Jadzegg Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Witam. Kilka dni temu kupiłem nowy rower Kross Evado 4.0 i po przejechaniu kilku metrów usłyszałem i poczułem trzeszczenie(na tyle silne, że podczas trzymania roweru z podniesionym kołem czuć to na rękach), zgrzytanie w tylnej piascie, lub kasecie. Podczas pedałowania nic takiego nie wystepuje i jest cicho, jednak gdy przestane pedalowac i przednia korba stoi w miejcu, a koło obraca się złychać strasznie głośnie zgrzyty i obcierania. Dalej nie jeździłem oczywiście, zeby bardziej nie uszkodzić. Dodam też, że podczas "pościśnięcia" podczas jazdy coś przeskakuje i również zgrzyta. Rower oczywiscie jest na gwarancji, ale najpierw chce się dowiedzieć, czy da się coś z tym zrobić samemu.
BikerLight Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Najrozsądniej w tej sytuacji jest udać się do serwisu Krossa i mają Ci to usunąć, jeśli rower ma zaledwie kilka dni nic przy nim nie rób
tobo Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Najprawdopodobniej uszkodzenie mechanizmu zapadkowego. Może być też fabrycznie źle złożony.
sephiroot Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 @Jadzegg Zastanów się czy warto korzystać z "gwarancji" czy "niezgodności towaru z umową" jak do nich pójdziesz.
seraph Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Rower jest nowy, więc nawet nie myśl o samodzielnym grzebaniu. Idziesz i kulturalnie prosisz o należne Ci zgodnie z umową usunięcie usterki... Nawet jakbyś miał przerzutkę do regulacji to tak powinieneś zrobić, a to wygląda na poważniejszy problem.
Tofi Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Idziesz i kulturalnie prosisz o należne Ci zgodnie z umową usunięcie usterki... Towar ma mniej niż 6 miesięcy - wada fabryczna wiec ma pójść i kulturalnie zażądać rozwiązania umowy na podstawie niezgodności towaru z umową. Następnie może zdjąć z półki i kupić kolejny Evado 4.0. W momencie zgłoszenia procedury reklamacyjnej/gwarancyjnej traci prawo do żądania natychmiastowego zwrotu pieniędzy. W skrajnych sytuacjach może skończyć z wadliwym towarem (np. nieuznane roszczenie od którego nie ma się gdzie odwołać bo decyduje producent).
Jadzegg Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zrobię tak jak mówicie i postaram się jak najszybciej skontaktować ze sprzedawcą. Oprócz gwarancji producenta dostałem 14 dni na zwrot, a minęło dopiero 5. Jedynym problemem i powodem, dla którego tutaj napisałem jest to, że rower kupiony został przez internet, ale myślę, ze uda mi się załatwić sprawę. Jeżeli nikt nie chce już nic więcej do tego tematu dodawać i nie ma żadnych innych pomysłów, lub porad dotyczących zwrotu, to można zamknąć.
Tofi Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Oprócz gwarancji producenta dostałem 14 dni na zwrot, 14 masz bez podania powodu oprócz tego masz 1 rok na niezgodność towaru z umową, z czego przez pierwsze 6 miesięcy wszelkie usterki kwalifikowane są jako wada fabryczna, po tych 6 miesiącach decyduje producent.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.