Skocz do zawartości

[do 3000] rower na wertepy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

mój stary Giant poszedł w proch i pył, po nastu latach intensywnego użytkowania jego remont po prostu przestał mieć sens, bo musiałbym de facto wymienić cały osprzęt. Stąd też zamierzam kupić nowy rower. Zależy mi na czymś maksymalnie bezawaryjnym, budżet jest mniej istotny. Oznaczyłem go na 3000 zł, choć chętnie zszedłbym niżej.

 

Warunki fizyczne: mam 182 cm i ważę 76 kg, 

Do czego rower: podtrzymanie kondycji plus wypady z żoną/dziećmi (czyli wchodzą w grę czasem sakwy/fotelik/przyczepka), urwanie kilku kilogramów też się przyda

Planowane przebiegi: 100% szuter/wertepy/las. rower nie będzie wykorzystywany na asfalcie, nie będzie również wykorzystywany w górach (może sporadycznie), bo mieszkam w na niżu. Dzienny przebieg 20 - 30 km 3 - 4 razy w tygodniu. Wyprawa po 50 i więcej kilometrów nie częściej niż raz w miesiącu.

 

Dotychczas jeździłem na standardowych 26'', ale przejechałem się też 27,5'' i 29'' i ten akurat parametr nie jest kluczowy.

 

Po dość intensywnej lekturze forum mam kilka typów, tylko im więcej czytam, tym większy mam mętlik w głowie, stąd prośba o pomoc.

 

Początkowo optowałem za czymś takim

 

http://allegro.pl/rower-mtb-27-5-cross-traction-xt-ham-hyd-rock-shox-i4389692666.html

ale znalazłem o nim mało informacji, a na stronie producenta był w zdecydowanie innej specyfikacji, stąd pojawiła się wątpliwość

Potem znalazłem kilka innych ciekawych

 

http://allegro.pl/rower-romet-rambler-29er-r-line-3-0-kamera-tablet-i4376229658.html

http://allegro.pl/tytan-northtec-gravity-deore-alivio-kola-27-5-i4384885566.html

http://allegro.pl/super-osprzet-rower-mtb-expert-disc-eurobike-i4395655110.html

http://allegro.pl/mtb-medano-photon-02-hydraulika-deore-slx-rockshox-i4403500000.html

http://allegro.pl/rower-corratec-x-vert-motion-26-2014-bon-300-zl-i4394123791.html

 

W efekcie wiem mniej niż więcej. Nie chciałbym przeszarżować z doborem komponentów, zwłaszcza że zależy mi raczej na niezawodności w sensie długości eksploatacji (przy stałej konserwacji oczywiście). Zakładam przebieg sezonowy na poziomie 4 tysięcy kilometrów, chciałbym by rower bez remontu przejechał kilka sezonów.

 

pozdrawiam

Napisano

Bejker,

dzięki za odpowiedź. W tym Crossie jest możliwość wyboru ramy i 27,5 i 29, więc to nie jest kluczowe. Macie może pomysł, skąd taka cena? bo jeśli idzie o osprzęt, to wydaje się naprawdę rozsądny za powyższą cenę. Nie wiem tylko, jak będzie się spisywać widelec.

 

Czy w tej cenie uda się dorwać coś lepszego?

 

Napisano

Bejker, 

to akurat jest firma bułgarska, ale masz rację, to nawet kraj do tańszego montowania niż Polska.

Tak jak wcześniej pisałem, cena akurat nie jest najistotniejsza. Raczej kupuję rower na kilka lat i zależy mi, żeby służył mi jak najdłużej, bo kolejne poszukiwania napawają mnie przerażeniem.

Napisano

Rulez, 

bardzo Ci dziękuję za podpowiedź, rzeczywiście fajna konfiguracja i wyższe grupy sprzętowe. Jest też trochę lżejszy, co akurat w moim przypadku nie jest kluczowe, jeżdżę dużo, ale nie startuję w wyścigach. Ale dla kogoś innego to może być istotne.

Nie mogę tylko znaleźć informacji, czym się różni widelec Rock Shox XC-30 od XC-32?

I jak wygląda z gwarancją na Shockblaze? Przy tym Crossie zakładałem, że w razie wypadku zostanę sam ze sobą, dlatego zastanawiałem się też nad Rometem RLine 3.0, tam przynajmniej jest rozbudowana sieć serwisowa.

