Skocz do zawartości

[3000zł]Przełajówka


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Przymierzam się do kupna pierwszego roweru 29", mam 192cm wzrostu. Budżet jakim dysponuję do 3000zł +/- mogą to być rowery z rynku wtórnego jak i nowe :).

Rower przede wszystkim będę użytkował na szosie, zdarzą się czasem jakieś odcinki dróg pokroju: leśne ścieżki, nieutwardzone drogi - celowałem w rower, który będzie posiadał widelec bez amortyzacji, ale nie wiem jak to wyjdzie przy innych drogach niż asfalt.

 

Zastanawiam się nad dwoma modelami:

 

Lapierre SHAPER 300

 

Merdia Speeder T3-D 2014 (używany)

Napisano

Nie chcę typowej szosówki, nie wiem czy rowery, które wymieniają należa do jakiejś sub-kategorii szosowych ale szukam czegoś z geometrią ramy podobnej do tych dwóch przykładów. Do tego prosta kierownica, jeżeli źle sprecyzowałem swoje wymagania - proszę popraw mnie, nie wiedziałem jak dokładnie sprecyzować takie rowery, z uwagi iż tego typu ramy znajduję w samych kategoriach 'Szosowe' ale jak wspominalem typowej Szosówki (którą wymieniłeś) nie chcę.

Napisano

Kellys:

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/fitness/physio-30#.U8P757FglZ8

http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2014/fitness/physio-50#.U8P8AbFglZ8

 

Spec:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/sirrus/sirrus-elite#features

 

coś na trochę grubszych oponach:

 

Kross & Scott:

http://www.kross.pl/pl/2014/urban/seto

http://scott.pl/product.php?id_cat=927&id_prod=5205

 

 

nie wiem jak to wyjdzie przy innych drogach niż asfalt.

 

 

Generalnie to poza asfaltem komfort na takim sztywnym rowerze będzie dość ograniczony.

Napisano

Radzę się jednak przejechać na jakimś  przełaju lub nawet na szosówce - kierownica daje więcej możliwości zajęcia pozycji niż rower fitness ( 3 różne chwyty), na pewno przełaj jest bardziej efektywny na szosie i nie gorszy niż fitness w terenie ...

Napisano

Kross Seto jest mniej więcej tym czego szukam jeżeli chodzi o geo roweru.

Strzałem w dziesiątkę byłby ten model:

 

http://www.kross.pl/pl/2014/urban/inzai

 

Tylko to, że to jest single...

 

Kellys też OK, czyli jeżeli chodzi o geo roweru i pozycję, najbardziej podpada mi wyżej wymieniony cross. Nie dla mnie niestety 'prawdziwa' szosówka, nie lubię jeździć w takiej pozycji jaką ona oferuje.

Napisano

Kross z linku powyżej nie jest singlespeedem.

Wracając do tematu,piszesz zastosowanie : szosa ,a pokazujesz przykłady rowerów miejskich,czasem trochę usportowionych albo "stylowych" jeśli można tego określenia użyć dla masowego produktu.

Te rowery nie służą do sprawnego poruszania się na szosie,gwarantuję,że szybko zdasz sobie sprawę z ich ograniczeń,a zmiana kierownicy na szosową będzie wymagała inwestycji wartości połowy ceny zakupu albo więcej,a efekt takiej zmiany będzie wątpliwy ze względu na "wydłużenie" górnej rury.

Rodzaj kierownicy nie ma wiele wspólnego z pozycją na rowerze.Można znależć crossa/fitness/trekkinga o bardzo sportowej geometrii i szosówkę z bardzo zrelaksowaną pozycją.

Napisano

Zmyliły mnie kategorie, do których sklepy czy alledrogo upycha takie rowery. Zależy mi na wygodnej pozycji podczas jazdy, napisałem szosa - będzie to jakieś 70% mojej jazdy, reszta trochę dróg nieutwardzonych. Zastanawiałem się wcześniej nad MTB na większych kołach, ale zdecydowałem się na coś z sztywnym widelcem.

 

 

crossa/fitness/trekkinga o bardzo sportowej geometrii

 

Masz może na myśli jakiś konkretny model?

Napisano

Przykład : bmc , pewnie jakiego Treka by znalazł.

Ale nie o tym było.

Chcesz jeżdzić 50 -100km po szosie,nie kupuj roweru z prostą kierownicą,bo to męczy,a pod wiatr męczy podwójnie.

Na szosie nie ma zalet prostej kierownicy (precyzja sterowania,mocny chwyt) a ujawniają się wady (jeden chwyt,wątpliwa aerodynamika).

