Mentos Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 Jak w temacie. Mam w Giancie starą korbę White Industries przystosowaną (zębatki XT na 5 dziur) do łańcuchów 8 biegowych. Chcę przejść na 9'kę zmieniając kasetę i łańcuch (przerzutki mam na 9'kę). Czy to zadziała ?. Teoretycznie nie za bardzo bo skoro węższy jest łańcuch niż 8'ka to odległości między blatami na korbie też powinny być mniejsze jak i węższe zębatki. Nie chce mi się przekładać do drugiego roweru bo to za dużo roboty, pozatym trzebaby trochę pojeździć. Spotkałem się jednak z opinami że to będzie chodzić :034: Ma ktoś doświadczenie z taką kombinacją ?
fylyp Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 bedzie pasować. Odległości między zębatkami w korbie są dużo większe niż w jakiejkolwiek kasecie i przerzutka zmienia biegi tak samo (ten sam skok) Na ząbki też wejdzie. Są dużo węższe niż szpary w łańcuchu. Czyli dla korby i przerzutki przedniej nie ma znaczenia jaki jest napęd (8 czy 9)
Mod Team Odi Napisano 5 Lipca 2006 Mod Team Napisano 5 Lipca 2006 Chodzi bezproblemowo, zrobiłem tak ponad 12 kkm.
Ecia Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 Czyli dla (...) przerzutki przedniej nie ma znaczenia jaki jest napęd (8 czy 9) No, tu się nie zgodzę. Mój przedni, stary LX na 8 biegów (561), którego wcześniej używałam zgodnie z przeznaczeniem, nie chciał współpracować z nowym napędem na 9 przełożeń - prowadnica nie łapała łańcucha, prześwit był za szeroki. Musiałam użyć kombinerek i trochę ją ścisnąć. Dopiero po tym zabiegu pracuje bez zarzutu. Pozdrówko korygujące .
CezaryCezary79 Napisano 6 Lipca 2006 Napisano 6 Lipca 2006 Witam Zmieniam naped z 7 na 9'kę... mam starą korbe która na razie zostanie suntour'a Korbe mam do zmiany ale nie teraz brak funduszy , tylko czy mogę na niej smigać jakiś czas czy szkoda łańcucha? (poczekać i kupić inną korbę?)
Schwefel Napisano 6 Lipca 2006 Napisano 6 Lipca 2006 No, tu się nie zgodzę. Mój przedni, stary LX na 8 biegów (561), którego wcześniej używałam zgodnie z przeznaczeniem, nie chciał współpracować z nowym napędem na 9 przełożeń - prowadnica nie łapała łańcucha, prześwit był za szeroki. Musiałam użyć kombinerek i trochę ją ścisnąć. Dopiero po tym zabiegu pracuje bez zarzutu. A ja się nie zgodzę z Ecią Jakieś 200km temu przeszedłem z napędu 7-mio do 9-cio biegowego. Do wymiany poszedł komplet oprócz przedniej przerzutki (SISa do którego mam wielki sentyment). Jak wiadomo SISa daje się do napędów 5,6,7 biegowych i działa ok, ale u mnie zmuszony jest do pracy na 9-cio biegowym napędzie i jest ok. Ot kwestia dobrej regulacji. Tak więc przerzutka też nie ma wiele do liczby biegów.
Mentos Napisano 6 Lipca 2006 Autor Napisano 6 Lipca 2006 Dzięki za odpowiedź. Co do przerzutek to ja mam takie doświadczenie z przednią, że stara LX DownSwing mi nie zabardzo chciała chodzić nawet na 8 biegach. Nie, że nie zmieniała albo nie miała zasięgu ale trudno było ją ustawić by nieocierała na dopuszczanych przełożeniach, zwłaszcza środek z przodu x przedostatnie z tyłu. Co do tylnej to nawet stare 7 biegowe (nie agrafki) chodzą na 9'kę ale długości ramion pantografów są jednak inne i te na 9'kę dostosowane mają większe skrajne zapasy skoku wózka.
Ecia Napisano 6 Lipca 2006 Napisano 6 Lipca 2006 U mnie, Schwefel, regulacja nic nie dawała. Przerzutka przy zmianie biegów po prostu nie zbierała łańcucha. Po zwężeniu prowadnicy wszystko jest w najlepszym porządku. Pozdrówko majsterkowiczowskie .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.