Skocz do zawartości

[1500] Pierwsza szosa/przełaj/hybryda


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W zeszłym roku kupiłem sobie Limber Tasso 29er z ambitnymi zamiarami weekendowej jazdy po mniej utwardzonych drogach. Rzeczywistość zweryfikowała moje zamiary i zamiast po lesie jeździłem po dżungli ale miejskiej. Dlatego też jestem w trakcie sprzedaży górala i szukam czegoś bardziej drogowego. Moim marzeniem jest szosa oraz przełaj. Niestety w moim budżecie ciężko znaleźć używaną przełajówkę. Z racji tego że chciałbym także jeździć w zimę (do pracy) pomyślałem też o rowerze w którym mógłbym zamontować trochę grubsze opony i znowu zaciekawiły mnie hybrydy. Tym i pojadę szybciej poza miastem i mogę zjechać na jakiś ubity szlak. Moje wymiary to 181 wzrostu, noga ok 83 oraz waga 95kg. Wybrałem kilka ogłoszeń z których mam nadzieję pomożecie coś wybrać.

 

Przełaj:

http://allegro.pl/rower-przelaj-konig-kola28-caly-na-campagnolo-i5236723269.html

Znalazłem jednego rodzynka na allegro który mieści się w moim przedziale. Rama 54 będzie za mała ? 

 

Szosa:

1) http://allegro.pl/rower-szosowy-b-twin-triban-500-5a-i5248054622.html

Od dawna czytam o wszelakich Tribanach i widzę że są polecane. Tutaj niestety rama 60 (dla mnie odpowiednia byłaby chyba 57). Widać że rower zadbany.

 

2)http://allegro.pl/rower-szosowy-b1-briza-2-0-kola28-i5247416420.html

Rozmiar dobry i całkiem się prezentuje

 

3)http://allegro.pl/rower-szosowy-trek-1-2-i5230459471.html

Informacji zbytnio nie ma jednak rozmiar dobry i rower wygląda na zadbany.

 

4) http://olx.pl/oferta/sprzedam-rower-szosowy-hibike-tour-sl-CID767-ID9etbX.html

Fajny rower w odpowiednim rozmiarze

 

5) http://olx.pl/oferta/merida-road-race-880-rozmiar-l-kolarzowka-rower-szosowy-CID767-ID7mjQl.html

Na ten rower zwróciłem uwagę najwcześniej. Całkiem fajnie się prezentuje. 

 

Hybrydy:

 

1)http://allegro.pl/diamant-elan-21-5-11-kg-deore-gwarancja-sklep-i5234737253.html

 

2)http://allegro.pl/focus-arriba-rozmiar-l-super-stan-gwarancja-w-wa-i5238580025.html

Bardzo mi się spodobał. Może być za duży oraz nie wiem jakiej klasy jest osprzęt. Claris jest gorszy od Sory ?

 

3)http://allegro.pl/merida-t1-m-l-2012-400-km-przejechane-wwa-i5237083922.html

Już kiedyś czaiłem się na taką Meridę i wybrałem Limbera :/ prosty lekki rower. Kolorystycznie nie powala. 

 

4) http://olx.pl/oferta/stevens-6x-lite-11-kg-full-deore-2014-CID767-ID9vDnX.html

Trochę ponad budżet ale może by się udało coś bić. Bardzo fajny wygląd i niezły osprzęt.

 

Liczę na waszą pomoc :)

Napisano

Hmmmm, wiesz, rozmiar ramy jest bardzo ważny. Często różnicę robi nawet kilka centymetrów danej rury ;)

 

Przełaj :

Wygląda na całkiem zadbanego, jednakże jest to już kilkoletni rower, osprzęt jest w porządku, ale ile ta rama ma za sobą tego nie wie nikt, myślę że znajdziesz coś lepszego.

Szosy :

1) - Tribany są jednym z najlepszych wyborów za te pieniądze - pełna Sora, widelec "karbonowy" i tak dalej, jednak rama 60 na 181 cm wzrostu jest za duża, zalecam ramę 57.

