Skocz do zawartości

dasaj

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    205
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Sopot

Ostatnie wizyty

181 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika dasaj

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

16

Reputacja

  1. Kupiłem niedawno NRXa DRL 2013 i chcę zwiększyć skok z 63mm do 75mm. Nie mogę znaleźć nigdzie instrukcji jak to zrobić. Na podstawie schematu budowy doszedłem do wniosku, że powinna zadziałać metoda z filmku Suntoura o zmianie skoku w Axonie Epiconie (wybić szpilkę i przenieść na górę). Czy ktoś mądrzejszy może to potwierdzić?
  2. Model lite ma dodatkowo regulację tłumienia, a co za tym idzie inny model tłumika. Sam niedawno wybierałem NRXa i to jest koszmar, w cholerę modeli i na dodatek różnice między rocznikami. Teraz szukam dokumentacji jak zmienić skok na 75mm, ale na razie nie znalazłem.
  3. Widzi ktoś jakąkolwiek potencjalną zaletę dwóch kółek z przodu? - na zakrętach słabo, pracuje tylko jedno - w razie wjechania w rynnę (np. taką wyżłobioną przez wodę na leśnej ścieżce) na koła działają fajne siły boczne - w przypadku najechania na przeszkodę jednym kołem efekty też mogą być ciekawe. Bo hopki raczej nie zrobisz - jeśli amortyzatory się trochę rozjeżdzą i zaczną pracować każdy trochę inaczej też może być ciekawie - w sypkim terenie - dwa razy większe opory z przodu - koszty x3 - bo dwa koła z przodu i nietypowe układziki
  4. Szukałem ostatnio rowerów nie zawracających właścicielowi głowy całym tym smarowaniem, czyszczeniem tego i owego - słowem roweru do jeżdżenia a nie do dłubania. Okazało się, że istnieją firmy, które się w takich rowerach wręcz specjalizują i wychodzą im ciekawostki warte tego wątku. Na początek dziwactwo maksymalne Tout Terrain Panamericana Xplore: Nie dla biednych - ceny zaczynają się od 5000 euro, w opcji max ponad 6000. Tego co się dzieje z tylnym zawieszeniem nie ogarniam. 18 przełożeń w jakimś cudzie Piniona. Wersje normalniejsze zdarzają się być całkiem zgrabne: I wyposażone w różne smaczki, np. Trickstuff Doppelmoppel
  5. Co się stało ze starymi, dobrymi bagażnikami? I błotnikami, żeby w razie deszczu nie trzeba było wyżymać śpiwora ani - w najlepszym przypadku wodoszczelności - spędzać pół godziny na zeskrobywaniu błota z gratów?
  6. Od dłuższego czasu śledzę z zainteresowaniem wątek i nie mogę się zdecydować, czy tłuściochy są ok, czy jednak nie. Opony pociągnięte zdecydowaną, grubą kreską, a między nimi jakaś ledwo zarysowana rama. Zapytałem więc wujka Gugla, czy ma coś bardziej spójnego wizualnie - otóż ma! Panie i panowie, tłuściochy pełną oponą i ramą, na dodatek ociekające elektronami: Caterham Classic E-Bike: Oraz młodszy braciszek Caterham Carbon E-Bike:
  7. A byłbyś w stanie zmierzyć o ile zmieniła się powierzchnia przylegania, bo w końcu dopiero to wpływa na jazdę. Może np. pomazać oponę kolorową kredą, podłożyć pod nią kartkę papieru, wsiąść na rower (żeby opona miała nominalne dociążenie) i zmierzyć szerokość i powierzchnię śladu?
  8. Oj mają, kolega z pracy ma stumpa i zaraz po zakupie co chwila zaliczał glebę. Po jakimś czasie wymienił opony na RoRo i jak ręką odjął
  9. Marzenia są po to, żeby je spełniać. Stać Cię - bierz Speca, trochę za naklejkę zapłacisz, ale nie będziesz się musiał zastanawiać jadąc innym rowerem "czy na Specu nie byłoby lepiej". Tylko żonie proponowałbym kupić model damski, w końcu płacisz Specowi właśnie za dokładne rozgryzanie zawiłości geometrii i komfortu.
  10. Mam 167cm wzrostu, niedawno szukałem dla siebie crossa z zacięciem terenowym, czyli powiedźmy "29er light". Da się, moim zdaniem jest sporo wygodniej niż na 26". Jedyny problem to znalezienie firmy, która robi rowery o odpowiednio małym przekroku (w moim przypadku skończyło się na Specu).
  11. dasaj

    [rower] Jaki 29er dla żony?

    Może crossik? Jak założysz bardziej agresywną oponę, to ze Skandią też spokojnie sobie poradzi. http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multiuse/ariel/arielcompdisc#specs
  12. Crosstrail, ale w wersji Sport. Katalogowo 2199, powinieneś urwać te 50 PLN. http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multiuse/crosstrail/crosstrailsport Goły crosstrail ma słabiutkie wyposażenie, Sport też tyłka nie urywa, ale do codziennej jazdy Acera wystarcza. No i jest blokada amora. Mam, używam, spokojnie daje radę na leśnych ścieżkach, nawet dosyć piaszczystych. Mocno uważać trzeba dopiero na błocku. FYI waga roweru 14.00 kg. W przyszłości można urwać 1kg na amortyzatorze (wymiana na powietrzny np. NRX LO) i paręset gramów na napędzie. Warto zainwestować w błotniki, chociażby najtańsze (komplet Simpla 18 PLN), bo mam wrażenie, że opona jakoś strasznie sypie piachem i po pierwszych przejazdach (na suchym!) miałem koszmarnie uświniony napęd.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...