Skocz do zawartości

[przerzutki] sposób sterowania


kiedyś ksywa gary

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z ciekawości pytam :

 

na pewno słyszeliście kiedyś o działaniach shimano sprzed kilku lat dotyczących przerzutek napędzanych sprężonym powietrzem...nawet wypuścili jakąś linię takich produktów chyba szosowych o dziwnej nazwie.

 

Czy wiecie coś o przerzutkach napędzanych hydraulicznie (olej)??

 

PS: piękne bybyło życie bez żadnych linek stalowych :033:

 

 

 

PS2: do Moderatorów-przenieście to do rowerowego forum na maxa-pomyliłem się ,nie ten dział.

Napisano

byl zestaw shimano na sprezone powietrze ale to byly tylko prototypy do down hillu shimano airlines starczalo to na iles tam zmian biegu(montowalo sie butle z gazem w ksztalcie bidonu)potem znow ldowanie

Napisano

Mavic jakieś 10 lat temu eksperymentował z szosowymi przerzutkami elektronicznymi. Efekt tego dziś widzimy- cały czas linka panuje :)

Ze sterowaniem przerzutkami jest jak z przeniesieniem napędu łańcuchem- sporo ludzi narzeka że się szybko zużywa, że problematyczne itd ale póki co nikt nic lepszego nie wymyślił i pewnie nieprędko wymyśli.

Napisano

lancuch sie sam w sobie szybko nie zuzywa zuzywaja go wielobiegowe kasety i przekosy oraz zmiany biegow a cos lepszego wymyslil rohlof i jest to moje marzenie miec kiedys cos takiego.....dodam ze na jego napedzie 30000km jest do zrobienia

  • 2 tygodnie później...
Napisano

lancuch sie sam w sobie szybko nie zuzywa zuzywaja go wielobiegowe kasety i przekosy oraz zmiany biegow ..

 

Kolega ciutke sie myli. Lancuch sie rozciaga i to jest przyczyna zuzywania kasety.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Wspomniane Airlines wyszło, wydaje mi się, poza fazę prototypu i pewna ilość ich trafiła do nabywców. Układ działa na sprężone powietrze.

 

Natomiast z jak najbardziej dostępnych systemów "bezlinkowych", to Shimano produkuje kilka grup do rowerów, powiedzmy, "spacerowych", w których w mniejszym lub większym stopniu zlikwidowano linki.

 

Cyber Nexus i Nexave C810 - w skład grupy wchodzi piasta wielobiegowa, elektyczny układ sterujący przełożeniami, oraz przedni i tylny amorek i kontrolujący to wszystko komputer, który sam wylicza optymalne przełożenie, oraz twardość zawieszenia w zależności od prędkości itp.

W grupie Nexave C810 zamiast piasty wielobiegowej jest przednia przerzutka (sterowana elektronicznie, a siłę potrzebną do zmiany przełożenia generuje obrót korb) oraz stereowana elektronicznie przerzutka tylna z włąsnym układem "napędowym" - zero linek. tylko kable elektryczne

 

Nexus Auto-D - zasada działania analogiczna do Cyber Nexus, ale bez większości bajerów, Jest piasta wielobiegowa i automatyczny ukłąd sterujący, który dobiera przełożenie

 

Wszystko jest na stronce Shimano.com, więc można sobie zerknąć.

W rowerach dla osób mających jako takie pojęte o jeździe nie ma to sensu. Dla reszty jak najbardziej. Jak patrzę na koleżanki niektóre, które mimo 24-biegowego napędu męczą całą trasę na jednym przełożeniu (bo "przerzucanie jest zbyt skomplikowane"), to myślę, że w takich rowerach ta elektronika może być użyteczna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...