Skocz do zawartości

[M446] tłoczki się nie wysuwają


Manias92

Rekomendowane odpowiedzi

 Witajcie. Mam problem z tylnym heblem M446. Ma on okolo 2 lat. Dzis zauwazylem, ze tloczki przestaly rowno sie wysowac (lewy wychodzi wiecej a prawy mniej). W zeszlym roku mialem tak samo, pomoglo rozephniecie tloczkow.

 

 Rozepchnac tylko tloczki, czy wymontowac je, wyczyscic i przy montazu uzyc pasty do tloczkow? Olej shimano mam.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topol+ już widzę jak kolega kupuje uszczelki do shimano :lol: gdzie ? Może link daj to pół Polski tam kupi. Nie ma w sprzedaży uszczelek do shimano. A link do smaru jaki podałeś jest bez sensu. Smaruje się smarem hamulce zalewane płynem DOT. Shimano pracuje na mineralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki to też uszczelka. http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/239/uszczelki-do-tloczkow-hamulcow-hydraulicznych-shimano.html

A ze sie nie smaruje,to nie znaczy ze nie można.

 

Lub napisac do  GG Trading i zapytać o uszczelki: R15 M 20,8x25, 1x2 NBR.

 

 

Edytowane przez topol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są firmy, które parają się dorabianiem uszczelek. Parę miesięcy temu w mojej pracy posypała się rozlutownica (uszelnienie w pompce). Kolega nie mógł znaleźć zamiennika, więc poszedł do takiej firmy. Nie dość, że dorobili praktycznie od ręki, to jeszcze w zadziwiająco niskiej cenie (nie pamiętam ile, 20-30 PLN/szt - takie okolice). Jak na uratowanie sprzętu za 3000 PLN to cena żadna.

A oto rowerowy dowód, że tak się da: http://www.rowerowepodhale.eu/index.php/opisytras/145-serwis-tarczowek-shimano-br-m535

Edytowane przez mklos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Smar do tloczkow stosuje się tylko w hamulcach zalewanych DOTem.

Bo?

 

Najpierw trzeba rozebrać zacisk, i zobaczyć w jakim są stanie uszczelki. wymiana to ok kilku zł jak sie wie gdzie kupić. Później nasmarować, zalać i jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie zgadzam sié z ostrzezeniem, wydaje mi sie, ze dobrze napisalem temat.

 

 Dziekujé za porady. Jutro bede dzialal. Jesli uszczelki wydadza mi sie zuzyte/uszkodzone to zamowie nowe bo uzywalem roweru w zime. Tloczki przesmaruje. 

 Czy aby wypchnac tloczki musze rozpolowic zacisk? Jeszce nigdy nie rozbieralem rowerowego a nie mam kluczy gwiazdek a juz bym pohasal :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klameczką popompuj tloczki bez klockow by sie wysuneły. Pomoze ci to je po rozkreceniu zacisku wyjac w latwiejszy sposob.

zaopatrzony rowniez w plyn/aerozol do czyszczenia tarcz hamulcowych np firmy bool, umyj wszystko. Przy dobrtm swietle pod lupą zeskanuj stan wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A ja jako mechanik samochodowy napiszę tylko, że popularne odtłuszczacze do hamulców hamulców i sprzęgieł czasami niszczą uszczelki, nie raz oringi itp. puchły w oczach po wymyciu jakimś tam sprayem, i raczej to wina gumy. Tak więc lepiej uważać bo można narobić sobie kłopotów. Najbezpieczniejszym środkiem jest Meglio i ma pałer....

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tłoczki należy wyczyścić mechanicznie, jak jest potrzeba wypolerować, zacisków nie należy niczym dotykać poza alkoholem bo skutki mogą być różne, da lakieru. Klocki trzeba wyjąc, i w zależności z czego są wypalić lub umyć.

 

Wnętrze zacisku tylko wyłącznie wytrzeć z ewentualnego brudu. Często w starych hamulcach pod uszczelką od strony zacisku zbiera sie chamski osad, trzeba go usunąć ale ostrożnie bo zacznie cieknąć.

