domingez Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 witam, ostatnio lancuch zaczal mi skakac po kasecie (shimano cn-hg 54). przebieg to 1300km. postanowilem zainwestowac w nowy. kaseta Sram PG1030 11-36, 10v , korba Shimano M522, 42-32-24. czy do 80-100zl znajde lancuch w miare wytrzymaly i kompatybilny z reszta podzespolow ? z gory dziekuje!
seraph Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Jeśli stary łańcuch skacze to raczej nie oszczędził kasety i nowy też będzie skakał Można zainwestować w łańcuch Shimano wysokiej grupy np XT, Ultegra lub łańcuch Campagnolo. Nie mam jednak doświadczenia z łańcuchami 10sp, ale tak jak mówiłem nowy łańcuch raczej się nie przyjmie. Wrzuć zdjęcia kasety do tematu z oceną napędów to i doradzą lepiej.
Roonin Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 1300kmi już po łańcuchu?? Rany...w sezonie kupował bym łańcuch co miesiąc.
herosa Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 Oto, co o serwisowaniu łańcucha pisze sport-profit: Łańcuch Łańcuch i zębatki utrzymywać w czystości, odpowiednio smarować i 2 razy w roku kontrolować zużycie. W odpowiednim czasie zmienić łańcuch /rowery wyścigowe po ok. 2000 km, MTB po ok. 1500 km/. Chroni to zębatki i jest tańsze niż ich wymiana. Więc się zgadza
Roonin Napisano 8 Listopada 2014 Napisano 8 Listopada 2014 U mnie poczciwe HG5x wytrzymują przynajmniej dwa razy tyle. Tyle że łańcuch regularnie czyszczony i smarowany. I nie mówię tu o przeskakiwaniu tylko pomiarze granicznego zużycia.
mariusz231 Napisano 9 Listopada 2014 Napisano 9 Listopada 2014 Ciekawe jak autor watku dbal o ten lancuch, co sie wlasnie skonczyl u mnie kiedys hg40 wytrzymalo prawie 2000. Wszystko zalezy od dbania o naped ale rowniej o sposob jazdy. Poszukaj moze od dwoch wyzej wymienionych czegos od kmc ale tylko z grupy X10-9x