2) - Pierwsze co widać to fatalna jakość zdjęć, a szkoda... Niepełna Sora ( choć mamy tam elementy 105 - korba ), nieznana ( przynajmniej mi ) marka. Za te pieniądze nie jest tak źle, jednak na moje skromne oko rower ma za sobą już wiele kilometrów

3) - Ten Trek to na pewno nie model 2014, 2013 - więc 3 lata ma na pewno ( ale stawiam, że i więcej ) - mało informacji, jest Sora czyli w porządku, Trek jest znany z tego, że ma solidne ramy. Nie jest zły, jednak dojdzie koszt pedałów do tego roweru.

4) - Wizualnie bardzo w porządku, naprawdę fajnie się prezentuję, tylko mnie osobiście zastanawia ten osprzęt - podobno serwisowany, w porządku, ale nie można go zaliczyć do najmłodszych - jeśli masz blisko warto przyjrzeć się na żywo.

5) - Merida fajna! Jeśli uda Ci się utargować cenę myślę że to najlepszy wybór z tych, które podałeś :) - najlepiej porównać do pkt.4

Hybrydy :

1) - że tak powiem... raczej nie :P Osprzęt nawet nie jest dla rowerów szosowych ( Deore to górale ), 11kg też niemało, opony 35... myślę, że raczej nie warto zwracać uwagi.

2) - Focus fajne rowery robi, osprzęt Claris 2x8 - czyli podstawowa grupa szosowa ( pamiętaj, że to 2x8, a nie 3x8 - a takie też występują ). Wygląda na zadbany i malowanie jest całkiem niezłe. Polecam :P

3) - Merida już też trochę wiosen ma za sobą, wizualnie osobiście mi się nie podoba, nowsze modele ( 2013, 2014, 2015 ) prezentują się ładniej, nie wart 1500PLN moim zdaniem. Myślę, że Focus wyżej jest lepszym wyborem.

4) - "

To ogłoszenie jest nieaktualne. 
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Rowery w Warszawa.

"

 

 To raczej Cross niż hybryda, a pamiętajmy, że Cross od hybrydy się różni. 1800zł, Deore ( jak mówiłem - "górski" osprzęt ) Wygląda całkiem nieźle, ale nie wiem czy to to, czego szukasz.

 

Rowery trzeba zawsze zobaczyć najlepiej na żywo, a do tego samemu się przejechać, sprawdzić jak wszystko pracuje - a na sam koniec wynegocjować odpowiednią cenę :)

 

Mam nadzieję, że chociaż troszeczkę ułatwiłem wybór, chociaż ze mnie też "średni" znawca :)

Pozdrawiam

 

 

Napisano

Odniosę się do hybryd, bo uważam, że szosa na miejskie drogi i ścieżki rowerowe to nie jest zbyt dobry pomysł. Dlaczego? Po pierwsze sylwetka jest dość pochylona. Jadąc złożonym trzeba mieć cały czas zadartą głowę by obserwować otoczenie - a to może być męczące. Po drugie żeby odciążyć głowę trzeba chwycić kierownicę albo za manetki albo prostą część wychodzącą z mostka. W mieście sytuacje awaryjne się zdarzają często, więc czas reakcji się wydłuża. Ot moje przemyślenia.

 

Wracając do hybryd... Pozycja 2) lub 4). 3) to generalnie parch pod względem napędu z przodu. Należałoby po zakupie natychmiast przeprowadzić upgrade, a to się nie kalkuluje. Wolałbym 4), bo ma mniejszą korbę o te dwa zęby.

Napisano

Miejska dżungla miałem na myśli moje miasto które ruchliwe nie jest. Kilka dróg na krzyż ;) Na rower robiłem wypady poza miasto na proste trasy asfaltowe dlatego chcę czegoś bardziej szosowego. Na początku myślałem o crossie jednak przydałoby się coś lżejszego.

