emcinek Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Witam, już od dawna chodzi mi po głowie zmiana pozycji na rowerze. Najbardziej pasowałby mi rower szosowy, ale biorąc pod uwagę teren po jakim głównie jeżdżę, opcja ta odpada, więc wpadłem na pomysł, żeby do mojego roweru zamontować kierownicę szosową (tzw, "baranka"). Potrzebne mi do tego klamkomanetki szosowe, z takim przełożeniem, jakie mam aktualnie, żeby nie wymieniać całego osprzętu. Patrzyłem na różne ceny i jeżeli chciałbym wziąć jakieś tańsze klamkomanetki z innym przełożeniem, to docelowo cała ta impreza wyszłaby drożej, ze względu na koszta nowej tylnej przerzutki i kasety. Wracając do tematu, wypatrzyłem klamkomanetki: Shimano SORA ST-3500/ST-3503 (przełożenie 3x9). Z tego co się do tej pory dowiedziałem, to w przypadku moich aktualnych przerzutek - Shimano Deore RD-T661 (tylna), co do przedniej nie jestem pewien dokladnej nazwy, ale też Deore - nie będzie problemu, bo Shimano to Shimano i niezależnie od tego czy szosa, czy nie, indeks ma taki sam, więc biegi powinny wskakiwać. Pytanie mam jednak co do hamulców. Czy klamkomanetki szosowe, będą kompatybilne z hamulcami typu V-brake? W teorii i na logikę wszystko da się wyregulować miejscem zaczepienia linki hamulcowej, klockami hamulcowymi i samą regulacją hamulca, ale spotkałem się z opinią "fachowca" który stwierdził, że to nie będzie współgrać ze sobą, bo hamulce szczękowe są inaczej zbudowane niż v-brake, a klamkomanetki szosowe są przystosowane do hamulców szczękowych. Jak dla mnie to jedno i drugie ciągnie za linkę, która na zasadzie dźwigni zaciska klocki na obręczy, ale może ja się nie znam. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ewentualne przełożenie hamulca szczękowego, że moze mieć on inną dźwignie i powiedzmy ściągnięcie linki hamulcowej o 1cm, zaciśnie klocki o inną wartość, niż v-brake. W tym przypadku hamulce stałyby się "twarde" - czyli musnę o hamulec, a klocki się zacisną na obręczy na fest, albo "miękkie" - czyli odwrotnie, że będę dusił w hamulec, a on ledwo się ruszy. Tak czy owak, wydaje mi się ze jest to do wyregulowania. Tak więc, jeżeli ktoś się zna i byłby skłonny doradzić, będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam, Marcin
copone Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/97045-kierownica-szosowa-baranek-w-rowerze-wyprawowym/
emcinek Napisano 11 Lipca 2014 Autor Napisano 11 Lipca 2014 Tutaj jest pierwsza wersja, ale nie spełniająca wymagań forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/165780-klamkomanetki-szosowe-a-cross/?do=findComment&comment=1532747 Mam nadzieję, że teraz jest juz dobrze. A wracając do tematu, kolega mklos1, zasugerował hamulce typu v-brake mini. Nie jestem jednak pewien, czy V-brake mini zmieszczą mi się. To co mam zamontowane w tej chwili ma mniej więcej takie wymiary: odległość od osi mocowania do środka klocka hamulcowego - 3cm, odległość od osi mocowania do miejsca zamocowania linki - 10cm, co w efekcie daje odległość linki od opony - ciut ponad 3cm. Tak więc ze względu na wymiary, V-brake mini raczej odpada. Co do Cantilever-ów, nie wiem, czy jestem przekonany do tego typu hamulców, ale to by było jakieś rozwiązanie. Pytanie jeszcze mam w takim razie, jak klamkomanetki szosowe miałby się do hamulców tarczowych?
mklos1 Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Zależy jak dużą oponę będziesz miał: http://cx.cxmagazine.com/wp-content/gallery/cheap-bike-intro-issue-14/cheapbike-issue-14-03.jpg Ewentualnie może być problem jak będziesz chciał zainstalować błotniki.
robertrobert1 Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Było już o tym, http://www.forumrowerowe.org/topic/161936-klamkomanetki-zmiana-z-prostej-kierownicy-na-baranek/
dovectra Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 dobre canti klocki dobre i wystarczy. Ja mam -crossa z barankiem ale to ma geo bardziej przełaja. No i canti mam zwykłe stx - blokuję koło bez problemu - nawet z sakwami. Ale klocki mam ashima (dobre to podstawa). nie kombinuj z mieszaniem v-brake i u u-brake inny ciąg linki inne ramie dźwigni. jakos działa ale słabo
emcinek Napisano 11 Lipca 2014 Autor Napisano 11 Lipca 2014 Co do kombinacji z V-brake to już wiem, że może być kiepsko, więc odpada. Pojadę jutro do sklepu i popatrzę, jak by wyglądały v-brake mini, czy jest opcja zamontować. W międzyczasie, mógłby ktoś powiedzieć coś, na temat hamulców tarczowych (oprócz tego, że musiałbym kupić nowe piasty na przód i tył, tarcze, zaciski), to czy działałoby to z tarczowymi? W ostateczności zostają cantilever
mklos1 Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Czy działałoby to z tarczowymi? Tak, pod warunkiem, że zaciski będą w wersji szosowej, a zwykle są w wersji górskiej.
emcinek Napisano 11 Lipca 2014 Autor Napisano 11 Lipca 2014 Ok, dzięki wszystkim za pomoc i informacje. Teraz czas podliczyć koszta co i jak:)
dasaj Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Avidy BB7 są w opcji szosowej i wg forum lepszych mechaników nie ma. Ponoć skutecznością spokojnie dorównują średniej klasy hydraulikom, są też lubiane w rowerach wyprawowych (bo są naprawialne w terenie). https://www.sram.com/avid/products/bb7-road-mechanical-disc-brake
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.