Skocz do zawartości

[Amortyzator] do 1300zł - 1i1/8 pod 70kg


TopGear

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Poszukuję amortyzatora 1 1/8 najlepiej ze sztywną osią ponieważ obecny rock shox silver tk jest mało sztywny na boki .Cena jaką mogę wydać to 1300zł na sam amortyzator. Głównie jeżdżę po lesie i ważę 70kg mogę jeszcze dodać że posiadam tarczę 180mm rozglądałem się troszkę za amortyzatorami i znalazłem coś takiego:

 

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/epicon-x-xc/26-cali_amortyzator-suntour-epicon-x1-ta-rlrc-15qlc-czarny/67

 

co sądzicie o tym amortyzatorze ? A może lepiej kupić coś używanego? np. RS SID tyle że on nie ma osi sztywnej.

 

Ps.Możliwe że brak sztywności spowodowana jest przez piastę Sram MTH-306 ?

 

 

 

Przepraszam za źle napisany temat ale zagapiłem się i zapomniałem dopisać dalszą część. 

Napisano

Wiem i zdaje sobie sprawę że potrzebna będzie nowa piasta.

 

Najgorsze jest to że amortyzatorów z rurą sterową 1 1/8 i ośką qr15 jest b.mały wybór.

Napisano

Ten Epicon to bardzo fajny wideł ale za drogi. Daleko mu jakością pracy do Reby, którą wciąż idzie dostać i to w wersji dual air. Jest droższa ale to już inna klasa. Co do sztywnej osi to w jej przypadku jest kompletnie niepotrzebna bo jest doskonale sztywna. Są obecnie wystawione dwie z tym, że jedna ma 120mm skoku ale da się bez problemu zmniejszyć do 100mm. Jest jeszcze sprawa długości sterówki. Jeśli jednak nie jesteś przekonany i priorytet to sztywna oś to ten Epicon jest jedną z najlepszych propozycji.

 

A tak generalnie to ta Minuta jest najlepszym wyborem http://allegro.pl/amortyzator-manitou-minute-100mm-czarny-disc-milo-i4819593364.html

Napisano
Jest jeszcze sprawa długości sterówki.

Stary amortyzator przycięty jest na długość ~19cm więc chyba nie będzie problemu z tym .

 

 

 

Ten Epicon to bardzo fajny wideł ale za drogi. Daleko mu jakością pracy do Reby, którą wciąż idzie dostać i to w wersji dual air. Jest droższa ale to już inna klasa.

 

Podobno Reba dual air jest ciężka do ustawienia i jeszcze ta cena ~2200 to już nie na moją kieszeń. Jeżeli Reba jest lepsza to na taką jeszcze mnie by było stać :) http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100-mm-26-1-1-8-nowy-disc-i4843018619.html

 

 

 

A tak generalnie to ta Minuta jest najlepszym wyborem http://allegro.pl/am...4819593364.html

 

Nie no amortyzatory Manitou całkowicie nie wpadają mi w oko  :teehee:

 

 

 

A może jakiś Fox ? Jak z komfortem jazdy na tych amortyzatorach?

Tu mam propozycję Fox'a tyle że w systemie Tarped ;/ http://allegro.pl/fox-32-f100-ctd-qr15-nowy-26-cali-disc-2013-i4849095871.html

Napisano

Czemu Manitacze Ci nie pasują?? Od strony wizualnej mogę zrozumieć bo technicznie to zajefajne widły są. Praca również. No i ta oryginalność a nie ciągle te Fox'y czy Reby.

 

Tak o tę Rebę mi chodziło i jest jeszcze ta http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-100-mm-26-1-1-8-nowy-disc-i4843033966.html

Podobno to "chłop w szpitalu na oko zszedł" ;) A tak na serio to nie czytaj o tym systemie za dużo bo wychodzą właśnie takie kwiatki. Zawsze się znajdzie grupa "stękaczy" którym wszystko nie pasi bo mieli x widelców i ustawienie ich przerasta. Jak by pomyśleli to ustawiali by obie komory po równo i mieli by wersję Solo Air. Ale to im też nie pasowało więc RS poszedł na rękę i zrobił jeden wentyl. To prosty, porządny przy regularnym serwisie pracujący amorek. Cały problem polega tylko na tym, że jak ktoś nie wie czego chce i co chwila "kombinuje" z ustawieniem to wychodzą narzekania.

 

Co do Fox'a to się nie wypowiem chociaż to bardzo dobre widły. Mi nie pasują z kilku względów. W Twoim przypadku może być ale nie do tej ramy niestety. I znowuż nie czytaj jakoby się dało go wsadzić pod sterówkę 1 1/8" bo tak kolorowo nie jest.

Napisano
Czemu Manitacze Ci nie pasują?? Od strony wizualnej mogę zrozumieć

 

No właśnie o stronę wizualną tu chodzi :)

 

 

 

Tak o tę Rebę mi chodziło i jest jeszcze ta http://allegro.pl/ro...4843033966.html

 

Dobrze rozumie, obie te reby są w systemie solo air ?

