Skocz do zawartości

[3000] mtb / xc dla dziewczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Potrzebuję Waszej bezcennej pomocy w doborze roweru dla dziewczyny, bo niestety im więcej czytam i oglądam rowerów, tym mam większy mętlik w głowie.

 

Wzrost użytkowniczki to 170 cm, noga ok. 80 cm, o wagę boję się pytać, ale obstawiam ok 60kg.

 

Przeznaczenie - lasy i bezdroża, okazjonalnie może wypad na Jurę czy w "lżejsze" góry, zatem typowe mtb. Doświadczenia w takiej jeździe użytkowniczka nie ma zbyt wiele, ale ma zapał i rower powinien umożliwić rozwinąć ten obszar zainteresowań :)

 

Rozmiar koła - po przeczytaniu połowy internetu na ten temat i paru jazdach próbnych uznaliśmy, że celujemy w 27,5. Rower raczej nie będzie prędko modyfikowany, ale fajnie by było, gdyby oferował przy tej kwocie nowe standardy, jak chociażby taperowaną główkę ramy. Miałem też nadzieję znaleźć coś z powietrznym amortyzatorem, chociaż nie wiem, czy warto za to w tym przypadku umierać.

 

Rocznik - myślałem o znalezieniu czegoś z 2014 roku, ale jest z tym obecnie już dosyć ciężko. Zwłaszcza sklepy w mojej okolicy już są pod tym względem mocno wyczyszczone, a rower dobrze byłoby przymierzyć, chociaż w przypadku dobrej okazji można by zaryzykować. W każdym razie pogodziłem się z szukaniem tegorocznego modelu.

 

Co do preferowanej geometrii ramy - użytkowniczka raczej nie lubi leżeć na rowerze, więc może dobrym rozwiązaniem byłoby coś z serii dla kobiet, gdzie mamy z automatu krótszą górną rurę. Dodatkowo w takim rowerze dostajemy siodełko dopasowane pod damską anatomię. "Męskie" ramy nie są wykluczone, ale w takim wypadku raczej trzeba by się przymierzyć.

 

Nieśmiało dodam, że istotnym kryterium jest też wygląd roweru - musi się podobać :)

 

Kwota 3000 jest już naciągnięta do granic możliwości (startowaliśmy z 2000) i jest to kwota, w której cena powinna się zamknąć po negocjacjach (czyli obstawiam, że szukamy roweru z ceną katalogową do ok. 3200).

 

Moje propozycje do oceny (2015):

Author Traction ASL http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-damskie-asl-275/author/traction-asl-275-2015

Radon 6.0 Lady http://www.bikecenter.pl/p16214,radon-zr-lady-27-5-6-0-purple-white-2015.html

Romet Jolene 3.0 http://www.bikko.pl/rower-gorski-romet-jolene-27-5-3-0-2015.html?gclid=CMvnk6W9scQCFUzKtAod2hsA2w

 

Za Authorem, mimo trochę słabszego osprzętu przemawia fakt, że da się do obejrzeć na żywo i się podoba. Radon jest bardzo fajny, najtańszy, wygląda dobrze, ale tu z kolei brak możliwości przymiarki i powietrznego widelca... i weź tu człowieku bądź mądry  :icon_confused:

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas musiał być ten http://velmar.pl/merida-juliet-2014-promocja-cali-od173cm-p-928.html bo ciemne ramy się nie podobały. A teraz trochę go tuninguję: opony Rocket Ron + amortyzator Spinner Aeris i z wagą schodzę z 13,5kg na 12kg, nadal mieszcząc się w 3 tysiącach. Rama niestety bez tapera. 

 

Sorki, ta konkretna oferta jest bez sensu, bo tylko 20 cali...

 

O tutaj http://www.bikko.pl/rower-gorski-merida-juliet-100-b-2014.html , ale cena bez sensu. Na jesieni były po 2100 zł, może uda się coś potargować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych wszystkich Author albo Radon bo mają poszerzana rurę sterową - sztywniejsze i bardzie przyszłościowe rozwiązanie. Co do osprzętu Radon trochę lepiej wypada ale jak macie możliwość przymiarki Author'a to też jest plus. U nas po okolicy jeździ jedna Pani na tym rowerku (Traction ASL) i muszę przyznać że prezentuje się zacnie :) Z resztą sam mam taką ramę (ale koła 26" i męską :) ) a dobry kolega ma Context'a 27,5 z 2014 (w 2015 jest to właśnie Traction 27,5) i też sobie bardzo chwali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszerzana główka ramy w tym wypadku nie ma żadnego znaczenia, po pierwsze teoretyczny wzrost sztywności nie jest w tym wypadku do niczego potrzebny, po drugie gdyby chcieć zmieniać amortyzator (choć te zamontowane są porządne) to obecnie są dostępne nowoczesne amortyzatory 27,5" z klasyczną sterówką.

