Skocz do zawartości

[Koła] Zmniejszenie wagi kół 26"


Geiger

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów, 

 

Ostatnimi czasy trochę chciałbym zmniejszyć wagę roweru MTB HT, nie walczę o każdy gram, ale po przemyśleniu wyszło na to że najwięcej zyskałbym po zmianie amortyzatora i kół. 

 

Amortyzator już został wymieniony przed zeszłym sezonem, teraz na nowy sezon chciałbym odchudzić koła. I tu prosiłbym was o pomoc i radę. 

 

Moja waga to 78 kg, przed sezonem będzie 75 kg. Jazda głównie wypady w góry, singletrack Smrek, Rychleby i ostrzejsze zjazdy. Kwota jaką mogę przeznaczyć na zmiany to około 800 zł. 

 

Koła aktualnie mam takie:

 

Koło przednie - 974 g ( moja waga)

Koło tylne - 1169 g (moja waga)

( waga kół to waga bez gum i tarcz )

 

1) Obręcze Alexrims XD SPORT - 480g/sztuka (ze strony producenta)

2) Kaseta SRAM PG-1030 - 395g ( ze strony producenta )

3) Piasta przednia HB-M435 - 260g ( za strony sklepu int. )

4) Piasta tylna FH-M435 - 453g ( ze strony sklepu int. ) 

5) Dętki Schwalbe Light - 175 g/sztuka (moja waga )

6) Opony Schwalbe Smart Sam - 640g/sztuka ( moja waga )

7) Tarcze Shimano SM-RT30 180mm - 206g/sztuka ( moja waga )

8) Szprychy - aluminium cieniowane 32 sztuki na koło - waga około 234g ( wyliczone z masy kół po odjęciu reszty )

 

Chciałbym zejść na kołach do około 1500 g komplet. Jeśli chciałbym kupić takie koła to musiałbym brać pod uwagę tylko używane. Ale mam wątpliwość czy jest sens? Może nie opłaca się wymieniać obręczy tylko same piasty które są i tak najsłabszym ogniwem mojego roweru.

Proszę o jakieś wskazówki i rady co byście zrobili na moim miejscu. 

 

Napisano

Jeśli już coś zmieniać dla samego ubytku masy to nie piasty, a obręcze i opony. 

 

Inna sprawa, że rzeczywiście piasty, które posiadasz nie są najwyższych lotów. Ale póki pracują nie wiem czy jest sens w nie ingerować, czy nie lepiej odłożyć trochę pieniędzy i złożyć od początku lekkie koła. Bo może okazać się, że za piastami pójdą szprychy, a nadal zostaniesz z półkilogramowymi obręczami.

Napisano

Właśnie nie byłem pewny na czym mógłbym urwać masę w tych kołach. Jeżeli chodzi o złożenie nowych kół od podstaw to jak wyglądałoby to cenowo? Jakie piasty i obręcze byłyby godne polecenia w moim przypadku? Chciałbym zbić masę, ale nie kosztem wytrzymałości i bezawaryjności. 

Napisano

Witaj.

Masz budżet ok. 800zł , tak ? W takim razie nie jesteś skazany na używany zestaw kół .

Ja zamówiłem swojego czasu koła na bikestacji w cenie 899zł i łącznej masie 1471g , przy czym kiedy ja kupowałem koła , same obręcze stanowiły ok. 50%ceny.

Tu moja recenzja :

http://www.forumrowerowe.org/topic/144079-kola-dt-swiss-xr3500-novatec-d711d712/

 

Tak się składa że te same obręcze bikestacja sprzedaje dziś za grosze :

http://www.bikestacja.pl/pl/obrecz-dt-swiss-xr-3500-26-czarna-xr350-60-7157.html

Wyślij im wiadomość , czy i za ile mogli by złożyć zestaw kół poniżej 1500g.

Pozdrawiam !

Napisano

Składać nie ma sensu chyba, że masz zaufaną osobę co umie to zrobić. Koła w góry to już musi być konkret. Osobiście na Twoim miejscu kupił bym gotowce http://allegro.pl/kola-dt-swiss-xr350-370-aerolite-1495g-50-ceny-i4940159079.html lub http://allegro.pl/dt-370-straight-pull-dt-xr-4-2d-pillar-1608gramow-i4900202445.htmla stare zostawił awaryjnie gdyby coś się działo z nowymi albo miałeś awarię. Nie zajmują dużo miejsca i jeść im dawać nie trzeba ;)

Napisano

Jeśli już coś zmieniać dla samego ubytku masy to nie piasty, a obręcze i opony. 

 

Inna sprawa, że rzeczywiście piasty, które posiadasz nie są najwyższych lotów. Ale póki pracują nie wiem czy jest sens w nie ingerować, czy nie lepiej odłożyć trochę pieniędzy i złożyć od początku lekkie koła. Bo może okazać się, że za piastami pójdą szprychy, a nadal zostaniesz z półkilogramowymi obręczami.

