Skocz do zawartości

[błotnik] Tuning Topeak Defender M1


OdiLV4

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem użytkownikiem błotnika takiego jak w temacie. Niestety ciągle denerwowało mnie jego lekkie przekręcanie, które czasami powodowało nie kompletną ochronę. Postanowiłem coś z tym zrobić, a że się udało prezentuje tutaj, z nadzieją, że pomoże komuś kto też ma z tym problem.

 

Cały problem tkwi w uchwycie, a dokładnie w stopce elementu rozporowego. Są w niej dwie nóżki, które mają luzy (zaznaczone na czerwono) i to właśnie one powodują ten niezamierzony ruch błotnika.

 

Wszędzie gdzie szukałem i gdzie pytałem, jako rozwiązanie problemu podawano mi mocniejsze dokręcenie błotnika. Uwaga, ja przed tym przestrzegam. Nie dość że nie rozwiązuje problemu, to jeszcze przynosi taki efekt. Jest to śruba, którą oczywiście zamieniłem na trochę twardszą.

 

Do ulepszenia, potrzebne mi były dwie rurki termokurczliwe, o różnych rozmiarach (średnica 6mm i 8mm), oraz nowa śruba M5x50 (w moim przypadku śruba imbusowa z niepełnym gwintem). Z wspomnianych wyżej rurek, odcinamy sześć 4mm kawałków (dwa z rurki o większej średnicy, oraz cztery z rurki o mniejszej średnicy). PONIŻSZE CZYNNOŚCI DOTYCZĄ OBU NÓŻEK STOPKI UCHWYTU (dorysowane niebieskie): 

1- Nakładamy po jednym kawałku rurki o mniejszej średnicy i go zgrzewamy. Czekamy chwile.

2- Nakładamy na to drugi kawałek rurki o mniejszej średnicy i ponownie zgrzewamy.

3- Na to wszystko, nakładamy kawałek rurki o większej średnicy i zgrzewamy.

 

Gotowe, teraz po zamontowaniu stopki w pozostałym elemencie uchwytu błotnika, wygląda ona następująco. Luzy, które występują i powodują poruszanie się błotnika, są usunięte dzięki czemu błotnik jest sztywny. Wkręcamy śrubę w uchwyt, montujemy do roweru.

 

Nie jest to trudne i skomplikowane, koszt operacji niewielki, a pomaga.

Mam nadzieje, że jeżeli jeszcze kogoś takie pierdoły denerwują to ten post mu pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. :-)

 

Bardzo fajny opis krok po kroku, fajne zdjęcia, wielkie dzięki że Ci się chciało. Na pewno komuś się przyda, mi raczej nie, może kiedyś. Ja mam problem z błotnikiem tylnym zdaje mi się troche że inny niż twój, bo mój błotnik plastikowy jest mocowany jakąś blaszką kaj mocowany jest odblask tylny i trzyma plastikowy pół okrąg rurkę ramy.

 

Pozdrawiam. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff....

....jestem na internecie w telefonie więc zdjęć nie wrzucę niestety....

....jakby to powiedzieć....

....dół błotnika tam kaj ten plastikowy półokrąg :-) wypycha ten błotnik bliżej koła, więc opona trze o te boczne ścianki błotnika (nie trze mocno, a troszke). Wydaje mi się że wystarczy odgiąc to co rame trzyma w dół (ten plastikowy półokrąg), próbówałem tak i daje rade, tylko że wraca, więc musiałbym to zablokować może trytytką (plastikową opaską zaciskową). Mam w planach coś z tym zrobić, ale chyba jestem leniem. :-)

 

 

Sorry za niefachowe nazewnictwo :-( . Ale starałem się najlepiej jak umiem to objaśnić :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...