę czy jest sens zmieniać na 1.25'' ? Czy będzie jakaś poprawa? Nie wiem, może więcej powietrza wpakować do tych 1.5'' i przy nich pozostać

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez anko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem kendy kwest 26x1,25 . Kupiłem je za 29.90 zł w centrum rowerowym .  Jestem z nich bardzo zadowolony średnia prędkość z 16,8 km/h wzrosła do 22 km/h . Pompuje je najczęściej od 4,5 bara nawet do 5,5 zależy jaka droga. Upchnąłem do nich dętki kendy 1,75 do 2,125 . pobiłem swój również rekord prędkości 59.km/h
Gorąco polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem kendy kwest 26x1,25 . Kupiłem je za 29.90 zł w centrum rowerowym .  Jestem z nich bardzo zadowolony średnia prędkość z 16,8 km/h wzrosła do 22 km/h . Pompuje je najczęściej od 4,5 bara nawet do 5,5 zależy jaka droga. Upchnąłem do nich dętki kendy 1,75 do 2,125 . pobiłem swój również rekord prędkości 59.km/h

Gorąco polecam

 

 

a jak z trzymaniem się drogi? Bo te moje, to przyznam się że czasem "tańczą" :-)

 

A ktoś kto jeździł na 1.5 i 1.25? Jest sens zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a jak z trzymaniem się drogi? Bo te moje, to przyznam się że czasem "tańczą" :-)

 

A ktoś kto jeździł na 1.5 i 1.25? Jest sens zmieniać?

 

 

Z trzymaniem się drogi jest dobrze o ile nie ma na niej piasku . Ani razu mi jeszcze nie uślizgneła  . No i jedyna wada którą zauważyłem to chlapanie przy 20 km/h. Nie polecam szarżowania na malowanych pasach w deszczu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak wypada Rubena V80 syrinx na tle tej Kendy Kwest? Która bardziej wytrzymała, która ma mniejsze opory? Warto kupić takie tanie opony za 3 dyszki? Czy lepiej dołożyć i kupić jakieś slicki schwalbe, maxxsisa, continentala? Jak opory i wytrzymałość tych droższych opon? Czy te 100 gram różnicy w ciężarze na oponie da dużo przy ciężkim rowerze MTB? Jak myślicie czy rubena/kenda wytrzyma wyprawę rowerową z sakwami taką na kilkaset km? Zależy mi na jak najniższych oporach w moim góralu, obecnie jestem w stanie zrobić 180 km na grubych oponach Continental Race King 2.2, czy znacząco zwiększy się mój "zasięg" na slickach  :icon_cool: ? Duża różnica w wytrzymałości między 1,25 a 1,5? Może wziąć 1,0??

Edytowane przez latek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do Kwestów 1,25 da się upchnąć zwykłą dętkę? W moim rowerowym mają właśnie te 1,25 i się zastanawiam czy je brać czy zamawiać 1,5 na allegro. Duża różnica te 0,25 cala ? Do 1,5 chyba upchnę zwykłą dętkę.

Edytowane przez latek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tymczasowe wcielenie mojego norciaka na maraton szosowy Kaszebe Runda 2013 :)


isdsc1170.jpg

szosowe opony Kenda Kwest 26x1.5 druciaki po 28 pln/szt - najcieńsze jakie można zakładać na moje obręcze (wg producenta)
isdsc1130.jpgisdsc1143.jpg

na szuter to ich kompletnie nie widze (szczególnie że kupiłem szerokość 1,5 - są też szersze w sprzedaży).

Jak na dojeździe do pracy na szutrze pod ostrą górę stanąłem na pedały - to czywiście od razu zerwałem koło - zero przyczpności na sypkim . To są opony na asfalt - moim zdaniem wyłącznie na asfalt

 

Toczenie na asfalcie przy 4bar w porownaniu do maxxis-ow larsenow - ktore dobijalem na Żuławy Wkoło 2012 nieporównywalnie lepsze.

No i ciszaaaa (tzn trochę oczywiście szumią - ale nie bzyczą jak larseny ani nie pierdzą jak inne bardziej terenowe opony).

Asfalt był suchy/wilgotny(miejscami) - nie miałem problemów z przyczepnością na zakrętach, ale też jakoś ekstremalnie się nie wykładałem.

Zresztą nikt rozsądny na mokrym chyba nie kładzie się na maksa.

 

Nie twierdzę - że to są super-najlepsze opony na świecie, ale jak ktoś potrzebuje tanich opon na asfalt - są warte zakupu moim zdaniem.

Zresztą kupiłem je po przeczytaniu opinii o tych oponach w dziale 'testy' na naszym FR

 

Waga moich po przejechaniu ok.800km

7e1h.jpg
qh76.jpg

jeśli nie ma się wyśrubowanych oczekiwań typu : ferrari w cenie trabanta

trudno być zawiedzionym.

 

Ich największą wadą jest chyba masa (Continental X-King 26x2.2 waży ok. 485g :P )

ale też dzięki masie nie przebiłem ani razu dętki,

bo warstwa bieżnika jest gruuuba.

A dętkę miałem schwalbe 14a , czyli tę co waży 95g

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kendy zrobiły na moich obręczach 3000 kilometrów
+odporna na ścieranie
+ prętkość wzrosła
Zaliczyłem tylko jedną wymiane dętki nie z mojej winy ponieważ musiałem się ratować przed  udęzeniem w samochód (Babka o tabilicach CB 5**** )
Był również upadek jeden przy prętkości 32km /h  zyt położyłem się na zakręcie i zaliczyłem niezły śliz kolanem o aswalt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

O matko ten koleś :teehee: 
Jego filmy były nie tak dawno hitem tematu "największe absurdy rowerowe", bo takie rzeczy wygaduje czasem...

 

Po pierwsze primo to ta opona jest tylko i wyłącznie w wersji drutowanej z tego co wiem. Dlatego jak na szosową oponę jest całkiem ciężka.

 

Po co Ci mocne boki w oponie na asfalt? Mało Ci już wagi? Boki w oponach terenowych są wzmacniane, żeby opony nie rozedrzeć na kamieniu, a tu pod warunkiem zachowania odpowiedniego ciśnienia nic się nie powinno stać.

 

A moim zdaniem to narzekanie na boki w oponie za 30 zł sztuka to już czepialstwo :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...