Kacpi998 Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Witam! Posiadam Krossa Level A6 2014. Od jakiegoś już czasu w czasie pedałowania odczuwam chrupanie oraz dobiega do mnie dziwny jednostajny dźwięk. Kręcąc pedałami do tyłu gdy rower stoi oprócz cykania bębenka słuchać owe chrupanie/stukanie. Byłem w jednym serwisie, facet się przejechał i stwierdził, że nic się nie dzieje. Za jakiś czas zdecydowałem się, że sam się za to zabiorę. Źródło problemów najprawdopodobniej pochodzi z tyłu, bo korba nie ma luzów i kreci się bezszelestnie, a obie przerzutki są dobrze wyregulowane. Stwierdziłem, że to piasta. Rozkręciłem, okazało się ze po stronie napędowej nie było jednej kulki. Dorzuciłem, nasmarowałem i skręciłem. I wszystko wróciło do normy. Nic nie chrupie, nie ma dziwnych odgłosów. Po około 25 km znowu to samo tylko dużo głośniej. Oddałem do następnego serwisu. Panowie pojeździli, pomierzyli i stwierdzili, że koronka 11t jest zużyta. Wymienili, rower odebrałem, ale dalej jest to samo. Dodam, że napęd jest wyczyszczony i naoliwiony zielonym FL. Czy może tak być, że takie chrupanie jest normalne dla napędu SRAM? Czy przyczyna problemu może leżeć w bębenku? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacpi998 Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Dodaje film. Może komuś coś przyjdzie do głowy w temacie. http://youtu.be/x14LQJTPjZ4 Czy za ten problem może odpowiadać bębenek? Czy może jednak ten napęd tak ma i nic się na to nie poradzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Ile ma przejechane? Sprawdzałeś zapadki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Bębenek do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Brak smaru w bębenku, prawie na pewno zniszczone bieżnie i kulki. Gdybam że cały element - ze względu na niedostępność części zamiennych - do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacpi998 Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 No to super. Rowerem łącznie mam przejechane w porywach 1200km. Nie wiem dokładnie od kiedy zaczęło mi tak zgrzytać, ale na pewno przez większość tego czasu. Mam rozumieć, że cała piasta jest do wymiany, tak? Brak smaru w bębenku, prawie na pewno zniszczone bieżnie i kulki. Gdybam że cały element - ze względu na niedostępność części zamiennych - do wymiany. Jesteś tego na w 100% pewien? Nie ma opcji by to jakoś zregenerować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Nie no jak to w porę zauważyłeś to aż takiej tragedii być nie powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacpi998 Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 @@talento259, Niestety nie. Najprawdopodobniej przejeździłem tak z 600 km . Pewnie będę musiał się rozejrzeć za nową piastą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 No to rzeczywiście. Jakby było to coś rzędu góra 50km to jeszcze by może przeszło ale 600km to już pewnie same opiłki tam zostały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacpi998 Napisano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2014 @@talento259, Myślę, że pewnie odrobina benzyny doprowadziła do takiej sytuacji, mimo że zawsze obchodzę się z nią ostrożnie. Prawdę mówiąc od początku podejrzewałem, że jest to bębenek, reszta działała bez zarzutu. Powinienem był się zabrać za to od początku i nerw sobie oszczędzić . Zabiorę się za to najwcześniej po Wszytkich Świętych. Mam, więc czas by skombinować nową piastę i szprychy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 "Regeneracja" może polegać na wyczyszczeniu i posmarowaniu jeśli poszczególne części nie są jeszcze uszkodzone - szczególnie bieżnie. Czy jestem pewien? Po serwisowaniu setek kół na 99 procent jestem Zanim kupisz nową piastę otwórz starą - może jeszcze warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacpi998 Napisano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2014 @@tobo, Czy myślisz, że możliwe jest, aby w fabryce poskąpili smaru i stąd taka sytuacja? Z benzyną w tamtych okolicach obchodzę się bardzo rzadko, a jak juz to w naprawde niewielkich ilościach i w taki sposób, że to niemożliwe, aby tam się coś dostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Możliwości jest kilka: kiepski materiał kulek, konusów, bieżni, mało smaru, kiepskiej jakości smar, kiepskie uszczelnienie bębenka od strony korpusu i/lub konusa głównego. Mam na co dzień styczność z "rekordzistami" którzy potrafią w ciągu kilkunastu dni się rozlecieć Nie ma "niemożliwe". To tania piasta która nie ma być wieczna, wręcz nie może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.