eseli Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Witam Stanąłem przed cięzkim wyborem jakim jest wymiana roweru - stary cube analog na pełnego fulla. Zastanawiam się nad Commencialem meta Am3 650b 2014 lub canyon nerve al7.0. Dodatkowo wybór utrudnia commencial meta Am3 2015 ale trzeba poczekać dobre parę miesięcy choć sprzedawca poleca 2014 Czy opłaca się czekać na AM3 z 2015 ?? Cena ta sama. Mieszkam blisko gór - także codziennie wjeżdzam żeby zjechać Czy wybierając rower z napędem sram 2x10 nie będzie problemów z podjazdami ? nie mam na myśli jakiś harkorowych podjazdów. Głównie lokalnie Beskid śląski / Szyndzielnia / szczyrk / Rychleby. Prosze o każdą podpowiedz. Pozdr
grzegorz1988wroc Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 W napędach 2x10 młynek zostaje, a srodkowa i blat jest zamieniony na jedną pośrednią. U siebie mam 24x32x42 kaseta 11-36, przy zmianie na 24x38 odchodzi najcięższe przełożenie 42/11, 38/11 daje prawie to samo co 42/13.
jahoo84 Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Bardziej zjeżdżać czy podjeżdżać? Bo jak pierwsze to meta, drugie canyon. Napęd sram da rade w górach przełożenie 24x36 jest ok najwyżej zmienisz sam młynek na 22. Zauważ że w mecie na 2015r masz 1x11 a tu już wszystkiego nie podjedziesz i pewnie na zjazdach będzie brakowało no chyba że masz łyde jak...
Sol Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 A pod jakim względem Canyon jest lepszy zjazdowo?
eseli Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Napisano 15 Grudnia 2014 Bardziej zjeżdżać czy podjeżdżać? Bo jak pierwsze to canyon, drugie meta. Napęd sram da rade w górach przełożenie 24x36 jest ok najwyżej zmienisz sam młynek na 22. Zauważ że w mecie na 2015r masz 1x11 a tu już wszystkiego nie podjedziesz i pewnie na zjazdach będzie brakowało no chyba że masz łyde jak... W mecie am v3 na 2015 jest SRAM X7 2x10 spd
jahoo84 Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 A pod jakim względem Canyon jest lepszy zjazdowo? Poprawione
beskid Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 O ile w HT jestem w górach zwolennikiem 3-blatu to w takim sprzęcie to zdeczka nieporozumienie. Zbędny balast a czasem i kłopot. Co masz podjechać to podjedziesz tym bardziej, że taki rower nie ma "obowiązku" szybko i zwinnie pojeżdzać.
jahoo84 Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Ok już widzę o który model chodzi. Ja bym poczekał na 2015 dla tego Peka.
beskid Napisano 15 Grudnia 2014 Napisano 15 Grudnia 2014 Również poczekał bym na tego z RS Pike na pokładzie
Mod Team Pixon Napisano 16 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2014 Napisz do naszej łódzkiej rowerzystki @@alkor, ona w tym sezonie czerpała radość z jazdy na Mecie. Może się czegoś ciekawego dowiesz
eseli Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Napisano 16 Grudnia 2014 Dlaczego co? Sprecyzuj pytanie. Dlaczego czekałbyś na tego RS pike ? nie zawsze nowszy znaczy lepszy
jahoo84 Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 Bo na tą chwile jest do jeden z najlepszych widelców na rynku? Poczytaj o nim trochę to sobie sam odpowiesz pytanie, ja jako użytkownik tego widelca pod koło 29i skok 140 jestem zachwycony. Pocztaj http://emtb.pl/test-rock-shox-pike-2014/
maroko777 Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 osobiście jeździłem na kilku metach i kilku modelach canyona... jeżeli osobiście miał bym wybierać to wybrał bym canyona ze względu na zawieszenie (czterozawias z linkiem horsta).... jednozawias commencala nie podchodzi mi wogóle... ale wiadomo każdy ma inne preferencje i oczekiwania...
