Skocz do zawartości

[amortyzator]z jakim skokiem wybrać?


Green7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W moim obecnym amortyzatorze skok wynosi 100mm, a sag' u w ogóle nie ma.Jak bym kupił amortyzator powietrzny i ustawił sag np. na 20mm to zostaje 80mm skoku.Czy należy wybrać amortyzator ze skokiem 120mm, aby geometria roweru się nie zmieniła?

Napisano

Kup widelec ze skokiem 100mm, ustaw porządnie SAG i będzie dobrze.

 

Jeśli w Twoim widelcu nie ma ugięcia wstępnego, jest źle ustawiony lub badziewny. Ale nie patrz przez pryzmat tego na zakup nowego.

Napisano

No to wszystko jasne bo blisko mu do atrapy tym bardziej jak mało ważysz. Nie mniej jednak moja rada to bardzo częsty przegląd i "psiukanie" Brunoxem. Nic lepszego nie wymyślisz bo ten typ tak ma.

Napisano

Czyli wybrać ze skokiem 120 czy 100mm jak bym ustawił sag 20mm?

 

Błędnie rozumujesz dokładając te 20mm SAG'u do skoku samego widelca i stąd pewnie pomysł z tymi 120mm. Tak to nie działa ponieważ i w jednym i drugim przypadku SAG możesz mieć ustawiony na te okolice 20mm co nie zmienia samej wartości skoku. Nadal będziesz miał te 100mm czy 120mm. Aby się precyzyjnie "bawić" z ugięciem wstępnym potrzeba amorka na sprężynie powietrznej. Niestety to już "prawdziwe" amortyzatory i nie kosztują mało.

 

Napisano

1. Skoku nadal będziesz miał 100mm, tyle że tym razem efektywnie wykorzystywanego.

2. Rozumujesz od złej strony. Rama powinna być zaprojektowana z uwzględnieniem ugięcia wstępnego. Jeśli go nie ma (lub jest go zbyt dużo), to źle i właśnie wtedy geometria jest zachwiana.

Napisano

Porządnie czyli jak?Jak ustawię np. na 20mm, to pozostanie 80mm skoku i przez to będzie zmieniona geometria roweru.

1. A nie wpadłeś na to że producent podaje geo uwzględniając poprawnie ustawiony SAG?

 

2. SAG ustawia się pod zastosowanie a nie tak żeby mieć konkretne ugięcie. Przykładowo dla XC SAG wynosi 15-20%, dla enduro 20-25%, dla FR czy DH wartość ugięcia wstępnego jest jeszcze większa.

 

3. Błędnie myślisz jeśli uważasz że amortyzator ma się jedynie uginać. Rzeczywistość jest nieco inna. Otóż aby amortyzator poprawnie pracował musi nie tylko uginać się czy najechaniu na przeszkodę ale też się rozprężać wjeżdżając w nią.  I dlatego właśnie ustawia się SAG. Wartość podana jako "skok amortyzatora" odnosi się nie do głębokości ugięcia a do całkowitej długości na jakiej pracuje amor w obie strony. To właśnie usiłują Ci wytłumaczyć beskid i Fenthin

Napisano

Poza tym geometria i tak się trochę zmieni, skok i sag to nie wszystko, jest jeszcze długość całego widelca. U mnie Reba okazała się ponad cm niższa od XCRa przy pełnym rozprężeniu.

 

Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!

Napisano

 

 

Jaki polecacie amortyzator do 1000zł?
Sprawny ;) A na poważnie to za tą cenę można mieć już używanego Epicon'a (dla Ciebie stara wersja z rurą sterową 1 i 1/8" i osią 9mm) czy RS Recon'a. Możesz  też - jeśli interesuje Cię wyłącznie powietrze - zastanowić się nad Riadon'em czy RST First 26 Air. IMHO dobrą propozycją jest też Rock Shox XC30 26 TK (ale za to fani powietrzaków mnie zjedzą :/ )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...