Do ciut więcej niż rekreacja szosowa przeznaczone są rowery "all do it",popularne na zachodzie,takie jak zaproponował Rulez,u nas kojarzone niesłusznie z  hardcorowymi krótkimi,narowistymi przełajówkami.

Można poruszać się nimi komfortowo na szosie,przejadą przez las i pole,można nimi pokonywać duże dystanse na wyprawie z niewielkim bagażem.

 

Napisano

Przykład, który podałeś mocno mi się podoba, ale pewnie budżet mnie ogranicza :).

 

Z Treka znalazłem coś takiego, niestety też nieosiągalnego:

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/cyclocross/crossrip/

 

Nie przypadły mi do gustu takie kierownice niestety, nie podchodzi mi trochę taka pozycja. Ewentualnie jeżeli znajdzie się coś takiego jak wcześniej wymieniony Kross lub Trek, którego link tu wisi.

 

Napisano

Patrz na material widelca, bo na sztywnym aluminium nie da sie jezdzic po gorszym asfalcie, nie mowiac juz o terenie. Poza tym +1 do uwag o prostej kierownicy na szosie. Sam kupilem fitnessa i pluje sobie teraz w brode, bo na dlugich wycieczkach wcale to nie jest wygodne, na szosie niewiele szybsze od sztywnego 29era a w terenie nie daje rady.

Napisano

Bardzo podpadł mi ten Inzai, oraz Trek wymieniony powyżej - chociaż jest dla mnie nieosiągalny.

 

Znajdzie się coś jeszcze z podobną geometrią?

Dodatkowym wymaganiem to 9 biegów, 10-cio biegowce odpadają.

Napisano

Przerzucając się z MTB, chciałem nabyć teraz coś co będzie dla mnie wygoniejsze (podobna pozycja jazdy co w mtb - ale bez przesady). Martwią mnie jedynie tak wąskie opony, nie mamy aż tak idealnych szos - bynajmniej u mnie, wahałem się czy zrezygnować z amortyzowanego widelca, który by mi przeszkadzał w obecnej jeździe.

Rozumiem, że marudzę ale muszę się po prostu gdzieś wybrać i na czymś przejechać w końcu.

Nie zawsze będę jeździł po szosie i będę zapewne trochę odczuwał brak amortyzacji z przodu. Przejrzałem trochę oferty od Cube'a i Trek'a. Jest parę ciekawych modeli, niestety nie na moją kieszeń.

Znalazłem jeszcze taką meridę:

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt728/cyclo-cross-3-rower-merida.html

Napisano

Ta merida ma opony jak typowy rower crossowy, więc wg mnie na teren wystarczy. Ja po drogach gruntowych czasem jeździłem zwykłą szosą (23c) i jako tako dawało radę - na pewno wygodniej niż po DDR z kostki.

Oczywiście nie ma porównania w komforcie na gównianej drodze pomiędzy amorem, a sztywnym; tak samo przy długich dystansach na szosie - twój wybór co do sposobu katowania nadgarstków. :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Przetestowałem wczoraj kilka rowerów:

 

MERIDA SCULTURA 901 GIANT DEFY 2 GIANT DEFY 5

Nie są to przełajówki, bo takowej nie mogłem znaleźć w pobliskich sklepach stacjonarnych ale teraz rozumiem mniej więcej jaka jest pozycja na takim rowerze.

Potrzebuję czegoś szybkiego, nie pokonuję dziennie więcej niż 40-50km. Zastanawiałem się do tej pory nad Meridą Cyclo Cross 3.

Jeżeli miałbym się godzić na rower z 'barankową' kierownicą to tylko na oponach >32, chociaż nadal mam mieszane uczucia co do takiej pozycji na rowerze.

 

Zastanawiam się nad czymś takim 'prostszym'

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt722/speeder-t3-d.html

 

 

Napisano

 

Jeżeli miałbym się godzić na rower z 'barankową' kierownicą to tylko na oponach >32, chociaż nadal mam mieszane uczucia co do takiej pozycji na rowerze.

 

W sobotę przeciągnąłem takim rowerem na 700x30 przyczepkę z dwoma psami (ok25kg) ponad 70km. Zapewniam - w miarę szybko i komfortowo.

 

Merida to nie najlepszy wybór.Widelec to podstawa,węgiel albo stal,ze wskazaniem na pierwszy.

Jeżeli nie jezdziłeś dłużej z taką kierownicą,44cm albo nawet 46cm c-c by się przydało.

Podane na początku Sensy - ok,poszukaj jakiegoś Ridleya,bywają w dobrych cenach w bike4race

 

http://www.bike4race.pl/product-pol-370-Rower-przelajowy-RIDLEY-X-BOW-20-DISC-ALLROAD-kolor-1505AM-Sora-.html

 

przyklad pierwszy z brzegu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...