Napisano

Podzwoniłem i popytałem odnośnie tych Hybryd. Focus to rozmiar 60 więc odpada. Nawet sprzedawca odradzał. Szkoda bo najchętniej to właśnie tego bym kupił. Zaproponował za to tego rudego Diamanta. W sumie taki lekki cross na sztywnym widelcu też jest dobrym rozwiązaniem i na pewno lepszym rozwiązaniem niż zakładanie wąskich opon do mojego 29era. 

 

Tak sobie dzisiaj rozmyślałem że u mnie przynajmniej w drodze do pracy ciężko o dobrą nawierzchnię i na szosie może być kłopot. Z jednej strony szosa to moje marzenie od dawna. Z drugiej znowu to powinien być rower na różne warunki drogowe. Sam już nie wiem. 

 

A jeżeli chodzi o szosę to może lepiej kupić nowego Tribana 500 (stara 300) ? Na początek powinien wystarczyć. 

Napisano

Tak naprawdę nigdy nie jeździłem na szosie więc żadnych uprzedzeń nie mam :) może w weekend pojadę zobaczyć tego Focusa i Diamanta (podobno jest tak korba crossowa więc na trasie swoje pojedzie). Jak nie spasuje żaden to przejade się i zobaczę tego tribana. Szkoda że już Fit 500 nie ma po 1500.

Napisano

ja bym szukał przełaja, najlepiej stalowego, zawsze możesz go 'uszosowić' cienkimi oponami , w drugą stronę będzie ciężko

 

spytaj o wysokośc górnej krawędzi poziomej rurki w tym rowerze (edit: od ziemi oczywiście) i będziesz wiedział czy ta rama '58' nie będzie dla Ciebie za wyskoka, z proporcji na zdjęciach można zaryzykować stwierdzenie że jak nie będzie za wyskoka to i nie będzie za długa.

http://allegro.pl/przelajowy-trek-multitrack-750-i5253519354.html

 

mankamenty typu manetki to sprawa drugorzędna i bym się tym nie przejmował, jakbyś koniecznie chciał zmienić to wyczerpując budżet możesz dokupić klamkomanetki dobrej klasy

Napisano

Fajny rower tylko facet nie wysyła a do Wrocławia mam daleko.

 

Ogólnie to przełaj byłby najlepszym wyborem jednak nawet do 2000 trudno coś znaleźć.

Napisano

ale pytałeś go przez telefon? wysłanie roweru to nie jest jakiś wielki problem , fakt trzeba zapakować w karton i nie każdemu sie chce  - ale myślę że ten trek jest warty tego żeby minimalnie chociaż powalczyć ;)  

we Wrocławiu zapewne mieszka kilku forumowiczów , może komuś będzie się chciało pomóc .

 

popytaj go o tą wysyłkę i wysokość ramy od ziemi   -   bo jak sam zauważyłeś bardzo trudno jest znaleźć do 2k coś sensownego, a jeśli już to pewnie na ramie z aluminium które 'jest mniej wspanialszym materiałem' ;)

Napisano

no niestety zasadniczo pobieżnie byłby za wysoki...;)

 

masz sprecyzowane czy ma to być aluminium czy stal?  bo aluminiowych trochę jest na allegro    

Napisano

Zdecyduje się chyba na tego Cube. Rower jest powystawowy z minimalnym przebiegiem. W miarę przyzwoitego przełaju nie dostanę w tym budżecie niestety. Cube jest kompromisem między crossem/przełajem a szosą. Szosę bardzo bym chciał jednak boje się że przy mojej masie i okolicznych drogach mogłoby być nieciekawie. No i jeszcze nigdy na takim rowerze nie jechałem. 

Napisano

argumentacja w miarę sensowna, oprócz tego że rozmiar tej ramy chyba nie jest mniejszy niż w tym białym Treku ?

niby jest lekko opadająca w dół , ale czy nadal nie będzie za wysoka ?