Podpisuję się pod tym czym tylno można. Skuteczne zbijanie masy kół jest skuteczniejsze im dalsze od osi obrotu. Lepiej zainwestować w lekkie obręcze i np alu nyple niż w lekką piastę i plastelinowe szprychy.

Napisano

Jestem w szoku że w takich cenach można kupić koła o takiej wadze. Nie ma nigdzie haczyków po za tym że koła są na 75 kg ? ;) 

 

Jak pisze matis1906 używa takich obręczy z masą przekraczającą ich nośność zalecaną ... ale czy to nie jest ryzykowne? Nie chciałbym hamować na jakimś zjeździe twarzą po tym jak mi koła się połamią :P 

 

Zaglądnąłem też na poleconą stronę bikestacja i są tam dwie fajne moim zdaniem propozycje:

 

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/bikestacja-kola-skladane/mtb/kola-do-hamulcow-disc/kola-do-tarcz-centerlock/kola-dt-swiss-xr-3500-26-deore-xt-centerlock-1595g-40-taniej-32029.html

 

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/bikestacja-kola-skladane/mtb/kola-do-hamulcow-disc/kola-do-tarcz-centerlock/kola-notubes-ztr-crest-26-deore-xt-centerlock-1530g-30-taniej-30358.html

 

Co myślicie i jak je porównacie do tych z Aledrogo?

Napisano

Wież jeden użytkuje na nizinach a Ty chcesz w górach i to dość ostro. Miałem kiedyś komplet co spokojnie wytrzymywał lekkie szlaki i szutry. Jaja się zaczynały jak zaczęła się sekcja z kamieniami i korzeniami. Dlatego przy mojej wadze ponad 90kg wyleczyłem się z lekkich rzeczy.

 

Do tych kół z bikestacji mam jedno ale czyli piasty XT a konkretnie bębenki. Coś co dawniej było nie do pomyślenia. Szukał bym czegoś na piastach DT Swiss i z limitem wagi w okolicach 100kg.

Napisano

 

 

Jak pisze matis1906 używa takich obręczy z masą przekraczającą ich nośność zalecaną ... ale czy to nie jest ryzykowne? Nie chciałbym hamować na jakimś zjeździe twarzą po tym jak mi koła się połamią

A spotkałeś się z sytuacją u kogokolwiek że w takim przypadku koła się połamały i ktoś źle skończył?  Na pewno problemem mogą być centry i odczucie pływania w mniejszym lub większym stopniu, tyle.

Napisano

Połamać to się raczej kolega nie połamie ale jak mu pęknie obręcz co się zdarza to kibel jest naprawdę niezły. Od wracania z buta do kwestii finansowych włącznie.

Napisano

Poszperałem po Bikestacji i patrząc na te promocje które tam są można naprawdę fajne koła złożyć. 

 

Co powiecie o piastach DT Swiss 350 i 370 ?  Są lepsze od XT ? Jak do nich mają się piasty NovatecNovatec NT-D711SB  ?

 

Tylna 370 jest w promocji: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola-czesci/piasty/tylne/piasta-tylna-dt-swiss-370-centerlock-50-taniej-30312.html

Przednia 350 : http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola-czesci/piasty/przednie/piasta-przednia-dt-swiss-350-center-lock-100mm-5mm-7715.html

Obręcze : http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola-czesci/obrecze/26/obrecz-dt-swiss-xr-3500-26-czarna-xr350-60-7157.html

Szprychy: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola-czesci/szprychy/szprycha-dt-competition-1-8-1-6-1-8-czarna-35126.html

 

I z takiego układu mam masę: 1517g

Cena: 920 zł

 

Czy taki zestaw wart jest tej ceny ? Co myślicie ?

Napisano

Tylna piasta DT370 jest dość przeciętna. 2 zapadki szału nie robią.

Lepszy już Novatec 712, który ma 3 albo 4 zapadki.

Piast XTka nie bierz, za dużo roboty. Często przychodzą źle zakontrowane, trzeba to składać od nowa.

Napisano

Co do tych XR3500 - masa w granicach 340-350g. Faktycznie są lekkie i wąskie , moje ponadto były zestawione ze szprychami 2x1.5x2mm i pomimo tego nie miałem stresu jadąc w terenie. Zakładając zwykłe , nie cieniowane szprychy zwiększysz dodatkowo sztywność całego koła. Jestem podobnego zdania co kolega Ziemko iż najważniejsza jest masa na zewnątrz koła. Bo to właśnie masa rotująca wpływa na przyspieszenie , zmianę kierunku/zwinność .

