xDRedi Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam posiadam rower kross hexagon x5, łańcuch, kaseta i korba oryginalne czyli: Korby SR Suntour CW13 XCC T202PBIG 42/32/22 Łańcuch KMC Z72 Kaseta / Wolnobieg Shimano HG31-8 11-32T Od początku tego roku zauważyłem że łańcuch jest do wymiany. Nie wiem czy opłaca się wymieniać sam łańcuch czy wymieniać czy z korbą i kasetą. Kaseta raczej mi pasuje i nie widzę aby była zużyta(tak że trzeba ją wymienić). Co do korby to od samego początku przeszkadza to że ma tylko 42 głównie jeżdżę po asfalcie i przydała by się 48, ale nie chcę tego zmieniać puki ta 42 się nie zużyje. Teraz do setna potrzebuję łańcuch który był by wytrzymały w rozsądnej cenie. Czy wymieniać jeszcze korbę? Chodzi oto aby ona nie zepsuła mi nowego łańcucha, czy jak wymieniać to wszystko albo nic ? Proszę o pomoc i pozdrawiam.
mklos1 Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Wiek łańcucha jest nieistotny, tylko jego przebieg.
xDRedi Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Napisano 10 Kwietnia 2015 Mógłbyś mi powiedzieć jak ocenić jego przebieg? Niestety nie posiadam licznika i nie wiem jak ocenić stan kaset i korby, bo łańcuch jest na pewno do wymiany. Jaki byś łańcuch polecał?
Pablo59 Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Zasadniczo przebieg, ale miernikiem jest stopień "wyciągnięcia" .... No i po co był "góral" do jazdy głównie po asfalcie ? Zmierz 10 ogniw linijką, a zdjęcia korby / kasety wrzuć w temat "ocena napędu" to ci koledzy ocenią co i jak ...
seraph Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Skąd pewność, że jest do wymiany? Jeśli masz przejechane więcej niż kilkaset km to nowy łańcuch się nie przyjmie, bo jeździsz siłowo. Zużycia blatu 42T raczej się nie doczekasz prędko, bo taka patelnia może przejechać tysiące km i przeżyć kilka łańcuchów zanim padnie I zębatki nigdy nie zniszczą łańcucha - możliwa jest jedynie odwrotna sytuacja. I nie tylko dlatego, że nowy łańcuch ze starymi zębatkami działał za nic nie będzie...
Pablo59 Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Czy aby na pewno jazda po szosie na 42 z przodu była siłowa ? ?
seraph Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Jakoś sobie nie wyobrażam kadencyjnej jazdy głównie z blatu na terenowych oponach. Przecież na 42/11 można ponad 50 km/h lecieć i co takie średnie prędkości wykręcał? Nasłuchałem i naoglądałem się wystarczająco dużo, że mam odwagę założyć, że jak komuś 42 w MTB to za mało to jest ugniatacz... albo jeździ z blatu po całej kasecie i zamordował łańcuch przekosami Druga sprawa, że łańcuch, który ma obecnie to żadna jakość.
xDRedi Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Napisano 10 Kwietnia 2015 Stan napędu taki jak widać na zdjęciu: https://plus.google.com/photos/113340480294590099796/albums/6136201938370930225?hl=pl Jaki łańcuch mogli byście mi polecić ? Aktualnie mam opony shwable maraton 1,75 takie szosówki w cudzysłowu.
seraph Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Co jest złego w tym łańcuchu? Zdjęcia są ze słabego kąta, ale nowy łańcuch prawdopodobnie będzie skakał po najmniejszych zębatkach kasety, więc wymiana ma średni sens na tym etapie już... Korba wygląda jak nowa.
herosa Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Strasznie marudzicie... Mnóstwo razy wymieniałem wyciągnięty łańcuch na nowy i z trochę styraną kasetą, bardziej nawet korbą i śmigał jak talala... Moim zdaniem wymienić łańcuch i śmigać, zębatki wyglądają dobrze
xDRedi Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Napisano 10 Kwietnia 2015 Podczas jazdy skrzypi a smarowałem go 4 dni temu, te koronki co są w środku mają duże luzy. Jaki łańcuch mogli byście mi polecić ?