Napisano

Ten Cross Traction ma naprawdę niezły osprzęt, właściwie tylko rama stoi pod znakiem zapytania. Konkretniej - geometria, a jeszcze konkretniej - kąt główki 71,5° :unsure: Osobiście wolałbym 69° w las. A Rock Shox XC 30 i 32 różnią się średnicą górnych goleni - odpowiednio 30 i 32 mm. Niżej wstawiam geometrię Crossa Traction do oglądnięcia.

commercial-2014_cross_14_05_29-traction-

Napisano

Rulez, 

 

Nie mogę tylko znaleźć informacji, czym się różni widelec Rock Shox XC-30 od XC-32?

I jak wygląda z gwarancją na Shockblaze? Przy tym Crossie zakładałem, że w razie wypadku zostanę sam ze sobą, dlatego zastanawiałem się też nad Rometem RLine 3.0, tam przynajmniej jest rozbudowana sieć serwisowa.

Widelce różnią się średnicą goleni 30/32 mm

Co do gwarancji - firma ma już jakąś sieć sklepów współpracujących, więc na pewno tam można realizować gwarancję ... zresztą jest od kogo egzekwować :

http://shockblaze.pl/firma

Napisano

Djzatorze,

Rulez,

bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi. Wynika ze tego, że niepotrzebnie tyle tematów wertowałem i prowadziłem poszukiwania na własną rękę, wystarczyło zapytać się na forum.

Wygląda na to, że albo zdecyduję się na Crossa i trochę więcej pieniędzy zostanie w kieszeni albo pójdę w ten Shockblaze, choć niestety placówkę partnerską mają o dwie godziny jazdy ode mnie.

 

Ta geometria ramy rzeczywiście jest dziwna. Dla mnie w ogóle wszystkie geometrie są dziwne, jeżdżę na archaiku Gianta z końca lat 90-tych, wtedy robiło się zupełnie inne kształty ram, ale za to rama Cro-Mo jest niezniszczalna.

Napisano

Fenrir,

dzięki Ci za propozycję, ale to jednak używka, choć na ciekawym osprzęcie. Ponieważ używam rzeczy aż do utraty przez nie swoich właściwości (czyli w przypadku roweru aż do zajeżdżenia), wolałbym jednak chyba coś nowego, zwłaszcza że "okazyjne" zakupy używek oznaczają często paserkę.

Napisano

A ja bym się nie bawił w wykopaliska :teehee: , zwłaszcza przy wzroście 182 cm, sam tyle mam i nikt mnie obecnie nie namówi na rower tego typu z kołami 26" .

Napisano

Nie wiem czemu 26' ludziom nie pasuje, sylwetka nie jest u wysokich ludzi aż tak wyprostowan. Ja rozumiem jak ktoś jeździ na zawody i MUSI te różnice mieć w prędkości i trakcji (w teorii w 29er trakcja to kilka stopni, procentów lepiej, przyśpieszenie gorsze o 4-5%, a zwrotność o 7-8%, prędkość niby lepsza o 6% [śr. 25km/h na 26erze w teorii - 26km/h na 29er, wow.) - jak ktoś jeździ rekreacyjnie to niepotrzebne dopłacania (chyba że ktoś stawia za cel ściganie każdego rowerzysty na ulicy ;)), takie niepotrzebne się podniecanie wielkością kół  :icon_confused:

Napisano

Po prostu na większym kole lepiej się jeździ, a im wyższy biker tym lepiej na większym kole , proste o i prawdziwe ... ale nikt ci nie zabrania jeździć na 26", tylko innych nie pakuj w kanał.

Napisano

Spokojnie Panowie,

całe życie jeździłem na 26-calowych rowerach, więc nie jest to wielki problem. Choć przyznam, że ciągnie mnie do nowości, a rowery 29'' fajnie się prowadzą. Stąd też pewnie zrezygnuję z tej używki :)

 

Napisano

A jak ma wynegocjować żeby rower na kołach 26" lepiej spisywał się w terenie ?

Podejrzewam, że nie ogarniasz różnicy w dzielności terenowej na obydwu rozmiarach, ale dużo kłapiesz ...

Napisano

W praktyce nigdy nie ujeżdzałem 29er-a więc nie wiem co i jak, ale w teorii 29er ma mniejszą zwrotność i gorsze przyśpieszenie, ale lepszą przyczepność i prędkość.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...