Skocz do zawartości

[Hamulce Hydrauliczne Shimano] - dolanie płynu, odpowietrzanie i wszelkie zabiegi


dram

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym dotem samochodowym to przesada. Serwis sprawdza ile wody złapał i jeśli przekracza limit to wymiana. Jeszcze nigdy nie mialem wymienionego. Samochody użytkuję max 4-5 lat.

 

Nie wiem czy przesada czy nie, ale w mojej Toyocie zalecają wymianę co 2 lata. Ja kupiłem to auto od pierwszego właściciela, który miał je od nowości, stąd wiem , że nigdy nie wymieniał płynu hamulcowego i ja zrobiłem to pierwszy raz :)

Edytowane przez SovaLTD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@tobo, ja też nigdy nie czułem różnicy przed i po wymianie, po prostu gdzieś tak wyczytałem. Natomiast pewne jest, że DOT-a w samochodzie powinno się wymieniać co 2 lata, bo niby może łapać wodę? Wymieniłem u siebie w aucie pierwszy raz chyba po 10 latach i nie odczułem żadnej różnicy, czyżby kolejny skok na portfel klienta serwisu?

 

O tu o tym czytałem:

 

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,t0rpkwpeu5

 

Zaraz na początku artykułu.

 

Ten artykuł to jakies brednie

 

 

Wielu „specjalistów” powie Ci, że zamiast kupować dość drogi (50-150 zł) zestaw do odpowietrzania można go samodzielnie skonstruować. - To banał, przecież to tylko strzykawki, dwie rurki i śrubki z otworem na wskroś, które należy wkręcić w otwory klamki i zacisku. W to już nie wierz, no chyba że masz w pełni wyposażony warsztat. Jeśli nie masz imadła i wiertarki stołowej to kup... zestaw do odpowietrzania. Wyjdzie taniej niż sprzęt i dniówka pracownika niewykwalifikowanego

Gdy mamy już zakupione strzykawki i rurki wykonanie zestawu to  góra kilkanaście minut :icon_mrgreen: . Po co imadło i wiertarka stołowa???? (jeżeli chodzi o wykonanie otworu w śrubie M5 o długości powiedzmy 2 cm to przy odpowiedniej wprawie można to zrobić wiertarką ręczną w ciągu 5-10 minut - zależnie od jakości posiadanego wiertła 3, śrubkę osadzamy potem w dnie jakiejś plastykowej buteleczki z której robimy lejek, ale po co, skoro można zastosować strzykawkę z nasuniętą rurka? Ale na pewnie nie zajmie do 8 godzin, a poza tym wiertarki i imadła sa na tyle tanie, że chyba kazdy majsterkowicz obecnie je posiada :) ) Widać, że autor tego tekstu reklamuje firmę Shimano :002: :002: :002: Poza tym jego polszczyzna.... :(

 

 

Parokrotnie, wolno zaciśnij klamkę

 

 

To cholerne ułatwienie

 

 lepiej go oddać do punktu w którym zutylizują olej.

 

Uzbierało mi sie z kilkanaście ml oleju - mam z tym iśc do punktu? :laugh:

Już lepiej użyć olej do smarowania łańcucha - ciekawe jak by się sprawdził w tej roli?

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jeśli na rynku jest powiedzmy 500 tysięcy sztuk Shimano i trzeba odpowietrzyć 250 tysiecy a z każdego zostanie Ci 20 ml wymienionego oleju to....

W domu mam też tylko czasami jedna zużyta baterię, można ją wrzucić do zwykłego śmietnika.

Itd, itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Wczoraj robiłem serwis hamulców BL-M675 i BR-M615. Zalałem płynem i odpowietrzyłem według instrukcji Shimano. Wszystko ok do momentu założenia klocków i koła. Klamka mięknie po kilku wciśnięciach i dochodzi do samego gripa. Powietrze nie wychodzi już ani z zacisku ani z klamki, system przetoczony był 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki patent na hamulce shimano. Może źle robię więc napiszcie jakby co... Nie mniej jednak działa.

 

W zbiorniczek klamki wkręcam otwartą strzykawkę - gwint ładnie się wkręca w plastik strzykawki i nie trzeba lejków shimano itp.

Luzuję odpowietrznik w zacisku. 

Zakładam strzykawkę z wężykiem - pasują te od kroplówek.

Wlewam do górnej strzykawki nowy olej.

Odkręcam bardziej odpowietrznik i dolną strzykawką wysysam stary olej, który jest automatycznie zastępowany nowym, zaciąganym ze strzykawki górnej.

Wylewam stary olej ze strzykawki dolnej, podłączam ją ponownie i pompuję tam i z powrotem uważając aby z żadnej strony nie zaciągnąć powietrza. Podczas takiego w miarę szybkiego przepompowywania z układu zabierane są drobinki powietrza, które uchodzą górną strzykawką lub zbierają się w dolnej (trzeba ją tak trzymać aby nie wpompować tego powietrza z powrotem do układu).

10 minut pracy i po zabawie. Jak się uważa to nawet nie ma obawy, że olej na klocki się wyleje (wszystko czysto i sucho).

 

Jak trzeba całkowicie opróżnić układ to procedura jest identyczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze odpowietrzanie jest na zdemontowanym zacisku odpowietrznikiem do góry i oddalonej maksymalnie klamce od kierownicy, wystarczy wtedy operować tylko strzykawką przy zacisku wtłaczając i odsysając olej. Jeśli spieszyłeś się i szybko wtłaczałeś olej do zacisku musisz odczekać trochę aż pęcherzyki powietrza się połączą i przemieszczą w układzie do najwyższego punktu. Zwróć uwagę żeby odkręcić odpowietrzniki tylko na tyle żeby przepchnąć olej, jak odkręci się za mocno to zaciąga powietrze przez gwint. Do nowych Shimano w klamkę pasuje śruba baryłkowa od starszych przerzutek z wydrążonym przelotem na linkę :)

Edytowane przez tobike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podłączam ją ponownie i pompuję tam i z powrotem uważając aby z żadnej strony nie zaciągnąć powietrza

 

wystarczy wtedy operować tylko strzykawką przy zacisku wtłaczając i odsysając olej

Ile oleju przetaczać?

 

Edytowane przez grabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamkę oddal maksymalnie od kierownicy i nie musisz jej dotykać, powoli wtłaczaj olej to nie będą robić się bąbelki. Jeśli całkowicie wymieniasz olej to wyciągnij go przez zacisk a napełnianie również przez zacisk. Powoli i odpowietrznik odkręcony tylko tyle żeby ojej przechodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamką można poruszać - szybkie naciśnięcia, tylko trzeba pilnować aby w górnej i dolnej strzykawce było na tyle oleju by nie zaciągnąć powietrza.

Warto też ostukiwać przewody co może ułatwić ucieczkę pojedynczych bąbelków powietrza...

 

Tylko, że te czary to tylko wtedy gdy hamulec nie odpowietrza się "normalnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Klamką można poruszać - szybkie naciśnięcia,

Byle nie szybkie. Jak jest powietrze w układzie, to bąbelki rozbiją na miliony nawet nie zauważalnych bąbelków i hamulec będzie miększy. Można pompować a nawet powinno sie, ale powoli i równomiernie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...