 

Z totalnie zapieczonego zacisku można wyjąć tłoki pompką do amortyzatorów, najlepiej w 2 osoby. z dętki wycina się uszczelkę by uszczelnić dopływ powietrza, w imadło zacisnąć głowicę pompki i zacisk, pompować aż wystrzeli. zacisk owinąć szmatką by tłok nie poleciał do sąsiedniego powiatu. Gorzej ze stroną z przewodem ale też można sobie poradzić podobnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zablokować szczypcami tłoczek od strony przewodu i klamką wypchnąć przeciwległy tłoczek. Potem rozkręcasz zacisk ,palcem zatykasz otwór pomiędzy połówkami zacisku i wypychasz klamką tłoczek od strony przewodu. I pamiętaj że uszczelki są kierunkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki to też uszczelka. http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/239/uszczelki-do-tloczkow-hamulcow-hydraulicznych-shimano.html

A ze sie nie smaruje,to nie znaczy ze nie można.

 

Lub napisac do  GG Trading i zapytać o uszczelki: R15 M 20,8x25, 1x2 NBR.

U mnie te uszczelki wytrzymały 3 tygodnie. Dlatego mam mieszane odczucia co do zamienników. Wziąłem dwa komplety, i drugi komplet wytrzymał jakieś 1,5 miesiąca. Bardzo losowa jakość. od GG Trading.

Bo?

 

 

Bo smar do DOT ma bazę syntetyczną, Teoretycznie może zaszkodzić uszczelkom z Shimano. Przy zamiennikach nie koniecznie.

I tak twierdził pan z firmy dorabiającej uszczelki. Dorobili mi takie które miały banglać na tym smarze a padły szybko :). Gdzie jest złoty środek ja nie wiem. Ostatecznie wydałem kilka złotych na nowy zacisk. Bo nie chciało mi się co chwilę rozbierać go. W sumie może nawet i by mi się chciało, ale wizja, że padnie mi na wyjeździe uszczelniacz jakoś mnie nie napawała optymizmem.

Edytowane przez zdrower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek ten już dawno wyciągnęli producenci samochodów. Wiele rzeczy, które były kiedyś normalnie można było rozebrać i naprawić, dzisiaj są połączone w zespoły, bez możliwości serwisu i części zamiennych. Zysk...

Edytowane przez mklos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czesci zamiennych brak.

Jak to brak ... możesz całą klamkę kupić przecież :D Dla nich to cześć zamienna. poza tym komplety uszczelek często bywały drogie jak pół hamulca, a skompletowanie tego samemu czasami to śmieszne pieniądze. No takie czasy mamy ze mimo że wszystko jes dostępne czasami nie ma nic i trzeba improwizować jak za starych dobrych czasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zrobiłem, własnie zakończony 2gi dzień takiego tam amatorskiego xc po poligonie i musze pwoiedzieć, że zacisk działa poprawnie. Ciekawe na jak długo ^^

 Puklus nigdy nie słyszałem o polerowaniu tłoczków, rozumiem, że chodzi o wygładzenie nierówności? W samochodach tóoczki/cylinderki jak mi sie nie podobały to wymieniałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chodzi o to że cześć pracująca na zewnątrz, często posiada osad, który skutecznie upośledza działanie hamulca na nowych klockach. Niby tłoczek nie jest drogi ale to tez zależy do jakiego hamulca. Wiadomo im gładsza powierzchnia tym lepiej tłoczek będzie pracował a i uszczelki dłużej posłużą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli chodzi o te części zamienne, głównie uszczelki to jedna wielka porażka. Rozumiem że ktoś musi na tym zarobić, no ale bez przesady.. Kupujesz przód+tył XTR za ponad 1000zł i nagle nóż widelec niech Ci padną uszczelki na tłoczku.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy takie 5zł, próbowałem dobrać uszczelki do tłoczka z M575 i wymiary są tak nietypowe że nic takiego nie ma, tzn. są podobne no ale albo za szerokie o 1mm, albo za wysokie itd. Właśnie napisałem maila do GG Trading i zobaczymy co z tego będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...