BGee Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Witam Was Mam do wyboru dwa dobre (moim zadaniem) amorki i nie wiem który wybrać. Jeden to SR sountour duro DJD 100MM a drugi to Marzocchi Drop Off IV i który jest lepszy ??
tobo Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Marcok ma chyba większy skok niż Sr? Za to ma chyba asystę powietrzną? Jeśli ją ma to bardziej uniwersalny będzie Marzocchi, w mieście asystę można użyć ewentualnie jako pseudoplatformę, czyli pompując więcej ograniczyć bujanie. W działaniu prawie na pewno M będzie lepszy. Lepszość jednak zależy od preferencji.
BGee Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 Jak to od preferencji ?? Czyli lepszy byłby Marok ??
tobo Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Chyba preferencje użytkownika są podstawowym kryterium wyboru sprzętu. Widelce te różnią się co do zakresu dostępnych regulacji (chyba), mają różne skoki a Sr potrzebuje interwencji tuningowej by uczynić jego pracę dobrą.
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Jeśli to jest Duro starszy niż z przed 2012 roku to nawet nie patrz na niego. Starsze modele miały plastikowe tuleje ślizgowe, byle jakie uszczelki, czarne lagi które się bardzo szybko wycierały , bardzo słabej jakości tłumik. Ogólnie amortyzator pracował bardzo tępo. Nie polecam starszych modeli. Następna generacja Duro to już zupełnie co innego. Pracą nie ustępuje widelcom z górnej pułki. Poznasz go po jasnych anodowanych lagach górnych, ośce Qlock 20 mm Daj jakieś linki do tych widelców zobaczymy konkretnie.
BGee Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 A ten Marzocchi Drop Off IV ?? Z tej aukcji http://olx.pl/oferta/rower-dirt-street-sprzedaz-zamiana-CID767-ID6yYJt.html jest ten amorek, a może jakiś polecicie ??
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 To jakiś składak, golenie ma od innego. Pisałeś że amor ma być do jazdy po mieście i terenie, ale jaka jazda ? W mieście dirt/street czy po prostu do normalna jazda i od czasu do czasu pokonywanie s schodów murków, ale bez typowego nawalania. A teren co konkretnie jaki teren ? Jeśli normalne MTB nawet dość agresywne i jeśli nie ważysz jakoś bardzo dużo to nie potrzebujesz Marzocchi z serii DJ. Zadeklaruj dokładniej styl jazdy i wagę.
BGee Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 Miasto płaska jazda czasami jakieś schodki murki. A teren to ubity piach, lekkie błoto, droga kamienna, drogi leśne i duże płyty
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 To nie potrzebujesz takiego klocka jak DJ czy Duro. Do jakiej kwoty szukasz ?
BGee Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 max 300 może być nowy i używany a skok max 120mm ale wolałbym 100. Czemu Marzocchi Drop Off IV ten nie może być
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Nie twierdzę że nie może być, ale szkoda pchać takiego kloca do tego typu jazdy, to są ciężkie amory. Poza tym jak patrzę na te zdjęcia... co on ma z tymi korkami na koronie ? To jakaś padaka. Dozbieraj troszkę kaski i kup coś typowego do XC. I w lepszym stanie, bo ten marcok to jest raczej nieporozumienie.
BGee Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 A nie da rady żadnego do 300 zł?? Nawet dobrej używki ?? Znalazłem takie : http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-czarny-2013-pivot-i4488875074.html http://allegro.pl/nowy-amortyzator-suntour-xcr-hlo-26-v-brake-disc-i4521363227.html http://allegro.pl/amortyzator-rst-omega-tnl-26-1-1-8-widelec-w-wa-i4568238193.html
triper Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Jak ja widzę takie wynalazki jak ten Marcok to od razu trzeba w niego włożyć kasę, ma tak obziorane kapsle że od razu widać brak dobrego serwiu, ktoś to jakimś kluczem za dużym czy czymś odkręcał... wymienione folenie górne, znaczy albo poprzednie pękły, albo się zatarły, jak pękły to znaczy że amor był katowany, jak się zatarły że nie miał serwisu, a jak nie miał serwisu to na pewno ma teraz luzy na ślizgach, a jak ma luzy totrzeba wymienić ślizgi... czyli na początek od razu trzeba kase władować i nadal masz starego zajeżdżonego amora... dlatego uważam że trzeba dozbierać, czasy super hiper używek za 300 zł się skończyły już. A nie da rady żadnego do 300 zł?? Nawet dobrej używki ?? Znalazłem takie : http://allegro.pl/am...4488875074.html http://allegro.pl/no...4521363227.html http://allegro.pl/am...4568238193.html Suntour XCR działa haniebnie, ma plastikowe ślizgi i jest tępy. To zły wybór. Z RST to tylko FIRST, ale one są drogie nowe a używki nie widziałem. W tej cenie to brał bym to: http://allegro.pl/amortyzator-suntour-epicon-1-1-8-140mm-i4564328289.html
BGee Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Czyli ten co wysłałeś jest dobry ?? Znalazłem jeszcze 2 : http://olx.pl/oferta/widelec-amortyzator-26-rst-1-1-8-gila-ml-z-blokada-CID767-ID58jNd.html http://olx.pl/oferta/amortyzator-spinner-300-CID767-ID48Bh3.html
jasinski21444 Napisano 3 Września 2014 Napisano 3 Września 2014 http://allegro.pl/amortyzator-suntour-epicon-1-1-8-140mm-i4564328289.html Bierz tego Epicona i nie marudź , nic lepszego od niego w tej cenie nie znajdziesz .
BGee Napisano 3 Września 2014 Autor Napisano 3 Września 2014 A będzie pasował, po za tym że ma koło 26 cali ??
jasinski21444 Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 Jeżeli masz ham tarczowy to będzie pasował
BGee Napisano 4 Września 2014 Autor Napisano 4 Września 2014 Nie mam tarczowe, w ogóle z przodu hamulcu nie mam
jasinski21444 Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 To bierz Epicona . A tak na przyszłość to nie wliczając dyscyplin takich jak street czy dirt to hamulec z przodu jest hamulcem podstawowym
BGee Napisano 4 Września 2014 Autor Napisano 4 Września 2014 Spoko, zapamiętam. Jak chciałem kupić inny gościu kazał mi zmierzyć ile ma długości pod kierownicą. Czyli na 100% będzie pasował ???
triper Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 Pod kierownicą ? Zmierz jaką wysokość ma główka w twojej ramie, dolicz do tego wysokość sterów i mostka i wtedy porównaj to z długością sterówki w oferowanym amortyzatorze, jak sterówka w amorze będzie krótsza od tego co pomierzyłeś u siebie to może być problem, chyba że różnica nie będzie większa jak 0,5, resztę skompensujesz ewentuanie podkładkami pod mostek albo dotniesz rurę jak się okaże że jest za długa, lepsza za długa niż za krótka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.