seraph Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 KMC X8 lub Connex 800, 804 lub 808 (różnią się powłoką), ewentualnie Shimano CN-HG70. Środkowe koronki kasety mają luz? Może jest niedokręcona i to przez nią skrzypi?
radziuGD Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 A czyściłeś przed smarowaniem? Jak smarowałeś, sporo rudej jak na napęd konserwowany 4 dni temu, no chyba, że już 4 razy z karcherem miał randkę od tego czasu. Smar na tych zdjęciach widzę jedynie na kasecie, łańcuch wygląda na wysuszony w pył.
xDRedi Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Napisano 10 Kwietnia 2015 Łańcuch czyściłem w rozpuszczalniku.Nigdy nie myłem karherem. Dawałem olejek wazelinowy na każde to "kółeczko" przejechałem się ok.200m i wytarłem go z zewnątrz. Stał ok. 4h na słońcu i od tentego czasu strzela.
mklos1 Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Nie jesteś w stanie podać przybliżonego przebiegu roweru, ani zmierzyć łańcucha, według metody, która tu padła. Po wyglądzie nie da się stwierdzić, czy łańcuch jest do wymiany.
radziuGD Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 U mnie 200 km nawet rohlof nie wytrzymuje, smaruj ponownie.
xDRedi Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Napisano 11 Kwietnia 2015 Zmieżyłem łańcuch i na 10 ogniw ma 28,4cm. Wymieniać czy go jeszcze nasmarować i jeździć?
mklos1 Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Jeżeli zmierzyłeś dobrze, lańcuch idzie do śmieci. Wydłużenie o 10%. Na dystansie, który zmierzyłeś łańcuch "w normie" nie powinien przekroczyć ~257mm. Pytanie teraz czy przy tak długim wyciągnięciu napęd przyjmie nowy łańcuch.
cervandes Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 U mnie 200 km nawet rohlof nie wytrzymuje, smaruj ponownie. przeczytaj jeszcze raz, wróć i przeproś
seraph Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Sama metoda smarowania bardzo dobra, ale olejek wazelinowy to smarowania łańcucha nie służy, a nawet dedykowane oleje nie wytrzymują zwykle więcej niż 100-150 km i prosiłbym o nie zaczynanie znów dyskusji "to jak jak robię na raz 200 km to mam smarować po drodze ?", bo odpowiedź brzmi "zalecałoby się", ale wiadomo jak to jest Łańcuch na pewno nie jest wyciągnięty o 10% Jak można w ogóle w takie coś uwierzyć? Pomiar wykonany źle po prostu i bez pojęcia - bez urazy dla autora.
cervandes Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Panowie, kolega 200 metrów przejechał a nie kilometrów. Nasmarował, przejechał 200m i wytarł.
mklos1 Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 @@seraph, Widziałem już na tym forum łańcuch wyciągnięty w takim stopniu, że opierał się jedynie na koniuszkach zębów korby. Można. Nie mniej jednak 10% jest faktycznie liczbą podejrzaną.
xDRedi Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Napisano 11 Kwietnia 2015 Seraph masz racaje.Przespraszam za pomyłkę zmieżyłem jeszcze raz i wyszło 257mm.Na tym olejku pisze że jest do roweru, wcześniej miałem specjalny soray od shimano ale bardzo szybko się zużył i niebył precyzyjny.Czy 257mm wymieniać czy nie? Zmieżyłem jeszcze przy drugim roweże łańcuch i wyszło ok.255mm.
mklos1 Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Skoro sprawa się wyjaśniła, to ja bym wymienił, póki jest szansa, że nowy łańcuch ułoży się na starym napędzie. Jak będziesz na nim jeździł dalej, wątpliwe jest, aby późniejsza zmiana była z sukcesem.
radziuGD Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Panowie, kolega 200 metrów przejechał a nie kilometrów. Nasmarował, przejechał 200m i wytarł. Kurczę, wygląd łańcucha trochę mnie zmylił, ilość rdzy oraz suchość wióra nie wskazują smarowania 200m temu a właśnie na 200km. Nie zmienia to faktu, że wyciągnięcie zamyka temat, wymieniać puki jest szansa na przyjęcie przeszczepu(nowego łańcucha)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.