Skocz do zawartości

[Napęd] - zwiększenie prędkości roweru


blady74

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

Kupiłem używany rower Nishiki Touring Master Pro 7 RB (zdjęcie w załączeniu) z 2012 r.

- Hamulce rolkowe,

- nexus 7,

- rama aluminiowa roz.51cm,

- koła alu. wzmocnione 28 cali ALEXRIMS Linus

- opony schwalbe lugano 700 x 23c, 

- korba firmy FSA.

Dałem za niego 1.100 zł. 

Nie wjeżdżam na nim pod strome górki (17%) brakuje biegów (o czym wspominałem w innym wątku na tym forum - http://www.forumrowerowe.org/topic/168500-tylna-przerzutka-w-piascie-mozliwosc-rozszerzenia-zakresu/page-2?do=findComment&comment=1558797).

Pomijając kwestię braku biegów na niektórych wzniesieniach, mimo wąskich opon w porównaniu z drugim typowo crossowym rowerem (ten miał hybrydą być pomiędzy rowerem crossowym a szosowym) nie jeżdżę na tym rowerze znacząco szybciej w porównaniu z rowerem typowo crossowym.        

Pytania:

1) jak (w jaki sposób, co wymienić) zwiększyć prędkość roweru (myślę o rozwiązaniach technicznych, nie o wzmożeniu wysiłku fizycznego)?

2) jaki byłby koszt inwestycji (min./max)?

3) czy warto to czynić mając na uwadze cenę zakupu?

4) jeśli odpowiedź na pytanie nr 3) byłaby negatywna - to możecie wskazać [sorry wiem że to nie ten wątek dyskusji] jakiś sensowny rower (markę) crossowo-szosowy w cenie do 1.500 -1.600 zł.     

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie. 

 

 

Napisano

Żeby jechać szybciej to większa koronka z przodu i mniejsza zębatka z tyłu. Ale to z kolei spowoduje, że ciężej będzie ci podjeżdzać. Jedyne wyjście to to, wspomniane w innym wątku trójtarcz z przerzutką z przodu plus napinacz.

 

Napisano

Już o tym pisałem w poprzednim temacie. Masz na tyle duże przełożenie, że braki są w Tobie. Siłę raczej masz, więc musisz popracować nad kadencją.

Rower sam nie przyśpieszy, chyba że wstawisz silnik, ale jaki to ma sens?

 

Jak nogi nie zakręcą, to nawet korba 54 nie pomoże. Według mnie przeszkodą nie jest sprzęt, a kondycja i wytrenowanie. Do poczytania: http://www.forumrowerowe.org/topic/159593-problem-szosowka-na-szosie-gorsza-od-gorala/

 

Jako przeróbkę mógłbym proponować zmianę kierownicy na szosową, ale za dużo z tym problemów przy obecnym napędzie.

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi.

A czy możliwe jest wybebeszenie obecnego napędu i zastąpienie go napędem klasycznym (w podobnym modelu zastosowano shimano sora).

1) czy ma to sens?

2) jaki to koszt?

3) czy koła do wymiany?

4) co z hamulcami rolkowymi, też do wymiany?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.

Napisano

1. IMO nie, tak jak pisałem wyżej. Z tego co piszesz wynika, że zmieniając sprzęt chcesz być na poziomie zawodników Pro Tour, a to niemożliwe.

2. Policz koszt 2 przerzutek, korby, łańcucha, kasety, 2 manetek, piasty i przeplotu koła (prawdopodobnie jeszcze nowe szprychy, bo obecne będą za krótkie).

3. W tylnym piasta, przednia może zostać

4. Zależy jaką dasz piastę, można trafić na:

http://www.rowerystylowe.pl/p-2956/piasta-tylna-pod-hamulec-rolkowy-shimano-nexave

http://www.rowerystylowe.pl/p-2721/piasta-shimano-fhim45-36-gts-nexave-7-speed

Trzeba zwrócić uwagę jakie kasety wejdą najlepiej 8 lub 9 rzędowe brać.

 

Taki masz rower? http://www.nishikibikes.dk/touring-master-pro-7-rb-herre/

Może być problem z mocowaniem tylnej przerzutki do ramy, musiałbyś dać zdjęcie okolic piasty.