Napisano

Podałem sprzedawcy ramkę z geometrią tego modelu żeby zrobił pomiar. Jest to 56 czyli rozmiar akurat jak na moje warunki. 57,5 miał na myśli długość rury poziomej. 

Napisano

no to wygląda na dobry wybór,

dodatkowo jako że pan sprzedawca napisał: "Na życzenie klienta wystawiam paragon bądź fakturę bez vat."

 

także profilaktycznie poprosiłbym o fakturę na której będzie napisane że to rower danej marki z danymi numerami ramy

 

może to  zaoszczędzić na przyszłość nerwów ;)

Napisano

Witam, szukam dla siebie roweru szybkiego, lekkiego, zwinnego przełaj/hybryda? Do 1,5tys (najlepiej jak najtaniej) coś jak kolega który zaczął ten temat. W zeszłym sezonie jeździłem Crossem Unibike Crossfire, później okazyjnie nabyłem jeszcze starą szosę Peugeot. I powiem tak, cross był zdecydowanie za ciężki, duży, toporny a kolarką jeździ mi się dużo lepiej, jest mała, lekka, zwinna na asfalcie można fajne śmigać bez większego wysiłku. Crossa już sprzedałem na jesieni, i teraz jak się zrobiło ciepło zacząłem jeździć kolarką tylko problem się robi jak trzeba zjechać z asfaltu... Rowerem jeżdżę też na ryby, wiadomo łąki, drogi polne, wały itp. 

Ew. żeby koszty rozłożyć w czasie rower bym sobie złożył, kupował części po kolei, tylko jaką ramę wybrać? 

Długość nogi ~81cm

Napisano

na Twoim miejscu poszukałbym roweru trekkingowego , jak chcesz  zachować pozycję kolarsko / przełajową to możesz zamontować tam odpowiednią kierownicę - baranka, ale wtedy pamiętaj że ramy trekingowe, szczególnie stalowe z poziomą górna rurą będą raczej dłuższe od szosowych  - były projektowane na  prostą kierownicę.

 

w garażu na moim profilu znajdziesz taki wynalazek , od razu z błotnikami i bagażnikiem - po prostu taki kupiłem , tyko z prostą kierownicą.

z przyzwyczajenia zmieniłem na baranka  - ale j/w  odczuwalnie dłuższa rama czy wysokości 52/53  , da się jeździć ale trzeba być tego świadomym przed takimi kombinacjami ;)

jak widać na fotce mnie ratował mostek 80mm.   

taka rama da też możliwość założenia opon szerszych niż w ramie szosowej , te na fotce to 700x38c  ,  42c pewnie też bez problemu by tam weszły 

 

a trekkingowy/turystyczny  ogólnie dlatego że  będzie miał mocowania na bagażniki/błotniki itd , to wszytko można wyrzucić , ale jak nie ma mocowań to zawsze jakieś tam utrudnienie, a po co sobie utrudniać jeżdżenie na ryby ;)

 

Napisano

Myślę że trekking będzie zbyt ciężki. Mój cross ważył 14,5kg a Peugeot waży około 10-11kg inna bajka, w kolarce podoba mi się że jest taka mała, zwrotna, choć do rekreacyjnej zajdy pozycja nie wygodna bo szyja/kark boli od zadzierania głowy do góry żeby widzieć co się z przodu dzieje. Na crossie siedziałem znów zbyt wyciągnięty, był za długi i toporny. Wygodniejsza pozycja na kolarce i opony co najmniej 1.5" i by było dobrze :) 

Napisano

Rower dotarł wczoraj. Niestety nie jest tak różowo jak twierdził sprzedawca. Oddałem go do serwisu żeby sprawdzili czy wszystko ok. Oba koła scentrowane, przednia piasta do serwisu, tylni hamulec trzymający się na kawałku linki, brak jakiejś tulei w tylnym kole. Na szczęście sprzedawca zgodził się pokryć koszty napraw. Chociaż tyle. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...