Skocz do zawartości

[singlespeed] jak to zmajstrowac ?


wormage

Rekomendowane odpowiedzi

no wiec mam pytanie takie jak w tytule. ja wiem ze jest kilka tematow o singlespeed ale tam nie znalazlem nic czego szukalem. wir\em tak mniej wiecej co robic ale zeby czegos nie zepsuc wole sie upewnic. czy ktos mogly opisac krok po kroku co zrobic zeby sie przezucic na singla ?

moja rama to kona clump jakby to mialo jakies znaczenie. i czy bedzie sie to wiazalo z dodatkowymi kosztami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję w temacie bedziesz potrzebować nową piastę np. takie coś - http://www.rowerowy.com/piasty/reborn/grind.html , a oprócz tego jeszcze napinacz łańcucha (gdyż Twoja rama ma pionowe haki jeśli się nie mylę) np. http://www.rowerowy.com/single_speed/napinacz/rl3.html . Tak więc koszty będą niemałe...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

au... to sie lekko zawiodlem, liczylem na mniejsze koszty no ale coz jak trzeba to trzeba. chociaz moze warto sie zastanowic w takim wypadku nad pozostawieniem przerzutek ?

a nie daloby sie zrobic to troche inaczej ? bez dokupywania tych elementow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem patenty zrobione z przerzutki... Żeby to zrobić musiałbyś ustawić przerzutkę na rozsądnym przełożeniu (na moje oko któreś ze środkowych w kasecie), linkę przywiązać gdzieś do ramy, żeby nie puściła (ew. jakis inny patent) i łańcuch skrócić tak, aby wózek przerzutki był możliwie jak najbardziej równolegle do ziemi i dolnej rury ramy.

Ale może niech wypowie się w tej sprawie ktoś mający singla...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsza możliwość to skrócenie łańcha to optymalnego minimum i założenie przerzutki jako napinacza. Nie trzeba nawet linki montować. Zakładasz przerzutke już z prawie maksymalnie skróconym łańcuchem. przerzutke regulujesz śrubkami tak jak normalnie przy nastawianiu napędu. Kasete zostawiasz. Zmiana przełożenia śrubką nie trwa tak długo i nie jest trudna więc np. możesz jechać na miejscówke na najmniejszej zębatce a jak dojedziesz to śrubokrętem zmienić sobie na największą. Zamiast oryginalnej przerzutki możesz zakupić jakiegoś SIS'a (nawet używanego) bo to tanie a jak sprężyna się wyrobi (może się to szybko zdarzyć) to nie ma co płakać.

 

Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest założenie reduktora do kaset (tutaj) lub jeżeli masz wolnobieg to reduktora do zębatki BMX, tylko, że tutaj mogą wystąpić problemy z długością ośki itd. (tutaj). Możesz też zmienić piaste na BMX SS, ale to za duże koszty i mało rozwojowe gdybyś chciał wrócić do przerzutek. Potem długość łańcucha możesz doregulować półogniwami (halflinki na allegro) i jak Ci się uda to nawet napinacz nie jest potrzebny. Jeżeli dalej jest za luźno to kupujesz napinacz. Albo taki montowany zamiast przerzutki albo przykręcany do dolnej rury tylnego trójkąta. (tutaj przykłady)

 

Jak Ci się uda to możesz próbować skracać łańcuch i próbować go montować na przełożenia, jest troche roboty, ale jak się uda to nie ma kosztów prawie wcale (tylko rozkuwacz do łańcucha). Możesz też użyć wcześniej wspomnianych półogniw do tej operacji. Pzdr!

 

PS. Gdyby coś było niejasne to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre (choć niezbyt tanie rozwiązanie) to kupno reduktora i napinacza singlespeed. Reduktor - 69 zl, napinacz ~80 i wszystko chodzi cacy, bez zbędnych przerzutek :rolleyes:

Ja mam teraz Sore i bardzo mocno skrócony łancuch (błąd przy montażu ale cóż :/) i napina bardzo dobrze. Nie hałasuje zbytnio. Jak ktoś ceni przerzutki to moze kupic sobie jakaś z mocną sprężyną i lekko skrócić lancuch. Ale co single to single :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego reduktora nie trzeba. Jak masz kasetę np sram 5.0 to rozkładasz ją, wyjmujesz podkładki które są pomiędzy koronkami kasety. Zakładasz na bębenek, wkładasz ostatnią koronkę, tę z ząbkami i przykręczasz.

 

Jak rama ma dobry kształt do robienia singla, to uda się naciągnąć łańcuch bez napinacza, jednak może być tak ze łańcuch nie będzie naciągnięty dostatecznie, a będzie szorował o ramę. Wtedy bierzesz przerzutkę i wkładasz w łańcuch, regulująć odległość śrubką z napisem H. Niedawno widziałem taki patent pod sklepem w olstynie, że był usunięty wózek z przerzutki i zostało jako napinacz samo górne kółeczko z przerzutką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej napinacz zrobic ze starej przerzutki. Po prostu przewleka sie linke hamulcowa przez przerzutke (tylko taka trzyma sie na korpusie przerzutki bo mocowanie w klamce jest grubsze niz w manetce), przerzutke regulujesz pod dana zebatke i jezdzisz.

Mam kilku kumpli trialowcow, oni potrafia jeszcze zrobic napinacz z ramienia v-ki ale to juz wyzsza szkola jazdy. Moze jakis trialowiec sie wypowie jak to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje to nie jest to żaden problem, nie chce mi się teraz tłumaczyć jak. Jeżeli znajde chwilke czasu to spróbuje to zmajstrować.

 

Co do tego twojego patentu z linką to ktoś z Dartmoor Klubu (tak mi się wydaje) miał taki, tylko to jest zupełnie niepotrzebne bo biegu i tak nie zmienisz tylko roboty dokładasz bo tak samo możesz to zrobić śrubką regulacyjną. (jak jest za krótka wystarczy wkręcić dłuższą i będzie większa możliwość regulacji) Bynajmniej tak jest w SIS'ie. Chyba w pozostałych grupach system regulacji działa tak samo (jest tak samo zbudowany). Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wlasnie robiliśmy tak w klubie Dartmoorowców:P ja tak mam - zamiast manetki po prostu linke hamulcową , bolcem do góry i juz, robiłem tak ponieważ wolę miekkie przełożenia i śrubka nie starczyła na regulacje, a singla mam tak: przezutka Acera,do tego kaseta i nic wiecej. I jest fajnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam pytanie czy zamiast napinacza takiego klasycznego do single speed (tego "prawie" jak tylna przerzutka ) mozna by zastosowac napinacz do lancucha montowany do suportu - chcialem zmontowac sobie single speeda na starej ramie gt ktora niestety nie ma haka (najpierw go zlamalem i w czasie poszukiwan nowego kupilem nowy rower a stary polamany hak gdzies zaginal). Zastanawiam sie czy zeby zbudowac singla bedzie on mi niezbedny czy moze uda sie cos wykombinowac zeby sie bez niego obyc - jest to stary gt i jest problem z dostaniem haka do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...