 

 

 

 

Byłem już praktycznie zdecydowany na tego Epicona ale po tej rozmowie raczej zdecyduje się na Rebę ,gdyby jeszcze ten RS był pod oś QR15 to by było super ale w końcu wszystkiego w życiu nie można mieć :)

 

Dzięki Beskid za pomoc :)

Napisano

Nie, obie mają dwie komory do pompowania i to jest w tym najlepsze. Co do QR15 też miałem podobne myśli tyko, że ważąc ponad 90 kg plus czasem całkiem spory plecak absolutnie nie widzę już takiej potrzeby. Owszem gdybym w przyszłości przechodził na koło 650 to może zwłaszcza, że wybór większy ale na 26er to dla mnie bezcelowe.

 

Jedna uwaga dotycząca serwisu. Dość szybko wypada go zrobić aby wiedzieć jakie jest smarowanie i aby amorek służył bardzo długo.

  • Mod Team
Napisano

 

 

No mój jest pod zwykłą ośkę.

Panie a to giełda jest?

Maniek na pewno jest dobra opcja, ale skoro ci nie pasuje wizualnie to epicon. To bardzo dobry widelec, jest tańszy i prosty w serwisie, a ośka 15mm zapewnia większą sztywność. nowe roczniki mają już porządne uszczelnienia wiec jest ok. Zapytaj w acivii o jakiś rabat, dla forumowiczów zdarzają sie zniżki.

 

Pan Piotr nawet by ci koło zaplótł jak byś chciał :P

Napisano

Zdecyduje się jednak na RS jest 300 zl droższy od epicona ale w zamian nie musze kupować nowej piasty oraz jest to amortyzator o półkę wyższy.Co do sztywności to nie pozostaje mi noc innego jak mieć nadzieje ze wszystko będzie w porządku.

 

 

Jezeli tarcza hamulcowa pod obciążeniem zmienia swoje położenie (dobrze przykręcona jest do piasty) względem zacisku to winą jest brak sztywności pomiędzy piastą a amortyzatorem ?

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli podczas hamowania tarcza sie przesunie, to wina piasty, bo prawdopodobnie wyskoczyła z haków. Była za lekko dociśnięta czy przykręcona.

Napisano

No to dziwny przypadek. Może masz coś uszkodzone/wyrobione przy zacisku samego amorka i szybkozamykacz już tak nie łapie. Ale to już jest naprawdę skrajny przypadek. Inny to uszkodzona piasta tylko czy masz na kulkach czy na maszynach??

Napisano

Inny to uszkodzona piasta tylko czy masz na kulkach czy na maszynach??

Na kulkach.

 

 

 

Tak myślałem ze wina może lecieć w piaście ale pierw kupie zacisk jezeli nic to nie da to jeszcze będzie czekala mnie wymiana piasty.

Napisano

Zdjęcia nie jestem w stanie zrobić ale po prostu gdy rower jest w powietrzu to tarcza hamulcowa obraca się bez "otarć" o klocki tak samo gdy prowadzę rower bez obciążenia ale wystarczy że na niego wsiądę to automatycznie podczas jazdy (nawet prosto) słychać jak tarcza ociera się o jeden z klocków. Próbowałem już różnych sposobów : skręciłem mocniej samozamykacz aby silniej dociskał piastę do amortyzatora , rozkręciłem piastę wyczyściłem i ponownie skręciłem a nawet skręciłem piastę mocniej niż to jest zalecane lecz bez żadnych efektów. 

  • Mod Team
Napisano

Nie masz luzu na ośce ? moze masz źle skontrowane koło lub padnięty gwint  którymś miejscu, bo nie może sobie latać tak o bez powodu.

Napisano

 

 

A jaką masz tarczę? Jest idealnie prosta?

Posiadam tarczę Shimano Deore XT RT76 180mm , Można tak powiedzieć tzn nie licząc mikroskopijnych odgięć jest idealnie prosta :)

 

Nie masz luzu na ośce ? moze masz źle skontrowane koło lub padnięty gwint  którymś miejscu, bo nie może sobie latać tak o bez powodu.

Nie. Nie no wydaję mi się że jest wszystko ok z gwintem . Kontra jest raczej dobrze zrobiona.

 

Mam często te problemy u klientów. Rozwiązaniem jest przejście pod ośkę 15QLC

 

Chyba to będzie nieuniknione 

 

Malo sztywne koło lub / i malo sztywny widelec


Mało sztywne koło tzn. ? chodzi że jest źle zaplecione ?

 

 

 

Mogę dodać że koło delikatnie bije mi na boki oraz jeden z z dolnych goleni amortyzatora ( dokładnie chodzi o tą łapkę co trzyma amortyzator) jest obdarty z lakieru i tych "ząbków" natomiast drugi goleń pozostał w prawie idealnym stanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...