 

Napisano

Kolega Daveo z forum i .... piasty DT 350 ( nie 370 które są bez ratcheta !! ) , do tego Revolty ,Rockety , Raidery i jakieś cieniowane szprychy. Nie będzie to 1450 g , ale będzie szeroko i pewnie 

M

Napisano

W XC czy nawet lekkim AM za szeroko (22,5 zrozumiem ale 24, 27mm szer/wew)... i za ciężko.

 

Z lekkich i szerszych polecam WTB KOM i23 (408g/26") dość drogo ale jest i szeroko i lekko niestety także drogo. A takie nie do zaj*****a to Mavic XM319. 445g/26", spawana, 19mm szer/wew spokojnie łyknie oponę 1,8-2,2 (deklarowane 2,3").

 

 

 

Co powiecie o piastach DT Swiss 350 i 370 ? Są lepsze od XT ?

DT są z pewnością trwalsze ale 370 IMHO przepłacona. Wybierając między produktami DT wybrałbym 350 ale jeśli miałbym brać między tymi trzema chyba wybrałbym  XT (ale mimo to mam DT 350 :D )

Napisano

Budżet 800zł jest chyba najgorszym budżetem do wyboru kół :)

Bo pozwala na wybór tylko dobrych piast lub tylko dobrych obręczy ;)

Ja bym na miejscu kolegi naciągnął nieco budżet, lepiej trochę poczekać i dołożyć do kół za 1000zł lub polować na okazję.

 

koła za 800zł czy 900zł na dt 370 raczej się nie opłaca, za dużo zainwestowane, a w zamian za mało się otrzymuje.

Ja u siebie mogę polecić takie koła

Za 1050zł

Piasta przód 350s (tutaj bym się nawet nie upierał przy DT tylko zamienił ją na Novateca 711, cena 20zł niższa, waga 50gramów mniejsza, a działanie takie samo)

Piasta tył 340s (zdecydowanie lepiej niż dt 370, bo jest wyposażona już w system star ratchet, wadą w stosunku do 350s jest brak możliwości konwersji na oś 142/12mm, ale to może być nieistotny detal)

Obręcze WTB KOM i23 26' lekko, szeroko i bez obaw o wytrzymałość

Szprychy Pillar PSR TB2016 idealne połączenie masy i sztywności

Mi wychodzi masa szacowana 1590gramów dla przedniej novateca i 1640gramów dla przedniej dt 350s i cena 1050zł z novateciem na przodzie i 1070zł z dt 350s na przodzie

Pozdrawiam

Napisano

Złożyć złożysz ale nadal przepłacone. 370 to kiepski wybór bo te piasty za swoją cenę oferują za mało.

 

@@dawid, a jak oceniasz mój zestaw? Piasty DT 350, obręcze WTB Frequency i23 29", szprychy DT Champion, nyple alu DT (poprzednio były piasty Deore M590, szprychy Sapim Laser, Obręcze Mach1 Neo Disc 29er). Nie mam pojęcia jak się ma wytrzymałość Freqency do KOM'a. Sam jestem zadowolony choć myślę ze wziąłem komponenty jak leci :P

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc w postaci rady :) 

 

Choć się długo nie odzywałem ( praca 13h dziennie ) to nadal w głowie mieliłem rożne opcje i zestawienia kół. 

 

Aktualnie tak jak mi radzono naciągam budżet do 1000 zł +- 100 zł  i taki oto zestawik sobie wymyśliłem. 

 

Obręcze:

Obręcz DT Swiss XR 3500 26''  350 g sztuka. 

Piasta przednia:

Piasta przednia DT Swiss 350 Center lock 32h 100mm/5mm

Piasta tylna:

Piasta tylna DT Swiss 340 Classic Centerlock 32h

Szprychy:

Szprycha DT Swiss Competition alu 1.8-1.6/1.8 czarna

Nyple:

DT Swiss Nypel Alu Prolock 1.8mm x 16mm czarny

 

Waga mi wychodzi około 1440 g i cena 1138 zł. 

 

Proszę o ostateczne opinie, spostrzeżenia i wskazówki.

Jedyna moja obawa to plastyczność tych obręczy, choć moja aktualna waga już prawie 76 kg. 

 

Napisano

O obręcze się nie martw , przy Twojej wadze dadzą radę. Ja miałem szprychy cieniowane na 1.5mm i przy wadze 78-80kg nie było tragedii.

Sztywności półkilogramowej obręczy nie ma co oczekiwać , ale jak ma być lekko to obręcze uważam za dobry wybór ( cena super ).

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo się waham jeszcze nad tymi kołami: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-zircon-207-6-srub-26-czarno-zielone-7554.html

 

Wiem że są trochę cięższe, ale dzięki temu też wytrzymalsze i sztywniejsze. Mój rower ma też zielone elementy i bardzo fajnie kolorystycznie pasowałyby do mojego roweru.

 

Ale nie wiele mogę w internecie znaleźć na temat tych kół. Czy ktoś może coś o nich wie, co to są za piasty dt swiss?

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...