Reasumując - poszerzana główka sterowa w obecnej sytuacji i w tych rowerach to marketing.

 

Merida jest żenująco wyposażona, jaki jest sens jej kupowania tego nie wiem, co z tego, że jest tańsza skoro ma kowadło zamiast amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest w tym co piszesz - nie patrzałem na to z tej strony. Ale jak jest opcja mieć w rowerze coś nowszego to dlaczego nie ;) Ale z drugiej strony jak nie ma różnicy a można mieć lepszy osprzęt hmmm.... Dobra koniec bo jeszcze więcej wątpliwości wprowadzimy niż rozwiejemy ;) Ja za Author'em jednak bym obstawiał ewentualnie za Radonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasową pomoc. 

 

Muszę przyznać, że pierwszy raz na tym forum słyszę, że taperowana główka nie jest absolutnym wymogiem przy 27,5 - wszędzie do tej pory jednak pojawiał się argument, że żadnego sensownego amora na prostej rurze nie można dostać. Coś się zaczęło w tym temacie zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nie kombinuj, obecnie są dostępne a w ubiegłym roku nie były, więc jest lepiej, dotarło ?

Niczego nie musi brać dla świętego spokoju.

Sam w ubiegłym roku nie zalecałem klasycznej główki ramy, ale jak widać producenci amortyzatorów zmienili zdanie, więc i ja zmieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty jesteś taki agresywny jesteś? Zły dzień masz to idź pojeździć to się uspokoisz trochę :P Nic nie kombinuje tylko doradzam według mojego uznania słusznego z resztą. Co z tego że nagle producenci zrobili jedna czy dwie partie ze zwykła sterówka. Jak za rok znikną to będziesz odradzał znowu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan napięcia przedmiesiączkowego. :)

 

"Żadnych dostępnych" to raczej nie ale zgodnych z potrzebami to moze być trudniej. Kupowanie sprzętu odrobine na wyrost, z założeniem ze można chcieć coś zmienić ma sens. Za 5 lat równie dobrze moze pojawić sie kwestia zakupu nowej całości. (5 lat to kawałek czasu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odkopać temat, bo pojawiły się nowe okoliczności, a konkretnie nowy bicykl. 

Mimo, że raczej nie planowaliśmy uderzać w kierunku 29era, to okazało się, że moje dziewczę bardzo dobrze poczuło się dosiadając Cube'a Access WLS Race. Możemy go mieć za cenę w granicach założonego budżetu. Przyznam, że mam mieszane uczucia co do rozmiaru 29 przy takim wzroście - ale skoro się dobrze na nim czuje, to chyba najważniejsze? Zastanawiam się, jak to się sprawdzi, kiedy wjedziemy do lasu, a nie po chodniku pod sklepem (mam na myśli kontrolę i zwinność roweru). 

No i drugie pytanie - czy pod względem mechanicznym mamy tu jakieś wyraźne słabości? Osobiście nie widzę (może poza brakiem taperowanej główki, ale już ustaliliśmy, że to nie jest niezbędne), ale nie zaszkodzi spytać bardziej obeznanych w temacie :)

 

http://www.cube.eu/en/bikes/woman-like-series/access-wls/cube-access-wls-race-27529-blacknpurple-2015/

 

Romet odpadł z powodów estetycznych oraz bardzo sztywnej polityki cenowej sklepu, więc porównujemy to teraz do Authora Traction ASL z pierwszego posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak jak kolega wyżej zastanawiam się nad zakupem Romet/Author. Zastanawia mnie jedno, w Romecie jest korba Deore ale na octalnik'u. Author jest wyposażony w nowe Alivio z zintegrowaną osią. Czy w tym przypadku korzystniejszą korbą jest Deore na octalniku czy nowe Alivio ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam pytanie :
 

Tak jak kolega wyżej zastanawiam się nad zakupem Romet/Author. Zastanawia mnie jedno, w Romecie jest korba Deore ale na octalnik'u. Author jest wyposażony w nowe Alivio z zintegrowaną osią. Czy w tym przypadku korzystniejszą korbą jest Deore na octalniku czy nowe Alivio ? 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...