grzesiowu Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 z tego co wywnioskowałem z lektury netu to meta na 2015 to jest nowa generacja tej ramy więc raczej sprzedawcy chcą się pozbyć metek 2014 i starszych bo to może się okazać gorący kartofel. Inna sprawa jak będzie z dostępnością nowych met; ludziska mogą się na nie rzucić
eseli Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Napisano 16 Grudnia 2014 już w mecie z 2014 - " rama oparta na systemie zawieszenia z kultowego modelu Supreme DH, tutaj nie można już mówić o prostym 1-zawiasowym zawieszeniu ale o kompletnie nowym 4-zawiasowym systemie z "pływającym" damperem oraz z niskim środkiem ciężkości " z tego co wywnioskowałem z lektury netu to meta na 2015 to jest nowa generacja tej ramy więc raczej sprzedawcy chcą się pozbyć metek 2014 i starszych bo to może się okazać gorący kartofel. Inna sprawa jak będzie z dostępnością nowych met; ludziska mogą się na nie rzucić dostepność jest taka że już ich nie ma
maroko777 Napisano 16 Grudnia 2014 Napisano 16 Grudnia 2014 jak meta jest czterozawiasem to ja jestem księdzem...
alkor Napisano 17 Grudnia 2014 Napisano 17 Grudnia 2014 Napisz do naszej łódzkiej rowerzystki @@alkor, ona w tym sezonie czerpała radość z jazdy na Mecie. Może się czegoś ciekawego dowiesz Czuję się wywołana do tablicy;) bo owszem przejeździłam sezon na Mecie AMv3(która zresztą szuka nowego domu* ).Więc Eseli jak masz pytania to dwaj, może uda mi się pomóc. Na razie co do zdolności podjazdowych Mety.... kolega to kiedyś doskonale ujął: "Mety są bardziej zabawowe - pod górę raczej średnio - tragedii nie ma, i jak masz łydę to podjedziesz, ale na innych sprzętach będzie łatwiej. Za to w dół więcej funu." I ja się podpisuję wszystkimi kończynami. Plus, jak dla mnie, jak chce Ci się czekać na nowe roczniki to odpuść v3 tylko się v4 zainteresuj. Dostępne jeszcze są tylko w późniejszych dostawach. *uprzedzam pytanie- nie, nie dlatego ze uważam ze to zły rower. ps. Maroko to opisy z rowerowego.com... (uff, bo na HB spora część to moja sprawka i by mi przykro było, ze mnie hejtujesz;), szczególnie jak tak długo się nie widzileiśmy;))
Rulez Napisano 17 Grudnia 2014 Napisano 17 Grudnia 2014 jak meta jest czterozawiasem to ja jestem księdzem... Jest czterozawiasem ponieważ ma 4 "zawiasy", jednak nie ma HorstLinka i działa jak jednozawias. Również systemy virtualne są w większości czterozawiasami, a działają zupełnie inaczej ...
jahoo84 Napisano 17 Grudnia 2014 Napisano 17 Grudnia 2014 Czterozawias to Czterozawias musi mieć horsta.
tobo Napisano 17 Grudnia 2014 Napisano 17 Grudnia 2014 Nie musi. Czterozawias ma cztery zawiasy, czterozawias z Horstem ma zawias przy osi na dolnym elemencie wahacza przed osią koła.
g286 Napisano 18 Grudnia 2014 Napisano 18 Grudnia 2014 Nie wydaje się wam że porównywane rowery troszkę zbyt się różnią ? Nerve AL to "klasyczne" 120 mm skoku z kątem główki 69,5. Taki uniwersalny rower na maraton, w góry czy na mazury. Meta AM to machina do latania singli i bikeparków, 150 skoku i główka 66,5, jeśli z czymś ją porównywać to ze Spectralem AL. Inna sprawa ze bieda jeśli chodzi o osprzęt Commencalu.
eseli Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Napisano 19 Grudnia 2014 Świeżak masz na myśli mete z 2014 czy 2015 - jeśli chodzi o biedę ?
g286 Napisano 19 Grudnia 2014 Napisano 19 Grudnia 2014 2014. Ale jeśli dobrze widzę to nowy model ma zwykłą sztycę. Troszkę słabo. Hamulce DB5, napęd X7 nie urywa glowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.