Z tego co widzę to brak mocowania pancerza dla przedniej przerzutki, być może dałoby radę wykorzystując przerzutkę z dolnym prowadzeniem linki korzystając z mocowań linki od tylnej piasty. Tak samo do weryfikacji na zdjęciach. Alternatywa to nowość z poziomym prowadzeniem linki, gdzie pancerz wchodzi bezpośrednio do przerzutki. Do tylnej można dać pełny pancerz, więc problemu nie ma.

 

Kombinować fajna sprawa, ale ja nie widzę dokąd zmierzasz. Napisz w czym rzecz, czego oczekujesz od roweru i czego w obecnym brakuje.

Napisano

Trzebaby też zmierzyć szerokość montażową tego Nexusa. Bardzo prawdopodobne jest to, że widełki ramy są szersze niż szerokość tylnej piasty szosowej i wtedy nici z przeróbki. No i pozostaje jeszcze kwestia haka. Podejrzewam, że rama ma poziome haki koła i nie jest wyposażona w miejsce do montażu haka przerzutki. No jest jeszcze możliwość kupna piasty http://ctbike.pl/shimano-sg-s700-alfine-cl-36ot-piasta-tylna-11-biegow.html ale jak sądzę nie jest to akceptowalna opcja. Spyl ten rower, dołóż ewentualnie i kup jakąś szosę.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

W załączeniu kilka zdjęć ramy z rejonu mocowania piasty.

Też mi się wydaje, że widełki ramy pod piastę z nexusem są bardziej rozchylone niż w przypadku zwykłej piasty. 

Odległość pomiędzy widełkami licząc od ich wewnętrznej strony to 13 cm.

Gdyby było za szeroko w porównaniu z kasetą szosową to nici z przeróbki?

Z góry dzięki za odpowiedzi


Sorry.

Oto linki:

http://w869.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/1rJHW7TocFl/1b16wuk/1409073523/201408261702
http://w869.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/4mnPScP0H6P/e5ik0e/1409073523/201408261704
http://w869.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/aDbHwUqZkPx/1ra9gz0/1409073523/201408261703
 

Napisano

Hamulca tarczowego nie zamocujesz, chyba że są adaptery montowane na ramę.

Przerzutkę być może da radę, ale trzeba się przymierzyć. Szukasz takiego mocowania: f-shimano-przerzutka-tylna-tourney-rd-ty

lub adaptera: przerzutka_tylna_hak_adapter_1.jpg

Napisano

A moglibyście coś polecić w klasie średniej.

Wolę dołożyć niż coś za chwilę wymieniać.

Może macie jakieś typy.

Skoro rower mnie kosztował 1.100 zł, to nie chciałbym wydać więcej niż 300 zł (mac 400), ale jeśli miałbym dołożyć jeszcze 100 gdyby było warto, to dołożę.

I wciąż pytanie czy warto.Czy nie po prostu jeździć i jeszcze raz jeździć

Pozdrawiam    

Napisano

Ale przecież musisz wymienić prawie cały napęd. Nawet jak pójdziesz na łatwiznę to czeka cię kupno piasty, przeplot koła więc i szprychy trzeba nabyć. Do tego kaseta, przerzutka tylna, manetka, hamulec tylny, linki i pancerze i jakieś mocowania do pancerzy. I dodatkowo nie wiadomo jak wąski łańcuch będzie współpracował z koronką korby. Trudno będzie zmieścić się w 300-400zl z kupnem i montażem tego wszystkiego. A o osprzęcie średniej klasy przy tym budżecie możesz raczej zapomnieć chyba, że po używkach pojedziesz. Nie bardzo widzę sens takiej przeróbki. Ekonomiczny przede wszystkim.

Napisano

Dzięki.

Czy obliczyłbyś dla mnie Ugupu wariant wymiany wskazanych elementów średniej klasy? Szacunkowo jeżeli można.

Pozdrawiam.

Z góry dzięki. 

Napisano

I wciąż pytanie czy warto.Czy nie po prostu jeździć i jeszcze raz jeździć

Według mnie obecnie nie warto wymieniać. Zbadaj to tylne koło, czemu tak szybko staje, ćwicz kadencję i ciesz się rowerem.
Napisano

Sorry że mendzę 

Ale jakiś drobny kosztorys w zakresie średniego sprzętu, który musiałbym zakupić chcąc zmienić napęd.

1) Co koniecznie należy zakupić 

2) Jaki to rząd wielkości (700-800 zł)?

Pozdrawiam i z góry dziękuję.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...